Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 340 Sedan

ZO, 18 lat temu
Silnik 1.4 70KM 51kW
Rok produkcji 1982
Przebieg: 250 tys. km
Volvo 340 Sedan 1.4 70KM 51kW 1975-1988 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To była wersja 343 L produkowana bodajże w Belgii. Ech, uwielbiałem ten samochód. Mimo, że sprzedałem (a ściślej oddałem ;)) go już 4 lata temu, nadal bardzo ciepło go wspominam. Wiele zalet samochodu doceniłem zresztą dopiero teraz, kupując coś z segmentu C. Olbrzymi bagażnik, bardzo duża odległość pomiędzy przednimi siedzeniami a tylną klapą (jak w kombi segmentu C), bardzo wygodne przednie fotele z olbrzymią ilością miejsca na nogi, niesamowita zwrotność i łatwość manewrowania, zawieszenie świetnie radzące sobie na polnych drogach, na których SUV-y miały problemy. Cudo. A do tego bez większych problemów technicznych. Gdyby ten model jeszcze produkowali, kupiłbym go w ciemno, nie szukając niczego inego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoicie. Trudno od nieco archaicznej, gaźnikowej jednostki, pochodzącej z Renault 12, wiele wymagać, ale jeździło się przyjemnie i można było mieć trochę z tego przyjemności. Poza spadającą rurką, która w jakiś sposób była powiazana z utrzymywaniem wolnych obrotów, nie sprawiał żadnych problemów. Prędkość maksymalna nie była oszałamiająca (140 km/h), ale przyspieszenie przyzwoite i "odporność" na dociążenie samochodu, pozwalały na odrobinę zabawy z autem.
4,0
Skrzynia biegów
Po prostu bez zarzutu. 4 za wyciekający olek, który raz na jakiś czas trzeba było uzupełniać. Ciekawostką jest dosyć egzotyczna konstrukcja - skrzynia biegów w jednej obudowie z dyferencjałem i umieszczona przy tylniej osi. Ponoć pozostałość po pierwotnej konstrukcji DAF-a. Świetny patent to konieczność podciągnięcia pierścienia pod gałką zmiany biegów dla wrzucenia wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Ha. Konstrukcja dziś budziła by pewnie zdzieiwnie - resory piórowe z tyłu :). Całość miała jednak bardzo poważną zaletę - samochód był stosunkowo wysoko zawieszony a zawieszenie było bardzo wytrzymałe. W związku z tym traktowałem samochód jak pojazd terenowy - przejechałem niejeden potok, nie była problemem jazda 60 km/h po polnej drodze, świetnie znosiło polskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo długa maska i wysoko zadarty tył nieco ograniczały widoczność. Duże okna pozwalały jednak nadrobić niedogodności, nie miałem też problemów z wyczuciem gabarytów auta.
5,0
Ergonomia
Samochód z początku lat 80-tych (konstrukcja z 70-tych), wersja dosyć podstawowa, więc za dużo bajerów nie było. Bardzo podobał mi się klakson w dzwigni kierunkowskazu, sposób wrzucania wstecznego (patrz wyżej). Znakomite było składanie oparcia przedniego fotela przy dostępie do tylnich siedzeń (wersja 3d). Oparcie składało się nie tylko do przodu, ale i odchylało się trochę w bok, co w połączeniu z szerokimi drzwiami powodowało, że wsiadanie do tyłu nie wymagało zbytniej gimnastyki. Było też parę problemów - zagłówek fotela (w stylu Volvo) przy odchylaniu uderzał w kratkę nawiewu, brak szuflady na radio.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu działało. Silnik rozgrzewał się szybko, więc z ciepłym nawiewem nie było problemów. Trochę problemów z parowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca z przodu, olbrzymi bagażnik, wystarczająca ilość miejsca z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Po prostu przyzwoicie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie było źle - po mieście ok. 9 l, na trasie 7,5-8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go za ok. 2000 $ Na początku lat 90-tych to było sporo, ale jak na dzisiejsze relacje niekoniecznie. W sumie bardzo miłe auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak kupiłem ten samochód, miał 9 lat, jak go oddałem - 19. Pod koniec używania zaczęły się problmy z drobiazgami - opadająca szyba w drzwiach, linka hamulca ręcznego, linka prędkościomierza, uszczelka przy skrzyni biegów. Inna sprawa, że nie wyobrażam sobie jazdy np. Fiatem Punto w takim wieku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najgorsza była korozja - wygnite drzwi i klapa bagażnika pod tylną szybą, podłoga pod siedzeniem pasażera (w czasie jazdy po kałużach unosił się dywanik ;). Większych problemów mechanicznych nie miałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 340 Sedan