Szukaj

Informacje o Volvo V40

Lata produkcji: 1995 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Volvo V40 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo V40

Liczba ocen: 906
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Leszek
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Dobre auto dla osoby, która nie posiada zapędów wyścigowych, ekonomiczny samochód, spalanie na trasie to w moim przypadku w okolicach 4-4,5l, a w jeździe miejskiej/mieszanej około 5-5,5 bez zwracania uwagi na ekonomiczną jazdę - mam ciężką nogę na codzień. Trochę słaba widoczność szczególnie z tyłu natomiast systemy bezpieczeństwa dają duży zapas dla mniej doświadczonych kierowców i pomogą uniknąć stłuczki jak mogą, a jeśli już do niej dojdzie to nie chciałbym siedzieć w niczym innym niż Volvo - tu nawet spod maski wysunie się poduszka powietrzna dla pieszego, którego potrącimy na pasach. Wersja Cross Country czyli trochę wyższa dobrze sprawuje się również na gorszych drogach, a zawieszenie odbiera sporo wybojów i dziur. Podsumowując bardzo dobry samochód, niczego mi w nim nie brakuje, od 2 lat jedyne co robiłem to wymiany oleju, opon na zimowe i regeneracja alternatora bo ten po 11 latach po prostu się zużył - koszt 150 zł i jeździ od długiego czasu bez zarzutu ;) Polecam
4,4
~Polak w UK
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 D2 115KM 85kW
Dobre auto dla jednej osoby badz malej rodzinki. Przyspieszenie jako takie, szalu nie ma, ale za to spalanie piekne. Mnie wychodzi w miescie 5.6l, a noge mam ciezka raczej. W aucie z tego roku wiadomo, ze jakis plastik zatrzeszczy itd, ale na pewno lepiej wykonane niz Ford Focus, ktorego mialem poprzednio mlodszego bo z 2017 roku, a tam byla katastrofa, wladowali chyba najtanszy dostepny na rynku plastik. Volvo broni sie tym jak jezdzi, a pakiet R-Design powoduje, ze trzyma sie drogi jak dzik. Zero problemow z silnikiem czy skrzynia. W pierwszym tygodniu uzytkowania padly dwa wtryski wiec dealer wymienil wszystkie na nowe. Od tej pory tylko tankuje i jezdze.
4,9
~M.
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 T3 150KM 110kW
Bardzo dobre auto, z tym silnikiem idealne pod względem ekonomi i dynamiki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić, autem jeździ żona, ja trochę mniej, ale jestem pod wrażeniem. Moje podstawowe auto to bmw 3 z dieslem184km, ale volvo ze swoją benzynką na tym tle wydaje się całkiem dynamicznym i komfortowym autem. Układ jezdny całkiem sprawny, użytkuję czasami subaru imprezę i mogę powiedzieć, że to volvo po względem trakcji całkiem dobrze się spisuje. Auto top dla kobiety, wygląda jak na swoje lata całkiem przyzwoicie, nie drenuje portfela i jest bardzo komfortowe.

Raporty spalania Volvo V40

Liczba raportów: 1 188
Średnie spalanie dla Volvo V40
6,2 – 11,8
l/100 km
4,9 – 7,6
l/100 km
9,6 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Volvo V40 II
Cross Country 1.5 T3 DRIVE-E 152KM 112kW
Auto z 2019 z silnikiem 4-cylindrowym, automat. Autostrada 90km/h na tempomacie wyszło 5,0. Miasto z korkami ciężko zejść poniżej 7-7,5l. Trasa 2800km autostradami przez Niemcy z dwoma rowerami na haku i pagórkami 110-120km/h wyszło 6,5l bez oszczędzania.
5,0
Volvo V40 II
Hatchback Facelifting 2.0 D2 120KM 88kW
Autostrada 130kmh (po wskazaniach samochodu) 5.2-5.7l Płynna jazda 90-100kmh 5l Minimum co mi się udało osiągnąć to około 3.5-4l przy jeździe 70kmh na tempomacie i na małej różnicy w wysokości terenu Przy 180 na odcinku kilkunastu kilometrów robi się około nawet do 10 litrów spalania, nie wiem jednak na ile to wina wiatru Dynamiczniejsza jazda, wyprzedzanie nie ma dużego wpływu na spalanie, można spodziewać się max litr więcej na odcinku 100km
4,9
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Niezwykle oszczędna jednostka napędowa - zwłaszcza mając na uwadze masę pojazdu. Poniżej rezultaty po pokonaniu ok. 60 tys. km na oponach 225/45/17 (lato/zima). Jazda po mieście w godzinach szczytu (miasto powyżej 500 tys. mieszkańców): ok. 6,2 l/100 km. Jazda po polskich autostradach w granicach 140 km/h: ok. 5.6 l/100 km. Jazda po niemieckich autostradach z prędkością do 200 km/h: 7.6 l/100 km. Oszczędna jazda pozamiejska: 3,7 l/100 km.

Usterki Volvo V40

Liczba wpisów: 81
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
4 komentarze
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 246 tys. km
użytkowana przez: 98 tys. km
Instalacja BRC montowane w firmie Czakram. Przejechałem już na niej blisko 100 tys.km i dopiero teraz mogę coś więcej o tym napisać. Na pewno było warto. Wtryski i reduktor dalej z pierwszego montażu, nie trzeba było nic regenerować ani tym bardziej wymieniać. Jedyne co to filtry, które już po jakimś czasie wymieniałem sobie co 10 tys.km plus sprawdzanie i regulacja luzów....
4,5
Volvo V40 I
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC sq24. Serwisowana regularnie co 15 tys km. Po gwarancji serwisu głównie dokonuje sam i wszystko działa jak należy. Obecnie mam przejechane na lpg 130 tys km. Przez cały ten okres użytkowania nic nie wymieniałem poza filtrami. Według mnie bardzo trwała instalacja.
4,0
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 216 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Witam. Moim zdaniem Volvo v40 1,8 115 km to idealna jednostka do gazu moze dlatego ze jednostka wywodzi się z lat 80 i jest to tak naprawde jednostka 1,7 z starszych volvo.Gaz znosi idealnie niespelna 160 tysiecy na gazie nie zrobilo na niej wiekszego wrazenia. Auto podczas instalacji ialo 219 tys km wg licznika
Volvo V40