Szukaj

zbyt słaby akumulator
Toyota Yaris IV Cross 1.5 125KM 92kW 2020-2024

  • Autor: Ryszard
  • Kategoria: instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Auto ma przejechane ok.2000 km i jest w większości wykorzystywane do podjazdów na zakupy tj. odległ. ok. 1,5 -2,0 km- krótki postój i ponownie ten sam dystans. Po takich jazdach pojazd ma problem z odpaleniem. Brak jest właściwego prądu do rozruchu silnika/"dławi się" przy kręceniu rozrusznikiem. Po garażowaniu samochodu przez 3-4 dni w temp. ok. +3-5 st. C - ten sam problem. Akumulator - to VARTA 45Ah; 286A czarny. Wg. różnych źródeł napotkanych i internecie optymalną wielkością dla takiego auta jest bateria o parametrach: 48-53Ah i 470-530A. Zgłoszony problem u dealera - sprawdzenie akumulatora poprzez jego test i uznanie go za sprawny (brak podjęcia formalnej reklamacji - wydruk z testu akumulatora).
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 66
Nie wystąpiła: 1

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Czy Toyota robi problem z zakupem akumulatora o większej pojemności? Kwestia utraty gwarancji za wymianę na własną rękę?
Odpowiedz
Potwierdzam ze temat akumulatora w hybrydzie Yaris i Yaris Cross to totalna porazka Toyoty. Dzisiaj 4 raz w przeciagu 2 lat od kupna nowego samochodu nie mozna bylo uruchomic. Po 6 dniach postoju!!! To zart z tym regularnym odpalaniem. Serwis mowi to co piszecie: za mala pojemnosc i radza codziennie odpalac... Widzialem gdzies wypowiedz elektryka ktory zmierzyl pobor pradu przy wylaczonym, zamknietym amochodzie: system podtrzymania, alarm itd wyszlo ok 150mAh . Czyli na dobe 150mAx24h=3,6Ah i w takim wypadku w pelni naladowany akumulator 35Ah wystarczy na maxs na 9 dni postoju. W praktyce widac ze to jest mniej. Wlasnie kupilem w castoramie baterie jump starter za 300 pln i doraznie pomoglo.
Odpowiedz
Mam Yaris-Cross hybrid i kiedy zgłosiłam w ASO problemy z akumulatorem rozruchowym polecono mi abym kupiła sobie inteligentny prostownik.

Może wkrótce problem zostanie rozwiązany? Artykuł sprzed dwóch dni (2.02.2024) o problemach z akumulatorem w Yaris, Yaris-Cross i C-HR
Odpowiedz
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-kupila-nowke-za-100-tys-zl-auto-nie-odpala-wiec-do-pracy-cho,nId,7305589
Odpowiedz
w cuda nie wierzę, przechodzę horror, dwukrotnie rozładowany akumulator, a firma ma to w d....
Odpowiedz
Żeby nie było problemów, to auto musi jeździć. Chcesz być eko-zdrowo na takich małych dystansach, maszeruj lub kup sobie rower. Problemy z tym akumulatorem mają zazwyczaj właściciele (nowobogaccy lub emeryci) którzy kupili auto jako laurkę aby „sąsiedzi widzieli żem bogaty”. ASO nie robi problemu z wymianą akumulatora w okresie gwarancji - TCE wprowadziło procedury testowania jako zasadę przy wymianie. Chcesz uratować się większym akumulatorem ? To powodzenia, logiczne że skoro mały jest niedoładowany przez styl jazdy to jak ma tego dokonać większy ?
Odpowiedz
Chamska odpowiedź.A co jeśli kupi to osoba niepełnosprawna,do jeżdżenia od czasu do czasu.Nie ostrzegacie,że do takiego celu auto się nie nadaje.
Odpowiedz
To po co kupuję wersję sportowa jeżeli chce jeździć do sklepu i z powrotem 2km w jedną stronę? Niech sobie kupi tańsza podstawą wersję i nie będzie takich problemów ;)
Odpowiedz
Jak bardzo trzeba być głupim, żeby coś takiego napisać? Reprezentuje Pan ten typ ludzi, którzy nie używają nóg w innym celu niż tylko do naciskania pedałów w samochodzie.
A jeżeli rzeczywiście jest Pan doradcą serwisowym to:
- po pierwsze gdzie jest napisane w instrukcji obsługi lub innym dokumencie, że muszę samochodem jeździć często i dużo;
- po drugie czy zwrócił Pan kiedykolwiek uwagę sprzedawcom w salonie żeby informowali potencjalnych nabywców o konieczności częstego użytkowania samochodu a najlepiej na dużych dystansach;
- po trzecie nie obrażałbym emerytów, bo być może jak będzie miał Pan szczęście to i Pan kiedyś nim zostanie. A samochód emeryt nie kupuje dla szpanu tylko dla wygody.
Gdyby miał Pan odrobinę wiedzy technicznej, to może byłby Pa w stanie udzielić jakiejś mądrej rady. A tak jest co jest.
Odpowiedz
W instrukcji pojazdu jest napisane jak ładować akumulator, gdy się samochód używa tylko na krótkich dystansach to każda jedna bateria padnie. Gdyby tacy użytkownicy byli świadomi podładowania aku co 2-3 miesiące problem by nie występował a i przedłużą żywotność akumulatora
Odpowiedz
tez bylem zainteresowany tym modelem, ale czytalem o problemach z akumulatore , poruszylem ten temat w salonie i doradca handlowy odpowiedział krotko....NIC O TAKIM NIE SŁYSZAŁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
Mam Hyundaia i30 w benzynie i akumulator 60 AH , nigdy mnie nie zawiódł a nieraz stoi w garażu nawet 5 dni i nigdy nie ma problemu , samochód 4 letni i akumulator też , co za badziewie ta toyota yaris cross hybrid przereklamowana ,że hej !
Odpowiedz
Bzdura, to problem małego akumulatora. Moja żona robi rocznie 6 tys. km i mamy regularnie problem z hybrydą. Benzynowa Laguna z takimi samymi przebiegami nigdy nie miała problemu. Poziom Pana odpowiedzi dyskwalifikujący kogoś kto reprezentuje firmę. Swoją drogą trudno w samochodzie zamontować wskaźnik naładowania akumulatora 12v??? Żenada, jestem fanem Toyoty ale w tej kwestii porażka na całej linii...
Odpowiedz
A wiec, mam to gowno. Znaczy fajne auto - jak odpala. Doradca handlowy opowie Ci dowolna rzecz by zrobic sprzedaz. Ale zeby nie narzekac na to co japonskie, moja Yamaha smiga idealnie.
Odpowiedz
A co jeśli wyjdę na dwór i zacznie padać ?
Odpowiedz
co takiego dodaje szaremu użytkownikowi toyota żeby być jej fanem…?.
Odpowiedz
Co ty chłopie porównujesz grzechotnika spalinowego do hybrydy. Mi spaliniak potrafi i 2 miesiące stać bo nim nie jeżdżę od kiedy mam hybrydę i też odpala. W yarisce IV gen problemem jest akumulator 35 Ah który słuzy tylko do zasilenia komputerów dlatego jest taki mały a dopinane są duperele typu alarmy które go drenują cały czas jak stoi.
Odpowiedz
racja chamska odpowiedz, jeżdżę w trasy 300-400 km i akumulator pada, proponuje aby doradca serwisowy zmienił pracę
Odpowiedz
Zgadzam się zrobiłem trasę 300km i po 3 dniach auto padło. To jakaś lipa samochód za 100 tys zł i trzeba raz w tygodniu ładować go z gniastka. To co będzie zimą. Samochód spalinowy będzie ładowany jak elektryk 12h/dobę
Odpowiedz
to sa podstawowe zasady fizyki i tego jak działaja akumulatory i jest tak od poczatku istnienia samochodów czy w latach 70tych 90tych czy teraz jeździsz na krótkim dystansie kilkudziesieciu km zawsze akumulator zdechnie bylo tak od zawsze od S klasy mercedesa po najtańsze auta. I jest to wiedza powszechna jak działa akumulator i jak się go ładuje i jest to wiedza która wynosi się z podstawówki a nie od sprzedawcy
Odpowiedz
Toyota Yaris IV Cross