- Autor: pepowski
- Kategoria: układ kierowniczy
Przy większych prędkościach (powyżej 60 km/h) wyraźnie odczuwalne opóźnienie reakcji układu kierowniczego na skręcanie. Przy małej prędkości niezauważalne, ale na autostradzie przy wyprzedzaniu podczas zmiany pasa o mało nie wypadliśmy z drogi gdyż samochód zamiast ustawić się na lewym pasie po skręceniu kierownicy nadal przez ułamek sekundy utrzymywał dotychczasowy tor jazdy czyli chciał zjechać na środkowy pas zieleni pomiędzy jezdniami autostrady. Wybite tulejki metalowo gumowe w przekładni układu kierowniczego mocujące przekładnię do nadwozia. Wymiana tulejek, ale niestety oryginalne do tego modelu niedostępne. W sklepach twierdzili, że nie ma, serwis Toyoty poinformował mnie, że nie jest to część wymienna i nie posiadają a jedyną możliwością jest wymiana całej przekładni (cena ok 6000 zł) Mechanik do którego samochód oddałem najpierw załatwił swoimi drogami takie tulejki (4 szt), ale okazało się po zamontowaniu że jest jeszcze gorzej, bo materiał jest bardzo podatny (moje wypracowane lepiej trzymały przekładnie na miejscu niż te nowe). Znalazłem na internecie tulejki z innego modelu toyoty i one pasują. Jak na razie (4 miesiące) doskonale się sprawdzają (http://tedgum.pl/sklep/index.php?cPath=85_1441_2507_14077)
Średni koszt
przejechania 100 km
33,00 zł
Komentarze