Szukaj

Błąd SOS + nie włącza się tablet
Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW 2019-2020

  • Autor: Michał W.
  • Kategoria: wnętrze
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 1000 tys. km
Pod koniec pierwszego okresu zimowego od czasu do czasu (zwykle po krótkim postoju) w momencie uruchomienia silnika zaczął występować problem: ograniczenie działania systemu awaryjnego (komunikat na desce rozdzelczej + kontrolka + lampka obok przycisku na górze na czerwono).

W większości przypadków równolegle z tym nie włącza się tablet. Pojedynczo błąd SOS lub brak możliwości włączenia tabletu występują dużo rzadziej. Po dłuższej przerwie (1-2 dni postoju) wraca do normy.

Komentarze

To samo mam. A tłumaczenie zimno ciepło to jakaś bzdura. Bo samo hod jest po to aby jeździł a nie czekał na pogodę jak koń. Te małe silniki dla handlowca to pomyłka. Po 50tys jak traktor.
Odpowiedz
Po pół roku użytkowania S.Scala po raz pierwszy pojawił się problem z tabletem, niestety serwis Śliwka nie był w stanie zdiagnozować usterki i zalecił cierpliwie czekać, aż się samo naprawi, ewentualnie można spróbować wgrać nowa wersję, ale to nie gwarantuje prawidłowego działania. Po dwóch dniach tablet zaczął działać. Minął rok i problem powrócił, już tydzień jeżdżę bez tabletu, nie pomaga odłączenie akumulatora, jak zalecił mechanik z autoryzowanego serwisu. Nikt nie jest w stanie powiedzieć, co jest przyczyną usterki, albo jak ,,ręcznie,, zresetować ustawienia bez wizyty w serwisie. W przyszłym tygodniu szykuje się na kolejną wizytę w serwisie, zobaczymy co tym razem wymyślą.
Odpowiedz
Standardowa usterka w tym modelu. Wystarczy podjechać do serwisu oni resetują oprogramowanie ok. 2 h to trwa i po problemie. Tak jak aktualizacja androida
Odpowiedz
Mam regularnie ten sam problem w Skodę skalę
Odpowiedz
W mojej Scali ten sam problem, pierwszy raz wystąpił zima i serwis ,,Śliwka,, stwierdził, że elektronika nie lubi zimy i czasami tak się może dziać. Fakt następnego dnia tablet się uruchomił i działał już bez zarzutu, aż do dzisiaj (maj) ponownie zgasł i nie działa system SOS, radio, kamera cofania ... może elektronika Skody nie lubi też ciepła? Powinni w instrukcji informować o zakresie temperatur pracy. Dzisiaj usłyszałem, że konieczne będzie wgranie nowego oprogramowania odpłatnie, które ma pomóc w wyeliminowaniu usterki, ale czy na zawsze? Nie dają gwarancji, czy pomoże i na jak długo.
Zostanę więc na starym oprogramowaniu.
Przygotowany na chwilowe odłączenie tabletu.
Pozdrawiam Paweł
Odpowiedz
Mam to samo - dzisiaj po postoju 3h . Komunikat o awarii funkcji SOS i czarny tablet. Czekam na odpowiedź serwisu
Odpowiedz
Mi serwis odpowiedzial tel. Mam wylaczyc zaplon i wlaczyc .tak bylo za kazdym razem. Tak bylo przez 8 miesiecy wkoncu mnie umuwili na wizyte w serwisie i powiedzieli ze juz gwarancja minela i teraz mmusze zaplacic ale im mowie ze to zglaszalem i dzwonilem. To mi odpowiedzieli ze teraz mozemy sobie gdybac ze tak bylo .Tepe wariaty
Odpowiedz
Czy udało się znaleźć źródło problemu?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Scala Hatchback 1.0 TSI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Scala Hatchback