Szukaj

Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020

  • Autor: Artur
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.

Komentarze

siwy991
Hej Artur - fajnie że udało Ci sie wywalczyć wymiane turbiny, mam dokładnie ten sam problem ze swoją Octavią ale jeszcze nie zgłaszałem tego do serwisu (świeża sprawa) - jak udało Ci się ostatecznie wymusić wymianę sprężarki? Masz może jakieś wskazówki jak powinienem postępować z serwisem? Z góry dzięki
Odpowiedz
Nowa turbosprężarka załatwiła problem teraz auto spisuje się prawidłowo
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III ST Facelifting