Szukaj

układ kierowniczy
Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009

  • Autor: Gabriela
  • Kategoria: układ kierowniczy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 80 tys. km
Problem z układem kierowniczym, przy ruszaniu z miejsca kieruje się ciężko, samochód szarpie, przy jeździe z prędkością około do 50 km/h samochód ściąga kierownicę jakby na lewo, przy szybszej jeździe samochód sprawuje się poprawnie.

Komentarze

Witam. Problem z kierownicą może tkwić w źle działającym systemie EPS, Trzeba "przetrzepać" auto dobrym sprzętem diagnostycznym. Może też być źle, lub w ogóle nie skalibrowana kierownica, czyli zerowe, neutralne położenie, zaprogramowane dla silnika wspomagania. To że ściąga, może być od opon, wybitego zawieszenia, sworzni, końcówek kierowniczych itp. Natomiast problem z jazdą na niskich obrotach, i powiedzmy pomiędzy 1000 a 2000 tysiące obrotów, silnik szarpie, a po odjęciu bądź po dodaniu gazu przestaje szarpać, lub na postoju przy próbie utrzymania obrotów pomiędzy 1000 a 2000 obrotów występuje tak zwane falowanie obrotów. Szarpanie silnika to niestety bardzo powszechne zjawisko, a jego przyczyn może być naprawdę bardzo wiele, jak na przykład; świece, cewki, kable, sondy, czujniki, pompa paliwa, wtryski, filtry, przepustnica, kolektor dolotowy, zawory, rozrząd, sterownik itd... Dlatego trzeba znaleźć dobrego mechanika, który rzeczowo i w miarę nie drogo postawi diagnozę i sprawę załatwi, bo jeśli będziemy szukać samemu, i metodą chybił trafił wymieniać co popadnie, to nie mówię że nie może się udać, ale ta metoda, może równie dobrze wygenerować wyższe koszty niż mechanik.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Kia Ceed I Hatchback