Szukaj

Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015

  • Autor: szymqw
  • Kategoria: silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...

Komentarze

U mnie do wymiany pedał gazu (potencjometr dodawania gazu)
Odpowiedz
Sonda lambda
Odpowiedz
Mam taki sam problem na zimnym silniku po przejechaniu 500 m traci moc i gaśnie , zapala się dioda od stop -start . po ponownym odpaleniu przechodzi w tryb awaryjny i obroty tylko do 3ooo . i tak w kólko auto z roku 2016
Odpowiedz
Czy udało się znaleźć przyczynę? Proszę o informację. Mam to samo
Odpowiedz
szymqw
Chyba właśnie nikomu. Sam szukam też innych opinii i sugestii bo u mnie problem nie znikł.
Odpowiedz
od 2014 Dacia daster diesel chodzi bezawaryjnie super samochod na kazde drogi
Odpowiedz
Ma ten sam problem.
Wymina map sensor za ok 50zl dala efekt aby silnik nie falowal.
Podobno wymiana czujnika temperatury zalatwia sprawe to kolejne 50zl. Wymienie to dam znac.
Odpowiedz
Hejka miałem identyczny problem z systemem z tym silnikiem w dusterce (rocznik 2013). Soft standardowo wymieniano mi co 3m-c i powiem szczerze nic nie pomogło. Po roku odpuściłem sobie i fakt może się zdarzało to raz na kilka tygodnii ale i tak uważam że auto rewelacyjne pod względem właściwości jezdnych i terenowych.
Odpowiedz
Mam pytanie czy udało się znaleźć usterkę? Bo mam taki sam problem
Odpowiedz
U mnie silnik 1.6 problem wystąpił 2 razy pierwszym razem był to czujnik map sencor.Drugim uszczelka kolektora dolotowego.Wnioski:W 98% przpadków w tych silnikach za falowanie,spadanie obrotów odpowiada jakaś nieszczelność w układzie.Poprostu w zależności od tego gdzie i jaka to nieszczelność różnie się silnik zachowuje.(chodzi jak chce)Ps.Staram się zawsze uparcie sam naprawiać i diagnozować swoje auta a to już 2 z tym silnikiem.
Odpowiedz
Witam.czy udało się uporać z problemem ?,proszę o informacje ,wymiana przepustnicy nic nie pomogła.
Odpowiedz
Dacia Duster I SUV Facelifting