- Autor: ~TOM
- Kategoria: układ kierowniczy
tuleja metalowo gumowa mocowania drążka reakcyjnego do maglownicy, u mnie przy 210 tysiącach musiałem wymienić. może nikogo nie dziwi fakt bo elementy metalowo gumowe zawieszenia i układu kierowniczego na naszych pięknych drogach wytrzymują znacznie mniej ale trzeba opisać ta usterkę gdyż wyrobiona tuleja doprowadza w skrajnym przypadku do ścięcia śruby na maglownicy co skutkuje całkowitą utratą sterowności auta, (możemy sobie kręcić kierownica do okoła) co w skrajnych przypadkach kończy się wypadkiem, także zalecam kontrole tego elementu przy każdym badaniu technicznym pojazdu element ten jest na tyle wytrzymały że 210 tys wytrzymał, ale zdarzały się wypadki kiedy pęknięta śruba doprowadziła do wypadku. powoduje to podobny efekt jak przy wypięciu się przegubu końcówki drążka bądź wypięciu się przegubu wahacza, ale niewielu zaznajomionych z tematem diagnostów sprawdza ten element.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 5
Nie wystąpiła: 1
Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu