Szukaj

Najnowsze raporty Saab 9-5

10,8
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Samochód jest z zewnątrz duży. Wersja którą mam(z automatem) waży nieco ponad 1700 kg. Moja noga do najcięższych nie należy dlatego średnie spalanie z dystansu 23kkm które przejechałem to jakieś 10.9 l/100. Skrzynia sprawia, że auto pali dużo więcej niż by mogło. Stanie na światłach na "D" to 2.2 l/h. Zjazd z górki na biegu to pomiędzy 1.5 do 2 l/100km, także w manualu jest oszczędniejszy. Najniższe spalanie w trasie(90km/h bez przerwy) 5.8 l/100. Na autostradzie przy 140 km/h to jakieś 9,7 l/100km. W trasie spokojnie da się zejść do pułapu 7,5 - 8,5 l/100km. Generalnie, porównując do samochodów z podobną pojemnością, wypada całkiem nieźle, przy czym mamy tutaj przyjemnie odpychające 250 KM, co od 80 km/h wzwyż robi robotę. Auto stworzone na połykanie km w trasie i nie ma co z tym dilować. Może i nowocześniejszy diesel lepszy, ale zakresu przydatnych obrotów od 2k do 6.5k RPM tam nie uświadczysz, i to jest powód dlaczego chciałem turbo benzynę.
7,1
Saab 9-5 II
Kombi 1.9 TiD 150KM 110kW
Witam serdecznie jestem posiadaczem takiego Saaba 95 bardzo sobie cenię wygodę i on mi jej dostarcza posiadam to auto w wersji kombi z silnikiem 1.9 150 koni jak myślę najlepszym i najbardziej ekonomicznym w silniku w tym aucie W mojej wersji jest podniesione komputerowo do 180 koni auto spala minimalnie na trasie zszedłem na 4,9 przy prędkości 110 na godzinę autostrada na dlugie trasy super 5L osiagniesz bez problemu miasto trasa średnie zużycie 7,5 l plusminus pozdrawiam bardzo komfortowy samochód wersja w combi jasna skóra dotykowy panel nawigacja Klima itp..
12,3
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 t 185KM 136kW
Nie rozumiem komentarzy, że pali jak smok. Ma 2,3l + turbina, to nie pali jak Yaris 1,0 bez turbiny. 15 palił przed remontem silnika przy dość dynamicznej jeździe. Teraz pokazuje w trasie nawet 9,5, ale to na gazie, to trzeba dodać ten litr. Robię nim jakieś 1000-1500 miesięcznie, raz na 4-5miesiecy dolewam pod korek benzyny, bak gazu starcza na 360km. Auto bardzo dynamiczne, wygodne, bezpieczne. Można takie kupić teraz w granicach 5-7 tys, złotych z przebiegiem koło 300-350k, remont silnika (po gazie czyli głowica, pierścienie, odma, panewki, kilka jeszcze drobiazgów) zamyka się w 5 tys. Wymiana oleju co 10.000 km to nie jest jakiś wydatek, jak się pali 25-30zł na 100km co jest wynikiem całkiem przyjemnym. Za 12tys (auto + remont) dostaje się naprawdę fajna fure, wszystko elektryczne, fotele, podgrzewanie, dużo mocy, wygoda. Cześci są tanie, porównywalne z kazdym innym oplem, renaultem czy innym autem klasy średniej z szybami na korbki.
11,4
Saab 9-5 II
Kombi 2.0 t 150KM 110kW
Bierze 11Litrów, na trasach regionalnych gdzie operujemy na 4 biegu i kulamy sie jak idzie tempo to naprawde można się miło zaskoczyć. Osobisty rekord to na trasie z katowic do zakopanego w srodku tygodnia bez klimy i swiatel, bawiąc sie w jazde na "luzie" spali 6,1 ale to już byla jubilerska robota przy operowaniu gazem i mysleniu o jeździe. Z fabryki wyjechal na mapie 150 km (dokladnie 165 km bo tyle realnie te silniki generowaly mocy). Obecnie mam wygraną mape BSR - 221km i 363nm co dało mi inne auto, musze uważać ponieważ nie mam hamulców jak mocniejsze wersje - można sie zaskoczyć i powiem tak: po mimo tego że na silniku jest napisane eco power to takie eco to nie jest, auta swoje piją. Tronic robi co może zeby optymalizowac wydatki paliwowe silnika ale ludzie turbo w silniku jest po to aby spalic wiecej benzyny, takie bylo założenie wiecej powietrza w komorze pozwala wtrysnac wiecej benzyny i wygenerowac wiecej mocy. Przy takiej mapie musze lać PB98 co przy dzisiejszych cenach 5,40 za litr troche boli. Nie mam serca wsadzic krokodylowi gaz w tyłek, wole sprzedać i kupic citygo czy co innego co baedzie palic tyle ze stac mmiw bedzie jeździć na etylinie. Silnik szybko uzyskuje optymalną temperature cieczy chlodzacej.
12,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.0 T 150KM 110kW
Auto jak na swoją masę i gabaryty pali adekwatnie. Przy lekkiej nodze na trasie udało mi się zejść do 9,2l/LPG. Przy prędkościach przelotowych na poziomie 150-160 potrafi zjeść nawet do 15-18l lpg. Średnio na trasach długich miałem wyniki 13,2l - 14,1l. - predkosci 130km/h - 145km/h, liczone od zatankowania do zatankowania. Przyjemność z jazdy na takiej dłuższej trasie bezcenna. Auto raczej na długie dostojne pokonywanie kilometrów. Nie męczy. Silnik dobrze znosi LPG. Nie ma dużej różnicy w mocy. Nie dławi się. Warto często zmieniać świece i filtry. Ja przejechałem nim w rok ponad 70 tys km i jestem bardzo zadowolony. Polecam tym co dużo latają po Polsce.
9,8
Saab 9-5 I
Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Mój egzemplarz ( stage 1 by maptun 265 KM oraz 420 Nm) zachęca do dynamicznej jazdy, ale jest przy tym relatywnie oszczędny. Zimą, w cyklu miejskim zbliży się w kierunku 12 litrów. W warunkach normalnych można przyjąć średnio dychę na setkę. Nie wiem ile spali przy ciągłym piłowaniu, bo za bardzo lubię to auto, żeby je katować ;p
Dziennik kosztów dla Saab 9-5
Średni koszt przejechania 100 km
48,33 zł
8,9
l/100km
12,2
l/100km
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
12,1
Saab 9-5 II
Sedan 2.3 t 220KM 162kW
Skrzynia automatyczna. Czysto miejska jazda (centrum Krakowa) latem - 13.8 l/100km. Najniższe uzyskane w trasie (90% drogi krajowe w terenie niezabudowanym, 10% ekspresówka/autostrada) - 9.5 l/100km. Plusem jest, że nawet przy wysokich prędkościach autostradowych (w Niemczech, około 180-190 km/h) spalanie rośnie niewiele powyżej średnich wartości. Najgorsze wyniki (masa+automat) w mieście. Świetna dynamika.
12,7
Saab 9-5 II
Kombi 2.3 TS 260KM 191kW
Saab przy oszczędnej jeździe pali około 11l gazu w cyklu mieszanym (25% miasto, 75% trasa). Przy bardzo dynamicznej jeździe (ostre przyspieszanie w trybie sport + prędkości rzędu 200km/h) spala max 16l gazu na 100km. Na jednym zbiorniku można przejechać od 320-400km (zamontowany 54l zbiornik). Skrzynia automatyczna.
12,2
Saab 9-5 I
Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Witam, posiadam już od roku Saab 9-5 2,3t 250HP Aero Sedan. Spalanie jakie mi wychodzi głównie w cyklu miejskim Lato to okolice 12l/12,5l, natomiast zimą, mrozów ostrych nie ma na tą chwilę a spalanie oscyluje w okolicy 13,3l/13,5l. Dodam że przemieszczam się sprawnie bez zamulania.
9,3
Saab 9-5 III
Sedan 2.0 Turbo 220KM 162kW
Po wymianie zaworków zmiennych faz rozrządu auto pali i zachowuje się w końcu normalnie. Przy bardzo delikatnej jeździe przez miasto z prędkością 50-60 i delikatnym ruszaniu spalanie jest bardzo na niskim poziomie.
Saab 9-5