Silnik 2.0 T8 Twin Engine Plug-In Hybrid 390KM 287kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
1 000 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: dodać skrzynię ZF i będzie bajka
5,0
Całokształt
Generalnie bardzo fajne autko, mocne i szybkie kiedy potrzebujesz, cichutkie w trybie elektrycznym, pakowne, wystarczy zmienić dostawcę skrzyni biegów i zostaję przy volvo do emerytury ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet przy tej masie auta, silnik daje radę, jest frajda, mocy nie brakuje, gdyby dodać tu skrzynię z nowej trójki byłby ideał. Dźwięk niezbyt przyjemny ale w trasie specjalnie nie przeszkadza a w mieście i tak proponuję jazdę w trybie hybrid, cisza i spokój ;). Fajnie, że jeśli bateria jest naładowana naprawdę trzeba się postarać, żeby zmuszać silnik benzynowy do działania, elektryczny jest sprawny i nie zamula. Jeśli ktoś lubi start na zielonym to tylko tryb power, w którym działa silnik benzynowy. Ograniczenie prędkości max do 180 km/h. Więcej nie trzeba.
3,0
Skrzynia biegów
Poprawna. Jeśli ktoś jeździł ze skrzynią ZF nowej serii 3 to poczuje różnicę. Tam mam wrażenie, że skrzynia zmienia biegi kiedy o tym pomyślę, tutaj czasem trochę się pogubi, coś tam przeciągnie, nie do końca sama może się zdecydować co chce zrobić, raz nawet delikatnie "szarpnęła". W porównaniu z CVT czy dwu sprzęgłową to tragedii nie ma ale do bmw to przepaść (dla fanów dwu sprzęgłowej dodam, że szybkość takowej jest oczywiście ok ale moja była brutalna w zmianach biegów ;), w trójce jest i szybko i gładko, w volvo tak sobie. Dodam, że jeśli dla kogoś to pierwszy automat albo przesiadka z CVT będzie zachwycony ;)
4,0
Układ jezdny
Spora masa auta, czuć przy hamowaniu, trzeba wyczuć. Komfort umiarkowany, nawet przy kołach 18 z wyższym profilem opony ale za to przewidywalnie w zakrętach. Na większe koła już bym się nie zdecydował, z pewnością taczka.
Minusem jest napewno różnica w napędzie przedniej i tylnej osi. Przód silnik benzynowy , tył elektryczny. Jakoś genialnie to się nie zgrywa i jak tył się nagle dołączy to auto potrafi zaskoczyć, trzeba być czujnym, ale napewno do ogarnięcia. Układ kierowniczy nawet w trybie power jest dość mocno wspomagany, nie ma takiego czucia jak w bmw, tutaj duża różnica na minus.
5,0
Karoseria
Najładniejsze kombi na rynku ;) Przestrzeń jak na tą klasę bez uwag. Duży, ustawny bagażnik, auto kanciak więc jest lepiej niż dobrze. Prześwit chyba mniejszy niż u konkurencji, trzeba uważać na krawężniki. I o niebo lepszy od trójki system wspomagania parkowania. Właściwie działa tak jak każdy powinien, piszczy kiedy trzeba, nie przeszkadza jak widzisz ;) a nie jak w bmw "dwa kilometry" od przeszkody piszczy, że zaraz uderzysz. Przez to w bmw system jest mało przydatny, wręcz irytujący, w volvo jak najbardziej ok. Kamera cofania też ok, można zmieniać widok kliknięciem na ekranie centralnym i jest to wygodne, wreszcie system kamer 360 też jest sporadycznie przydatny, w bmw po prostu jest... (może ja mam problem z ustawieniem, kalibracji serwis mi odmówił)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, lusterka też bez uwag. Światła petarda. Nie ma co się zastanawiać i dopłacić do najwyższej opcji. Wycinanie, żeby nie razić innych kierowców działa super, skrętność, szybkość przełączania długie, krótkie itd. naprawdę warto.
4,0
Ergonomia
To już trend, obsługa wszystkiego dotykowo na ekranie centralnym. Część funkcji dostępna na kierownicy. Plus za android auto, działa co do zasady poprawnie, łączy się bardzo szybko ale bywa, że funkcje nie są dostępne z kierownicy (raz są, raz nie, nie wiem od czego to zależy). Jeśli korzystasz z nawigacji volvo to mapa wyświetla się między zegarami i to jest przydatna funkcja. Szkoda, że w trybie android auto tak nie jest, wtedy tylko wyświetlacz centralny, ale za to komunikaty o połączeniu tel czy utwory spotify wyświetlane są między zegarami. Same zegary też można dostosować wedle uznania. Na minus sposób przełączania biegów. Zmiana z P na D lub D na R wymaga dwukrotnego kliknięcia drążkiem. Plus za spryskiwacze wbudowane w wycieraczki, wreszcie nie pryska na dach tylko wraz z ruchem wycieraczki rozprowadza płyn po szybie. Fotele bardzo wygodne, moim zdaniem lepiej niż w bmw. Tragedia tylko ze schowkami. Niestety hybryda posiada dość przeciętnej wielkości schowek pasażera, niezbyt głębokie w drzwiach, dwa na napoje w konsoli centralnej ale też przeciętne i baaaaaaardzo płytki w podłokietniku. Mało. W pozostałych wersjach silnikowych ponoć jest inaczej. Na plus spasowanie, materiały i piękne drewno ;)
Podstawowy sprzęt grający dla niewymagających, ostrzegam, audiofil zwróci pojazd w ciągu 14 dni, bez podawania przyczyny...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje, chłodzi ;) dużo ustawień, wygodna obsługa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag, super pozycja za kierownicą, sporo ustawień, pasażer nie narzeka ;)
5,0
Wyciszenie
W trybie hybrid lub pure cisza. Relaks. Benzyniak też jakiś głośny strasznie nie jest. Trasa przyjemna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pełne naładowanie to ok. 6-8 zł, teoretycznie można przejechać za to 40km, co przy bardzo spokojnej jeździe na prądzie jest realne. Benzyny wypić trochę lubi jak pracuje silnik benzynowy, więc śr spalania trzeba moim zdaniem liczyć ok 10-11 litrów zakładając mieszane używanie obu silników, co jak na tą moc i osiągi jest naprawdę akceptowalne. Na samej benzynie to już napewno 12 i więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy od konkurencji z takimi osiągami i wyposażeniem, a że zawsze mogłoby być taniej...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W android auto, menu na zegarach wybierane z kierownicy jest kapryśne, ale obsługa na ekranie centralnym bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T8 Twin Engine Plug-In Hybrid 390KM 287kW
[l/100km]