Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Łukasz, ponad rok temu
Silnik 2.0 145KM 107kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 221 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V50 2.0 145KM 107kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wspaniały komfort jazdy duży bagaznik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Duże spalanie oleju po przebiegach 220tys km No chyba że ktoś wczesniej to zrobił
4,0
Całokształt
Mega wygodny, dobrze się prowadzi to chyba tyle z plusów na minus spalanie ciężko zejść poniżej 8l na 100km a jak się tylko krótkie trasy jezdzi do 10km to pali 10l tragedii nie ma ale starszy golf 4 palił mi 6max 8l i jest jednak zauważalna różnica ale wiadomo in a klasa i waga większa o 140kg kolejny minus to pobieranie oleju prawie każde auto które ma ponad 200tys km i nie było w nim nic robione w silniku zaczyna pobierać olej 0.5l na 1500km to już dużo i czeka mnie regeneracja silnika golf miał 300tys i tylko zmieniłem uszczelkę pod pokrywa przez 8lat użytkowania i zrobiłem 100tys przebiegu tutaj już po 3tys zauważyłem spory ubytek może na takiego trafiłem ale inni też piszą o takiej przypadłości ponoć zapieczone pierścienie No nic czekam teraz na wymianę napiszę jak będzie wszystko ok pozdrawiam
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo dobry stosunek mocy do wagi auta dobrze się zbiera pali w granicy 8do 10l na 100km jedyny minus to po przebiegu 200tys zaczyna pobierać olej
4,0
Skrzynia biegów
Biegi gładko wchodzą lecz przydała by się 6 biegowa na piątym biegu do 120jest ok powyżej już słychać że głośno pracuje bo ma ponad 3tys obrotów i silnik też zaczyna głośniej pracować i szkoda ze ma dwumase wolałbym zwykle sprzeglo bo właśnie czeka mnie wymiana i duże koszty ok 4tys zł gdyby było zwykle to wiadomo coś koło 1.5tys i gotowe
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest wszystko ok nawet powoedzial bym że płynie po drodze nie ma porownania do golfa 4 czy innych aut kompaktowych ładnie wybiera nierówności bardzo dobrze tłumi drgania i świetnie trzyma się drogi tylni wielowachacz robi swoją robotę
3,0
Karoseria
Jak chyba w każdym rdza atakuje lewy przedni błotnik nie jest to tragedia bo element jest wymienny najważniejsze że nie atakuje jak w golfie progów przed zakupem radzę sprawdzić spód bo tam tez lubi zaatakować, ale to już zależy jak kto dbał i czy przez 15lat zrobił choć raz konserwację podwozia bi wiadomo że seryjna wytrzymuje 7lat
Komfort
4,0
Widoczność
Boczne slupiki troszkę przeszkadzają ale za to bardzo dobre lusterka to poprawiają ogółem jest ok
5,0
Ergonomia
Tu nie mam się czego czepiać
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę grzeje bardzo dobrze 3minuty i przednia szyba która stała w zimę 2tygidnie zamarznięta ok 2cm lodu puściła dla mnie wielki plus latem trochę słabo chłodzi ale możliwe że już końcówka klimy nabije i dam znać jak coś się zmieni
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to typowe kombi ale jest więcej miejsca niż w hetbeckach jak dla mnie ok po złożeniu tylnej kanapy mogę schować dwa rowery górskie bez ich rozkrecania
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 110km jest cichutko powyżej już z każdym kilometrem głośniej szkoda że nie ma szustego biegu było by idealnie bo jadąc do Zakopanego z prędkością 130 trochę trzeba podglaszac radio heh
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj powoem tak że nie jest tanio ale też nie przesadnie drogo tak powiedział bym średnia półka, 100km zrobi się na trasie za 40zl a w mieście za 60zl średnia wychodzi 50zl na 100km najdroższe jest sprzęgło dwumas który wytrzymuje ok 230tys km i tylne zawieszenie wielowachacz koszt wymiany z częściami ok 1.5tys zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za auto 15letnie kosztujące w przedziale 15-25tys zł to wydaje mi się nic lepszego na ten moment się nie kupi jeżeli ktoś szuka oczywiście uniwersalnego auta
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie po roku nie zauważyłem nic poza tylna wycieraczka która nie zbiera dokładnie z szyby ponoć sprężyna się wyrobiła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy zakupie uważać na silnik czy nie pobiera oleju wiadomo od razu może nie pobierać ale mi po przejechaniu 3tys km wziol ponad 1l a dodam że w dniu zakupu zrobiłem 300km i stan był taki jak podczas zakupu więc pomyślałem jest wszystko ok niestety potem gdy zmieniłem olej na nowy zaczol pobierać coraz to więcej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 145KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,50 zł
12,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50