Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 480

tarsar, 17 lat temu
Silnik 1.7 Turbo 122KM 90kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 124 tys. km
Volvo 480 1.7 Turbo 122KM 90kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Piekielnie precyzyjne:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik jest dość wrażliwy na ustawienie zaworów - należy je kontrolować co 60tyś km. U mnie jak na razie trzymają fabrykę.
Zawieszenie : Przód bez udziwnień, natomiast z tyłu mamy przestrzenną belkę z łacznikami Watta oraz z drążkiem Panharda - jedyne zagrożenie to nasze dziury w drogach. Koszt np. dobrej klasy łącznika stabilizatora to 55zł.
Karoseria : Zero rdzy. Przeważnie lecą tylne nadkola od zewnatrz,ale to sprawka soli. U mnie spokój.
5,0
Całokształt
Generalnie auto zalatuje "youngtimerem" - wyprodukowano tylko 80 tyś sztuk. Wielka rzadkość na drogach całej Europy. Auto dla indywidualistów. Wg mnie to wersja Turbo jest najlepiej dopracowana, pozatym najszybsza:) Wiele osób jest zaskoczonych że to jest Volvo, ale są zaskoczeni wieloma cechami tego wozu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo iż nie jest to najnowsza konstrukcja (głowica i pare innych rzeczy opracowane przez firmę Porsche) to wraz z turbinką Garett T2 robi swoje:) Pracuje ładnie, moment obrotowy mamy praktycznie stały już od niecałych 2000obr/min. Z technicznego punktu majstersztyk - turbina wraz z głowicą silnika chłodzona cieczą niezależnie elektryczną pompką , duży intercooler itp. Praktycznie gdzie nie ruszyć to jest coś nietypowego - wzmacniana głowica oraz zawory wydechowe pokryte sodem) Turbina podatna na tuning, przy seryjnej mocy jest super,a te +30KM w zasięgu:) Wtedy 0-100km/h robi juz poniżej 7sekund. W serii jest to ok.8,5s. Czas w teście "Performance Car Review" 0-60MPH - 7,8s.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje płynnie, skok lewarka minimalnie za długi. Przełożenia OK. Pozatym znosi obciążenia.
5,0
Układ jezdny
Opracowany prze firmę Lotus. Mam poza serią sztywniejsze amorki wraz z oponami 195/50 żaden zakręt nie jest straszny.Wrażenie jakby nie działaly na niego żadne prawa fizyki:) Precyzja prowadzenia - kosmiczna, mało które auto tak jedzie. Jest tu także progresywne wspomaganie kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dłuugi przód wymaga przyzwyczajenia , pozatym ciężko coś zarzucić.
5,0
Ergonomia
Wygodne sterowanie nawiewami (elektroniczny panel), reszta obsługa prosta. Bardzo czytelnie i funkcjonalnie jest rozwiązana obsługa Info Centre ("komputer pokładowy"). Pozycja za kierownicą ideał. Jak na datę wprowadzenia na rynek bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre - jak to Szwed. Nie mam klimy, ale fabryczny szklany szyber coś pomaga:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździłem różnymi autami typu coupe, w żadnym nie było tak wygodnie - auto ma 4 oddzielne fotele. Komfort podróży jest identyczny z tyłu jak i z przodu. Tylne fotele mają regulację pochylenia,a przednie np. płynną regulacje podparcia lędźwi. Generalnie fotele są w tym aucie perfekcyjne...
4,0
Wyciszenie
Do 3000obr/min jest normalnie, powyżej zaczyna być głośniej - motor+sprężarka robią miły hałasik:) Turbinę słychać przy uchylonym oknie. Ogólnie jak na typ autka jest w porządku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do części eksploatacyjnych - zero problemów. Większość rzeczy jest taka jak w serii 440 i 460. Nietypowe rzeczy (np. blacharskie) można dostać z aut przeznaczonych na rozbiórki. Ceny całkiem całkiem. Ze zużyciem paliwka jest jak to na turbo przystało - w mieście 9-11 w trasie 7-8l przy normalnej jeździe. A może być duużo więcej. Wiadomo - nie jest to silnik 1100 45KM:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są bardzo różne - u nas w większości są auta wyeksploatowane, ceny są wtedy śmieszne. Ale nie warto - lepiej poszukać ładny egzemplarz. Ceny na zachodzie aut w super stanie dochodzą do 5 tysięcy euro. Ale za ok. 2000e już mozna coś wybrać godnego uwagi. Są jeszcze wersje 1.7 ES oraz 2.0 S. Są nieco prostsze w konstrukcji oraz tańsze w eksploatacji.Wersja Turbo ma w serii ABS,pełną eketrykę, Info Centre,dodatkowe wskaźniki i np. podświetlany zamek kierowcy , światła samowygaszające się po wejściu do domu i innych przydatnych "dupereli" od groma. Mój posiada jeszcze dwu-kolorową skóre i el szyber. Brak tylko podgrzewanych foteli i klimy:)Reasumując jest bdb - cena za super wyposażone,rzadkie auto z dobrymi osiągami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest "tylko" dobrze. Jak na 15-latka parę drobnostek typu urwany podajnik pasa bezpieczeństwa oraz spalone 2 żarówki na desce(a jest ich tam od groma - deska świeci niczym F16:). Nawet w ASO drobiazgi o dziwo nie porażaja cenami. Z mechaniki wymiana uszczelki pod deklem oraz uszczelniacza półosi - małe wycieki. Czasem zdarza sie jakieś trzeszczące "coś". To typówka, jeszcze z tym sztywnym zawieszeniem...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj po prostu zero czegokolwiek. Co prawda przebieg nieduży (124tys km) ale te auta są przy normalnym serwisowaniu są niezawodne niczym japońskie auta z tamtych czasów. Mimo doładowania elektroniki (Info Centre,zegary, CEM- komputer sterujący wszystkim itd) nic się nie dzieje. Głównie z tym problemy są w autach przed 89rokiem. Zużycie oleju w silniku 0. Oby tak dalej!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 Turbo 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 480