Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Konrad1995, 3 lata temu
Silnik 2.0 115KM 85kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę daje frajdę z jazdy, jak na 115KM jeździ całkiem przyzwoicie, na tarasie nie zamula ruchu, nie problem jest też coś wyprzedzić. W mieście zaś elastyczny.
Zawieszenie : Naprawdę dobrze zestrojone, jest dosyć twardo ale stabilnie
Karoseria : Pomimo upływu lat auto nadal wygląda atrakcyjnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Podczas hamowania czuć drgania na kierownicy, trzeba będzie podjechać do mechanika żeby zobaczył co trzeba wymienić.
5,0
Całokształt
Samochód bardzo przyjemny, zarówno wizualnie jak i technicznie. Model, który posiadam to 3 drzwiowy hatchback z kilkuletnią instalacją gazową. Po przesiadce z BMW do Golfa myślałem, że będą to drastyczne odczucia. Nic bardziej mylnego! Jak narazie nie żałuję, jeździ mi się tym autem bardzo przyjemnie. Wnętrze całkiem obszerne, silnik ma moc i chętnie przyspiesza, sylwetka praktycznie się nie starzeje. Jestem miło zaskoczony. Co do wyposażenia to bardzo śmieszna opcja, ponieważ szyby są na korbki, lusterka mechaniczne ale za to na pokładzie znajduje się klimatyzacja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Naprawdę solidna konstrukcja, co prawda wiele egzemplarzy cierpi na pobór oleju ale cóż zrobić, nie są to nowe auta. Mocy w nim nie brakuje, jest bardzo elastyczny na niskich i wysokich obrotach. Ogólnie ta jednostka napędowa to solidna konstrukcja, nie wysilona ale nie można narzekać na brak mocy. Przy wyższych obrotach trochę głośno słychać tą jednostkę napędową.
5,0
Skrzynia biegów
Ogólnie nie mam zastrzeżeń. Tylko w dwóch kategoriach mam pewne ale: - czasem ciężko wchodzi pierwszy bieg (być może jakaś usterka wybieraka albo fabryczna wada) - trzyma to auto na wysokich obrotach, na 5 biegu przy 80km/h 2100obr. Myślę, że ten silnik bez problemu jeździłby gdyby skrzynia była zsynchronizowana jak w dieslu - 2 tys obr przy 100km/h a w aucie byłoby o wiele ciszej.
5,0
Układ jezdny
Jest dosyć sztywno, być może mam niefabryczne zawieszenie, bo auto naprawdę nisko stoi ale przez to lepiej się prowadzi i o wiele lepiej wygląda. Układ kierowniczy dosyć precyzyjny - ogólnie całość całkiem dobrze zestrojona.
5,0
Karoseria
W kilku miejscach ruda koleżanka znalazła sobie pożywienie. Mimo tego auto nie gnije jakoś przesadnie a sylwetka tego samochodu powoli się starzeje. Mój egzemplarz ma 22 lata i szczerze nie wygląda na ten wiek. Z tego co słyszałem to zabezpieczenie antykorozyjne dawało kilkanaście lat spokoju od korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Całość oferuje naprawdę dobrą widoczność. Zarówno przednia szyba, boczne szyby i tylna szyba zapewniają dobrą widoczność. Zwrócę uwagę na dosyć śmieszne lusterka, lewe jest szerokie a prawe wąskie ale wysokie. Tak samo ma Audi,Seat i inne VW.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, oznaczenia widoczne i intuicyjne. Ogólnie rzecz biorąc nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po osiągnięciu przez układ temperatury roboczej w środku zaraz ciepło, klimatyzacja chłodzi też bez problemu. Ogólnie rzecz biorąc wszystko działa tak jak powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem, można wygodnie podróżować. Co do przestrzeni na tylnej kanapie nie jest jej mało ale dwumetrowiec długo by tam nie ujechał. Mój fotel jest ustawiony praktycznie w pozycji pół leżącej, mam 183cm wzrostu i po niezłej gimnastyce żeby dostać się do tyłu (wersja 3 drzwiowa) usiądę za sobą. Nie jedno większe auto oferuje mniej przestrzeni dla kierowcy i pasażerów.
4,0
Wyciszenie
Co do silnika na wolnych obrotach to praktycznie go nie słychać. Hałas robi się w aucie przy prędkościach od 120km/h w górę. Nie wiem jak to ocenić, bo w Mercedesie czy BMW to byłoby niedopuszczalne ale Golf to nie ta półka i nie ten segment.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Volkswagen, Audi, Skoda, Seat cieszy się z niskich kosztów utrzymania oraz szerokiej dostępności części zamiennych. Jest tego naprawdę dużo na rynku, szeroka gama producentów części nowych, dużo szrotów z częściami używanymi a ceny są naprawdę nie wysokie. Dlatego też ja wybrałem Golfa, bo wcześniej jeździłem Mercedesami, BMW i zawsze jakaś awaria mocno dawała mi po kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze to chyba jeden z lepszych samochodów. Na rynku jest naprawdę z czego wybierać, bo tych aut jest naprawdę sporo. Ja np polecam ten samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z tego słynie VW, że się nie psuje a jak już się popsuje to naprawa nie będzie bardzo droga i naprawi to praktycznie każdy mechanik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wspomniałem wyżej. Jedynie na co cierpią te auta to na pobór oleju i częstym problemem jest też konieczność regeneracji maglownicy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf IV Hatchback 2.0 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
5,4
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf IV Hatchback