Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Derby II

kubakurek@interia.pl, 18 lat temu
Silnik 1.3 55KM 40kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 10 tys. km
Volkswagen Derby II 1.3 55KM 40kW 1983-1984 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
pomomimo tych kilku przygód, to auto jest świetne, aż prosi się o choćby kosmetyczne przeróbki(felgi,opony,lakier,zawieszenie,tłumik) Polecam każdemu, kto nie ma forsy na dobrego citroena, a przykłada wagę do samochodu i nie traktuje go jedynie jako przyrządu do jeżdżenia. To samochód dla młodych kierowców, tak mi się zdaje...
Wrażenia
4,0
Silnik
mam wymieniony, bo poprzedni umarł przez panewkę...ponoć w idealnym stanie, zobaczymy, konstrukcyjnie silnik banalnie prosty z ręcznym ssaniem i najprostszym gaźnikiem, ale włożyć można wszystko od golfów(I,II) i nowszych polówek, poza dieslem i do poj.1600, bo powyżej już są inne półosie i zawieszonko, jak działa to idealnie, zawsze pali i jest oszczędny
4,0
Skrzynia biegów
szkoda, że czworka, ale daje radę, gorzej na trasie, tam przuydałaby się piątka, czasem wsteczny coś haczy, ale po korekcie jest git.
3,0
Układ jezdny
wcześniej miałem cytrynkę i kto jeździł, ten wie-wszystko inne się chowa...
Komfort
5,0
Widoczność
szyby ok., lusterka ok., nie wiem jak wysocy, ja nie narzekam
3,0
Ergonomia
popielniczka w dziwnym miejscu,a reszta...tak z drugiej strony to tam niewiele jest poza kierownicą:-))
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimą szybko się nagrzewa nawet bez osłoniętych wlotów powietrza, latem da się wytrzymać, ale to dwudziestoletnie autko, choć w cytrynie nie otwierałem szyb, bez klimy marzłem:))
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód-rewelka, naprawdę, sporo miejsca, a z tyłu...dziecko na foteliku się zmieści, tylo że ten samochód ma (choć niewielkie) sportowe aspiracje i nie oczekujmy limuzyny, nadrabia to wyglądem, piękne auto, piękna linia...choć to nie citroen:)
4,0
Wyciszenie
silnik cichutki, jeśli coś hałasuje to tłumik, czasem opony i przy wyższych prędkościach(od120) powietrze
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnej jeździe to na trasie weźmie z 5,5, a przy miejskich szaleństwach to nawet 9.zależy od kierowcy, ja jeżdżę raczej spokojnie i dla mnie bomba
3,0
Stosunek jakość/cena
za nieiwelkie pieniądze otrzymamy dobrą bryczkę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za drobiazgi uznaję pierdoły typu zamki, klamki, przełączniki, jakiś wężyk itd.Pod tym względem ideał-nie to co citroen-tam psuły się najgłupsze rzeczy świata...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymieniłem blok silnika(może i z mojej winy bo panewkę było długo słychać tylko żaden mechanik nie wpadł że to ona), raz wymieniłem regulator napięcia(auto umarło w Warszawie na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej,Jezuuu, to był mega dół, teraz muszę wymienić prawy przegub i lewe tylne łożysko, ciągle coś, a mam to autko rok, poza tym podstawa gaźnika (150zł), kable wysokiego napięcia+świece(400zł) w serwisie Boscha, spawanko tłumika i to póki co wszystko:), ale i tak uwielbiam to auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Derby II