Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi

Radek, ponad rok temu
Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładny z zewnątrz.
3,0
Całokształt
Przejeździłem tysiące kilometrów Skodami i byłem zachwycony jakością, stylem jazdy, techniką, tym co te auta sobą oferują: - 2 x Fabia 1.4 TDI po 150 000 km każda: - 2 x Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM DSG po ponad 200 000 km każda. Zdecydowałem się tym razem na nową hybrydową Toyotę i to był duży błąd. Po kolei: Samochód nie nadaje się na trasy. Przy prędkościach autostradowych w związku z dużym spalaniem i używaniem silnika spalinowego na wysokich obrotach bez użycia elektryka zasięg to 400-450 km. Wnętrze jest bardzo ciasne jak na tą klasę, plastiki bardzo niskiej jakości, ale dość dobrze spasowane, 3 osoby dorosłe z tyłu mają dyskomfort jazdy, bagażnik duży mniejszy niż w octavii, mało schowków. Bezstopniowa skrzynia biegów jest głośna i robi wrażenie przeciążonej. Jest dużo głośniej w środku niż w starej octavii w dieslu. Krótkie siedziska foteli, długie trasy w przeciwieństwie do Octavii męczą. Skóra na kierownicy wykonana Jakby z plastiku. Trzymanie drogi dużo gorsze niż w Octavii, Skoda prowadzi się dużo pewniej i stabilniej. Brak wsparcia AppleCar. Brak możliwości podłączenia dwóch telefonów przez Bluetooth jednocześnie (w skodach bez problemu). Brak czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy. Brak czujnika poziomu ciśnienia powietrza w oponach. Toyota dysponuje lepszym wyposażeniem, ale dlatego, że technologicznie jest o 10 lat młodsza niż porównywana Octavia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość dynamiczny, ale na trasie pali dużo i jest bardzo, bardzo głośny. Silnik super do dużego zakorkowanego miasta, inne użytkowanie tego samochodu mija się z celem.
2,0
Skrzynia biegów
Wyje i jest głośna, robi wrażenie przeciążonej. W przeciwieństwie do DSG nie szarpie, ale to dlatego że jest bezstopniowa. Do miasta dość przyjemna, bo w przeciwieństwie do sekwencyjnych jest łagodna i nie szarpie.
4,0
Układ jezdny
Sztywne, sprężyste zawieszenie, ale porównując do Octavii dużo gorsze trzymanie się drogi.
4,0
Karoseria
Ładna linia, nowoczesny wygląd, ale blachy jak to w Japończykach super cienkie i lekkie.
Komfort
4,0
Widoczność
Po mieście super, w trasie gorzej niż w Octavii.
4,0
Ergonomia
Jeszcze mi trudno ocenić, ale wydaje się OK. Wkurzają „przebajerowane” kratki nawiewów i brak możliwości zamocowania jakiegokolwiek uchwytu do telefonu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko ogrzewa kabinę, wentylacja OK, bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę aut jest dość ciasno. 5 osób ma super ciasno, a bagażnik mniejszy niż u konkurencji. Dobre auto dla 2, góra 3 osobowej rodziny.
4,0
Wyciszenie
Porównując do innych aut tej klasy jest głośno, szczególnie w trasie przy prędkościach autostradowych. Wyciszenie kabiny też gorsze niż w Octavii z 2018 roku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście bardzo ekonomiczny, duzy zasięg, W trasie dramat, gorzej niż elektryk, bo zasięg 400-450 km. Mały zbiornik paliwa i co chwile trzeba tankować. Auto w trasy się po prostu nie nadaje.
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie można spokojnie kupić coś lepszego. Zanim zdecydujecie przejedźcie się kilkoma innymi autami z tej klasy, porównajcie, zobaczcie ergonomię, komfort foteli, głośność przy wysokich prędkościach. Naprawdę są dużo lepsze i lepiej wykonane auta w tej klasie. Dla podróżujących bardzo dużo, hybryda to jest porażka i uciążliwy temat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag, auto nowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag, auto nowe.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII TS Kombi