Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting

Damian, 6 miesięcy temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, żwawy, bardzo ekonomiczny.
Zawieszenie : Bardzo przyjemnie i komfortowo zestrojone zawieszenie. Nie buja, dobrze wybiera nierówności. Rozstaw osi 2.7 m komfortowy.
Inne : Nowe systemy multimedialne bardzo sprawne, ultra wysoka rozdzielczość ekranów. Auto w środku wydaje się większe niż na zewnątrz. Wygodnie się parkuje.
5,0
Całokształt
Idealne auto na co dzień i wyjazdy wakacyjne. Auto ciche, komfortowe, z fajnym audio i systemami multimedialnymi. Bezprzewodowy CarPlay, indukcja, działające w tle powiadomienia z nawigacji Toyoty o utrudnieniach na trasie. Auto wyjątkowo przestronne z tyłu. Bardzo ustawmy i praktyczny bagażnik. Dobra jakość wykonania i spasowania elementów.
Wrażenia
5,0
Silnik
5 generacja hybrydy jest cichsza, żwawsza, auto jakby 2 klasy wyżej w porównaniu do 3 i 4 generacji. Spalanie już po 500 km zeszło na ok 4 litry we Wrocławiu w korkach. Można spokojnie osiągnąć 3.5 litra przy uważniejszej jeździe. Ponad 80% w trybie EV osiągane bez żadnego problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Cichsza niż w 3 i 4tej generacji.
5,0
Układ jezdny
Doskonały. Dobrze zestrojone zawieszenie, sztywność, ciche, wybieranie nierówności. W mojej ocenie optymalne koła to 225/45/17.
5,0
Karoseria
Lakier Royal grey 2023 robi robotę, przypomina Space Grey z Apple tylko ma dodatkowo mnóstwo metalika. Jakość na wysokim poziome. Auto po położeniu powłoki grafenowej prezentuje się wybornie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Dodatkowe szybki koło lusterek z przodu poprawiają komfort jazdy, duże szyby z tyłu przy bagażniku też ok. Kamera cofania ok, fajnie widać na dużym ekranie nawigacji. Czujniki parkowania czułe i o przyjemnych dźwiękach. Auto reaguje samo w sytuacjach krytycznych.
5,0
Ergonomia
Wsiadanie, wysiadanie bez problemu. Miejsca przy wzroście 185 z przodu i tyłu jest z nadmiarem. Dużo miejsca na stopy pod fotelami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne i ciche. Możliwość odcięcia tyłu. Podgrzewanie foteli błyskawiczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod dostatkiem. Przy wzroście 185 mogę usiąść za siebie i mam jeszcze dużo miejsca na nogi. Wygodny wysoki podłokietnik z cupholderami na nim i na drzwiach.
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie poprawione względem wersji przedliftowej. W mojej ocenie jest cicho i komfortowo. Nie ma już szumów z okolic bagażnika, czy lusterek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4ta Toyota, dotychczas były to auta bez awarii, a sam serwis Toyoty sprawny i rzetelny. Ceny przeglądów zależnie od roku między 1050 a 1450 zł, interwał 15.000.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych pieniądzach nie sposób kupić tak dobrze wykończone i wyposażone auto z innej marki z taką gwarancją niezawodności i ekonomiki spalania. Dużo daje przedłużanie gwarancji do 10 lat. Spokój na lata, chociaż nie wiem czy warto przy tym poziomie bezawaryjności. W Niemczech możliwe przedłużanie do 15 lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zarzutu. Brak jakichkolwiek problemów. Nawet z aplikacją na telefonie (zdalnie włączana klima, światła, otwieranie, zamykanie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez zarzutu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting