Ocena kierowcy - Toyota Corolla XII Sedan Facelifting
Kuba,
ponad rok temu
Silnik 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Bogate wyposażenie w standardzie, sporo dobrze działających układów elektronicznych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Niby twarde, ale jednak na nierównej jezdni jakby trochę bujało.
4,0
Całokształt
Mam auto od niedawna, przejechałem trochę ponad 2tys. km głównie po S-kach i autostradach. Trochę mało żeby precyzyjnie określić awaryjność czy spalanie, ale chcę się podzielić pierwszymi wrażeniami.
Wersja Style jest bardzo bogato wyposażona. Jak dla mnie brakuje tylko czujników martwego pola. Trochę mało ergonomiczne wnętrze - brakuje przede wszystkim dodatkowej półki na jakieś dokumenty, zwłaszcza że miejsce pod konsolą przy dźwigni biegów zostało przeznaczone na indukcyjną ładowarkę tel. Ale to co dla mnie jest największym mankamentem do hałas. Co prawda ta hybryda jest chyba trochę cichsza od poprzedniego modelu (przynajmniej silnik pracuje trochę "kulturalniej"), ale hałas spod kół i szum powietrza przy prędkościach ponad 130km/h są bardzo dokuczliwe. Po dłuższej trasie ból głowy murowany. Poza tym oceniam auto bdb - zwłaszcza w standardzie Style.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem dynamiczny, mniej hałaśliwy od poprzedniego ale jednak dość głośny. Przy obrotach ponad 4k już mocno hałaśliwy.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Podczas jazdy na aktywnym tempomacie ma tendencje do łapania auta na pasie obok, podczas przejazdu po dziurach, dylatacjach mostowych, nierównościach, tempomat ma tendencję do przyhamowywania auta.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki przedniej szyby są dość szerokie i trzeba uważać zwłaszcza na przejściach dla pieszych, bo można nie zauważyć pieszego.
4,0
Ergonomia
W wersji z ładowarką indukcyjną brakuje miejsca na odłożenie dokumentów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Duży hałas spod kół, przy większej prędkości mocno słychać szum wiatru. Podczas przyspieszania na wysokich obrotach mocno głośny silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 140KM 103kW
[l/100km]