Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Camry I Hatchback

caddy@op.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 GLI 107KM 79kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 0 tys. km
Toyota Camry I Hatchback 2.0 GLI 107KM 79kW 1983-1986 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego auta. Kupilem je w Anglii, wersja japonska, kierownica wiadomo, po przeciwnej stronie. To jest model z 1986 roku. Wtedy pierwszy rok produkcji nowego modelu. Nawet w katalogach podaja ze zaczela sie sprzedaz od 87. Zadnych chorob wieku dzieciecego, zadnych niedorobek, nie to co dzis. Rzadka wersja malowana dwubarwnie. Gora grafit metalik, boki srebrne. Wersja 2.0 GLi co oznacza najbogatsza wersje wyposazenia. Elektryczne szyby, dach, lusterka, antena, centralny zamek, wspomaganie. Jak na 1986 rok to byl wypas po uszy. Po tylu latach wszystko sprawne. Design niezly, szkoda tylko ze to nie kombi. Ksztalt tablica rozdzielczej dzis znowu modny (przedzielony charakterystycznym pasem) Wszystko doskonalej jakosci nawet jak na dzisiejsze standardy, zwlaszcza jakosc materialow wykonczeniowch, lepsza niz w nowych autach klasy sredniej, nadal dorownuje autom klasy wyzszej. Co ciekawe, nastepna generacja camry (od 91 roku) ma zdecydowanie taniej wygladajace wnetrze. Obecnie nie mieszkam juz w Anglii, eksploatowalem je przez kilka miesiecy w Polsce, teraz znow za granica. Jechalem w trasy niemal 2000Km ze cos sie zepsuje. Nigdy nie stanela. Dzieki takim autom Toyota wyrobila sobie marke samochodow niezawodnych i doskonale zmontowanych czego nie mozna do konca powiedziec o Toyotach made in Turkey lub inne bardzo egzotyczne kraje. Zdecydowanie polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, dobra kultura pracy, bardzo dobra dynamika. Ogolnie chyba najwieksza jego zaleta jest wzorowo rozlozony moment obrotowy, silny juz od samego dolu, ciagnie rownomiernie az do czerwonego pola, wyraznie mocniejszy od 3.500 obrotow.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegow, skrzynia precyzyjna. Okazjonalne problemy z wrzuceniem jedynki czy wstecznego. Mimo wszystko i dzis mozna spotkac duzo mniej precyzyjna skrzynie.
4,0
Układ jezdny
Coz, standardy zawieszenia sprzed 20 lat nijak sie maja do dzisiejszych ale bez obaw. Jak na swoje lata (wszystkie elementy oryginalne) trzyma sie drogi swietnie. Nie sluzy do szalenstw z pewnoscia ale na pewno jest komfortowe. Rzadko juz spotykany rozmiar opon 185/80/14.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc rewelacyjna. Oczywiscie m.in. dzieki temu ze 20 lat wstecz byly inne standardy bezpeczenstwa bierngo i nie bylo przesadnie grubych slupkow ograniczajacych widocznosc. Swietnie daje sie wyczuc niemale wymiary tego auta. Precyzyjne parkowanie w zatloczonym miescie nie sprawia zadnych problemow (o ile rzecz jasna bedzie miejsce gdzie sie da zmiescic, tam gdzie wlezie Twingo, Camry nie wpakujemy:)
4,0
Ergonomia
Coz, niegdys kwestii ergonomii nie poswiecano tyle czysu co dzis, choc mowiac szczerze wcale nie jest tak zle. Zacznijmy od pozytywow. Drazek zmiany biegow to rewelacja. To jest wersja z kierownica po prawej stronie z rynku japonskiego. Nie wiem jak jest w europejskiej. W mojej drazek jest dlugi i pochylony do kierowcy, jedynka oznacza pochylenie drazka jak przy trojce w odpowiedniku z kierownica po lewej stronie. Trojka jak piatka a piatka jest juz naprawde blisko kierownicy. Moze ten drazek do pieknych nie nalezy i kazdy domorosly "tjuner" skrocilby go o polowe ale natychmiast jego obsluga oznaczalyby wyciaganie reki. Dlaczego tak sie na tym skupiam? Dlatego ze obecnie praktycznie nie spotyka sie w samochodach dostosowania drazka biegow i pochylenia skrzyni w zaleznosci od wersji kierownicy na rozne rynki. Dasze plusy: przycisk swiatel awaryjnych na krawedzi tablicy rozdielczej, bardzo duzy i czytelny. Kierownica bardzo ladna, trojramienna, wygodna. Powleczona szytym, miekkim tworzywem. Wyglada jak skora, choc nie nie jest. Jest za to duzo trwalsza i sie nie wyciera. Swietne, bardzo czytelne, duze wskazniki podswitlone lagodnym zielonym kolorem (z regulacja natezenia). Z minusow ergonomii: Konsola srodkowa troche za nisko i za daleko, zwlaszcza radio do ktorego sie trzeba schylac.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne, auto blyskawicznie sie nagrzewa, w maksymlnej pozycji grzania trudno dlugo wytrzymac bo robis ie jak na Karaibach. Ogolnie szyby dosc szybko odparowuja. Suwakowe regulatory nawiewu/ogrzewania z uporem maniaka stosowane przez Japonczykow do niemal polowy lat 90 sa niezbyt precyzyjne ale dosc czytelne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestzen w tej wielkosci aucie to sprawia niemal oczywista. Jednak nie kazde auto tej wiekosci zapewnia taki sam komfort. Ogolnie przemyslane auto. Z przodu mnostwo miejsca, z tylu na nogi tez mnostwo ale na glowe juz mniej. Ogolnie przy wzroscie powyzej 1.80 mozna narzekac ze glowa sie dotyka sufitu. Mam wersje z otwieranym oknem dachowym wiec zakladam ze jest troche nizszy niz w wersji bez niego. Aha: fotele sa fantastycnie wygodne. Jezdzilem wczesniej Nissanem Sunny, w ktorym narzekalem na fotele, ze za krotkie, ze nie zapewniaja oparcia. Tutaj fotele sa genialne. Wyodne, po dlugich trasach (sprawdzalem na dystansie raz 1700, drugi 1400 Km) nic nie boli. Regulowane siedzisko w dwoch plasczyznach, regulacja odcinka ledzwiowego w oparciu (niewygodna w obsludze) Poza tym zaglowki tez regulowane na wysokosc i pochylenie. Zalecam te fotele jako wzor do kazdego auta.
4,0
Wyciszenie
Jak na swoj wiek to niezle. Wydech cichy, zapewne jak byl nowy byl mao slyszalny. Silnik na wolnych obrotach praktycznie bezglosny, zaczyna dopiero byc glosno powyzej 3000 obrotow. Szumy wiatru na poziomie auta wysokiej klasy sprzed lat.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coz. Zuzycie paliwa mnie zaskoczylo. Jak jezdzilem z przewaga trasy to wyszlo niecale 8 litrow. Jazda glownie w miescie tez zaskakuje. 9 litrow to sredni wynik. Chyba niezle jak na dwulitrowe benzynowe, niemale auto, ktore ma ponad 120 koni?
5,0
Stosunek jakość/cena
Jesli tylko jest w dobrym stanie, brac natychmiast. Juz sie koncza powoli te modele. Tani w eksploatacji i duzy samochod
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
20 lat. Zawieszenie oryginalne. Jak i prawie wszystkie elementy auta. Dodam, ze bylo eksploatowane w Anglii gdzie drgi sa dobre. Po 20 latach z elektryki nie dziala lewe lusterko na boki (w gore i w dol owszem) i pierwszy bieg dmuchawy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powazne usterki? Okazalo sie ostatnio ze nie dziala wentylator chlodnicy. Poza tym po 20 latach auto jezdzi i nie zanosi sie zeby przestalo. Najpowazniejsza moze byc lekka korozja, ktora zaczyna ja brac tu i owdzie. Najwazniejsze jednak ze bierze ja na elementach niewaznych dla bezpieczenstwa. Elementy nosne nadal zdrowiutkie
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Camry I Hatchback