Autocentrum.pl nie kocha Tesli M3 - nie ma tu ani jednego rzeczywistego trymu do wyboru, nie wspominając o mocach silników "deklarowanych" przez Autocentrum.pl. Na przykład: czy ktoś widział takie oto cudo: cyt. "Model 3 P60 302KM 222kW"? Zapewne nikt, ale w Autocentrum istnieje, na przekór Elonowi Muskowi ! :) (przyjazna sugestia poprawek, stanu na maj 2021 r.).
Zapewne z w/w powodu tak skąpo z opisami tego auta na Autocentrum.pl.
Moja "trójka" Long Range AWD jest cicha, zrywna, komfortowa, oszczędna i zaawansowana technologicznie, systemy wspomagające kierowcę sprawiają, że jazda nie męczy a cieszy.
Komfort zawieszenia - mniej więcej na poziomie Passata B6. Technologia i oprogramowanie - kosmos, a przyśpieszenie pozostawia przysłowiowego teslowego banana na twarzy :)
"Pali" ~15-16 kWh na 100 km. Jeżeli ładujecie nocą, w taryfie dwustrefowej to 1 kWh kosztuje 26 gr. Słownie: dwadzieścia sześć gorszy za 1 kilowatogodzinę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Long Range AWD - ma dwa silniki elektryczne. Napędzane są obie osie.
W instrukcji, w sekcji "parametry techniczne/wydajność napędu" można znaleźć następujące liczby:
1) przód 158 kW (335 V)
2) tył 219 kW (320 V)
Oprogramowanie odpowiednio limituje moc silników w Modelu 3.
Obecnie (maj 2021 r.) w sprzedaży są trzy łatwe do zapamiętania trymy:
1) Standard Range plus (jeden silnik z tyłu) ~ 280HP
2) Long Range AWD (dwa silniki) ~ 380 HP
3) Performance (dwa silniki) ~ 480 HP
5,0
Skrzynia biegów
Brak! I za ten brak można śmiało dać pięć gwiazdek - nie ma się co popsuć !
4,0
Układ jezdny
Przód - niezależne dwuwahaczowe ze sprężyną.
Tył - niezależne wielowahaczowe ze sprężyną.
Prawie idealnie rozłożona masa: przód 973 kg, tył 958 kg, napęd ~380 HP, środek ciężkości kilkanaście centymetrów od jezdni sprawiają, że auto jeździ jak przyklejone do drogi.
Poziom komfortu na nierównej drodze na poziomie Passata B6 (to moje subiektywne odczucia) , jak ktoś spodziewa się czegoś lepszego zawiedzie się, jak czegoś gorszego - będzie pozytywnie zaskoczony.
5,0
Karoseria
Bardzo ładna, klasyczna i jednocześnie sportowa bryła. Karoseria żelazo, gdzieniegdzie aluminium.
W moim samochodzie wszystko w tym obszarze gra - nie miałem najmniejszych problemów z lakierem ani karoserią.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód - fenomenalna, tył - dość kiepsko (wystarczy spojrzeć na bryłę auta).
5,0
Ergonomia
Z plusów:
Auto bardzo przemyślane. Wszystko pod ręką i na swoim miejscu, czyli na tablecie.
Do odczytu prędkości z tabletu przyzwyczajałem się ok 15 min.
Siedzenia bardzo wygodne, pokrycie jest z poliuretanu - w dotyku bardzo przyjemne, sprawia wrażenie delikatnej, doskonale wyprawionej skóry. Wnętrze auta mam białe. Czyści się idealnie: rozlana kawa, niebieskie jeansy, plamy z sosu schodzą łatwo do fabrycznej białości.
Z minusów:
1. Dość twardo (jak na mój gust za twardo) trzeba wciskać manetkę migacza,
2. Masywny słupek A - ogranicza widoczność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe - czy ktoś jeszcze nie widział jak kieruje się nawiewem? To na uszka, to na brzuszek, to na liczko! Koniecznie zobaczcie w necie. Ogrzewanie jest elektryczne tzn. natychmiastowe, klimatyzacja super wydajna i super cicha.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duużo, szeroooko i wysoko - wystarczy popatrzeć na gabaryty Modelu 3 ! Z tyłu jest całkowicie płaska podłoga, co dla pasażera w środku jest miłym zaskoczeniem.
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż nieźle - do 100 km/h w zasadzie tylko szum opon, potem szum opływowy.
Od 220/230 km/h głośno. Na YouTube są pomiary głośności, można sobie wyrobić zdanie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto praktycznie bezobsługowe. W przeliczeniu na benzynę Model 3 zużywa ~0.8 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Model 3 startuje od ~200 000 PLN, kończy się na ~325 000 PLN. W mojej ocenie stosunek jakość/cena to pięć gwiazdek. Jeżeli Tesli uda się w końcu wprowadzić zapowiadany Full Self Driving - to uprzejmie poproszę o możliwość wystawienia gwiazdek sześciu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko jak działało tak działa, nic się nie zepsuło ani drobnego, ani średniego, ani dużego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - wszystko bezawaryjne.
Zużycie prądu dla silnika P50 261KM 192kW
Średni zasięg
443km
Średni maksymalny zasięg
450km
Średni minimalny zasięg
330km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
550km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
3,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,0h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania