Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Wagon II

Nitka, 7 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 76KM 56kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Suzuki Wagon II 1.3 i 16V 76KM 56kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo wszystko bardzo pozytwnie zaskoczyl mnie silnik, ktory malutko pali pieknie wchodzi na obroty jest mocny powyzej 4000 obr./ min. Poza tym na tych obrotach pieknie mruczy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia huczy
Silnik : Silnik bierze 1l/1000lm
Karoseria : Spod auta jest mocno skorodowany
2,0
Całokształt
Fajny pomysł na auto, Na rynek europejski w kooperacji z Oplem przygotowano oszczednosciowa wersje, a szkoda bo pare dolarow wiecej i auto mogloby byc naprawde najlepsze w kategorii samochodow miejskich. Razaco slabiutkie wykonanie jak narke japonska. Liczne usterki te: drobne i powazne , cale szczescie ze konstrukcja jest bardzo prosta.Jak to mowia kazdy kowal da sobie z nim rade.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest znana jednostka. Fajnie wchodzi na obroty i ma ladne brzmienie gdy wchodzi na obroty. Dobrze chodzi na gazie.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia huczy w czasie zmiany biegow czy hamowania silnikiem. Wsteczny wchodzi z oporem.
4,0
Układ jezdny
Auto daje sie prowadzic calkiem szybko w zakretach. Zaskakujaco pieknie tez jezdzi na sniegu . ABS dziala perfekcyjnie. . Zawieszenie jest twarde troche telepie, ale cos za cos. Auto ma bardzo maly promien skretu co czyni go idealnym do jazdy po zatloczonym miescie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest doskonala we wszystkich kierunkach.
2,0
Ergonomia
Slabo trzymajace siedzenia. Beznadziejne pokretla do regulacji pochylenia siedzen z przodu. Fatalny przelacznik wycieraczek. Brak mozliwosci wlaczenia oswietlenia wnetrza bez otwierania drzwi!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie nie jest zle choc pewne ze wzgledu na wielkosc kabiny, cieplo w kabinie wydaje sie nie takie znowu intensywne. Czesto zapycha sie filtr kabinowy skutkiem czego sa zaparowane szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen pasazerska tego krotkiego wagonika wydaje sie byc ogromna z czego cieszyc sie beda zapewne ludzie wysocy i majacy problemy z wsiadaniem do samochodu.
4,0
Wyciszenie
W kabinie silnik pracuje cicho jesli jezdzic z malymi szyblosciami obrotowymi. Poza tym auto jest tylko dostatecznie wyciszone od szumow wiatru, opon. Przy jezdzie z wysokimi predkosciami robi sie za glosno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali malo gazu. Pkolo 7l/100km. Najlepszy wynik na trasie jaki udalo mi sie uzyslac na benzynie to 5.5l/100km. Auto jest usterkowe ale ze wzgledu prostote konstrukcji i tanie zamienniki nie jest drogie w naprawach.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochod jakosciowo nie poraza. Raczej zaskakuje na minus. Elementy pojazdu sa wykonane z materialow bardzo slabej jakosci. Blachy sa slabo zabezpieczone..Pokrycia lakiernicze sa kiepskie. Producent skapil $ gdzie sie dalo. Cena na rynku wtornym odzwierciedla nieco jego jakosc choc moim zdaniem auto nie jest warte nawet tych pieniedzy. Na pewno gdyby nie wklad techniki oplowskiej auto byloby jednym z najlepszych na rynku europejskim. W japonii po dzien dzisiejszy auto jest prawdziwym hitem sprzedazowym. Tyle ze japonska wersja Wagonika jest naprawde innym autem.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochod ze wzgledu na jakosc materialow oraz byle jakiego wykonania lubi sie psuc. U mnie w czasie 2 lat zepsula sie klimatyzacja, centralny zamek, pokretla do regulacji pochylenia oparc przednich siedzen. Uszkodzeniu ulegly: przednie lozysko, lewy drazek kierowniczy. Poza tym swiszczy pasek alternatora pomimo jego wymiany, oraz wycieraczki nie wracaja do swojego dolnego polozenia.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochod kopci przy zapalaniu. Mysle ze jest to rezultat zaniedban poprzedniego uzytkownika, ktory nie wymienial na czas oleju-mnostwo szlamu pod pokywa zaworow. Poza tym spod jest mocno zardzewialy ale moze jeszcze to uratowania! I jeszcze pali sie Check Engine-podobno uszkodzony katalizator. I chyba 2 razy nie moglem go uruchomic ze wzgledu na usterke immobilisera. Poza tym skrzynia biegow mocno huczy, chyba konczy sie sprzeglo ale przyzwyczailem sie do tego. Wystarczy mi ze juz od jakiegos czasu codziennie zapala i zawozi mnie 60km do pracy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Wagon II