Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Ignis III Crossover

Tadeusz, ponad rok temu
Silnik 1.2 DUALJET SHVS 90KM 66kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Ignis III Crossover 1.2 DUALJET SHVS 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,29
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nic. Może nalot korozji na podwoziu
4,0
Całokształt
Samochód bardzo wszechstronny chociaż nie pozbawiony wad. Jest spójny konstrukcyjnie. Suzuki chyba nie tylko jeden z nielicznych producentów na świecie ma koncepcję na pojazd. Jest niesamowicie lekki, ma wiele elementów konstrukcyjnych wykonanych z wysoko wytrzymałych stali, wszystko jest podporządkowane niskiej masie. Dzięki temu spala mało paliwa, ma doskonałe jak na tak małe auto właściwości terenowe. Koła są rozstawione w narożnikach karoserii więc nie ma problemu z podjazdem pod krawężniki i zjazdem z nich. Napęd na cztery koła wyciągnie z każdej opresji. A jak ktoś lubi polatać bokiem to zimą po wyłączeniu ESP jak najbardziej się da. Oczywiście niska masa ma też swoje wady. Nie najlepszy poziom bezpieczeństwa jak i słabe wygłuszenie i wysoki poziom hałasu. Zawieszenie jest bardzo twarde. Jak masz na pokładzie komplet trzy i cztery osoby to samochód dobija. Dzięki temu też dobrze chodził w zakrętach. Podwozie jest podatne na rdzewienie. Jest to co prawda tylko powierzchowny nalot ale gdybym miał możliwość to od samego początku zakonserwowałbym go poliuretanem. Części koszmarnie drogie i dostępne w większości tylko w ASO. Fajny samochód do miasta. Siedzi się dość wysoko. 3,70 długości sprawia że wjedziesz w każdą dziurę czy miejsce parkingowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Lubi wysokie obroty. Oszczędny. Niezbyt dynamiczny. Doskonale spasowany. Dedykowany olej to 0w16 lub 0w20. Z tego co słyszałem silnik na lata. Zużycie oleju 0 do wymiany do wymiany. Silnik wspomagany hybrydą tak zwaną miękką. Jej działanie nie jest w ogóle odczuwalne. Natomiast system start stop działa rewelacyjnie. Właściwie nie czuć jego działania. Silnik uruchamia się bezgłośnie.
4,0
Skrzynia biegów
Tradycyjnie dla manuali Suzuki lubi sobie zazgrzytać przy wrzucaniu wstecznego. Poza tym bardzo lekko operuje się dźwignią skoki są krótkie.
3,0
Układ jezdny
Sztywne i sprężyste zawieszenie. Nieakceptowalna twardość. Można kupić dedykowane sprężyny które poprawiają komfort ale koszt to około 1500 zł. Jeśli chodzi o precyzję prowadzenia to jest okej. Na zakrętach stabilny nie zarzuca.
5,0
Karoseria
Doskonała koncepcja samochodu. Lakier wysokiej jakości. Niewystarczające zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność w każdym kierunku. Dodatkowe systemy wspomagające jazdę. Asystent pasa. Ostrzeżenie przed kolizją z dohamowaniem. Działa idealnie.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Dużo miejsca nad głową, wygodne fotele. Możliwość regulacji pojemności bagażnika kosztem ilości miejsca na nogi w drugim rzędzie. Nie znam drugiego tak przestronnego samochodu przy tak niewielkich wymiarach. W uboższych wersjach nie ma podświetlenia przestrzeni bagażnika. Samochód czteroosobowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dużych mrozach wysoka sprawność silnika w związku z tym małe straty na ciepło powodują długie nagrzewanie wnętrza. Doskonale zorganizowane przewietrzanie szybami pasażerów z tyłu. Jest to tak aerodynamicznie opracowane że po ich uchyleniu hałas nie wzrasta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niepojęte jak można dużo zmieścić Na tak małej przestrzeni.
2,0
Wyciszenie
Walka o niską masę powoduje że wygłuszeń praktycznie nie ma. Nie nadaje się na długie trasy między innymi z tego względu. Można ładować dużo pieniędzy w wygłuszenie matami. Ja zainwestowałem w słuchawki z redukcją szumów i jest rewelacja
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o paliwo płyn eksploatacyjne to koszty są znikome. Podobno ten silnik dobrze toleruje gaz. Montowali w swifcie i Baleno. Wtedy koszt zrobienia 100 km to 18 zł. Bardzo wysokie ceny części. Wiele z nich jest niedostępnych poza ASO. Samochód ogólnie bardzo trwały. Typowy przykład to amortyzator do przodu za 750 zł, sprężyna za 450.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie drogi w remontach. Tani w utrzymaniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory kompletnie nic. Przebieg 55 000
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DUALJET SHVS 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Ignis III Crossover