Ocena kierowcy - Subaru Outback IV Crossover Facelifting
Pavulon,
2 lata temu
Silnik 2.5 i 173KM 127kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
160 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Auto skrajnie uniwersalne; wysoki prześwit i skuteczny napęd pozwala dojechać tam gdzie zwykłe auto nie dotrze, doskonałe zawieszenie da przyjemność z jazdy a płynna skrzynia CVT zapewni relaksujące warunki podróży przy relatywnie niewielkim zużyciu benzyny (o ile nie jesteśmy :"królami" lewego pasa i centrum zakorkowanych miast). Rozpieszcza dużą przestrzenią wnętrza, obszernym bagażnikiem, doskonałą widocznością i wysoką ergonomią. Są też wady; dynamika jest akceptowalna (daje radę ale czasem kosztem spalania i hałasu) a jakość lakieru i zabezpieczeń antykorozyjnych nie jest najwyższa,
Wrażenia
4,0
Silnik
Plusy:
-cichy,
-relatywnie oszczędny w większości sytuacji (średnie spalanie z 10t km 7.6l przy jeździe defensywnej)
-dźwięk miły dla ucha,
-wolnossący, brak turbiny i nadmiernych eko-komplikacji, łańcuch rozrządu, wtrysk pośredni umożliwiający LPG
Minusy:
-konieczne dolewki oleju,
-ogólnie jak całe auto trochę "wynalazek"; wyższe koszty serwisu i konieczna przy obsłudze i eksploatacji wyższa kultura techniczna,
-dynamika ledwie wystarczająca,
-duże spalanie przy wyższych prędkościach i w mieście (przy 140 km/h 11l/100km),
5,0
Skrzynia biegów
Plusy:
-płynna, komfortowa praca CVT,
-efektywne przemieszczanie się przy bardzo niskich obrotach silnika, tym samym niskim hałasie w czasie jazdy,
-łopatki zmiany biegów w standardzie,
-"wirtualne biegi" dają radę w większości przypadków,
-dość szybka reakcja przy redukcji.
-przyjemny i relaksacyjny charakter pracy skrzyni,
Minusy:
-przy dynamicznym użytkowaniu lubi czasem pohałasować wysokimi obrotami,
5,0
Układ jezdny
Plusy:
-bardzo dobra przyczepność w każdych warunkach,
-skuteczne tłumienie nierówności,
-niewielkie przechyły na zakrętach (wersja EU),
-duży prześwit,
-ogólnie wysoki komfort przy b.dobrych, właściwościach jezdnych,
Minusy:
-w niektórych sytuacjach nieco za twarde zestrojenie,
3,0
Karoseria
Plusy:
-uniwersalność i funkcjonalność doprowadzona prawie do skrajności; ogrom przestrzeni oraz bagażnika,
-łatwe zajmowanie miejsca w środku
-prześwit,
-dobrze zabezpieczone antykorozyjnie podwozie i elementy zawieszenia, wydech też daje radę,
Minusy:
-słaby lakier, rysuje się, widoczne liczne ślady po odpryskach,
-widoczne nieliczne (ale są) rdzawe ślady w miejscach nie narażonych bezpośrednio na uszkodzenia, prawdopodobnie mści się brak ocynku i cienki lakier (co ciekawe auta z USA mają ten lakier dużo grubiej położony),
-reflektory matowieją (a ponoć po lifcie poprawiono ten feler),
Komfort
5,0
Widoczność
Plusy:
-doskonała widoczność w każdym kierunku,
-bardzo duże szyby, wielkie lusterka,
-wysoka pozycja za kierownicą poprawiająca widoczność,
-kamera cofania dobrej rozdzielczości,
Minusy:
-brak fabrycznych czujników parkowania przód! i tył!! (najwyższa wersja wyposażenia!!!),
-brak lusterka samo ściemniającego się (szyby są przyciemnione i tylko dlatego to nie przeszkadza ale w aucie za 200t nowym to gruba przesada, tym bardziej że wersje US mają takie w wyposażeniu).
5,0
Ergonomia
Plusy:
-bardzo wysoka funkcjonalność całości z niewielkimi wpadkami,
-duże, czytelne, łatwo dostępne przyciski i przełączniki,
-dużo funkcjonalnych schowków,
-czytelne zegary i proste menu komputera i nawigacji,
-wnętrze solidnie poskładane z twardych ale dość ładnych plastików, które póki co wykazują dobrą trwałość.
Minusy:
-drobne uciążliwości; roleta bagażnika raczej dekoracyjna, rozkładanie kanapy bez otworu na narty, dość prymitywny i ubogi komputer pokładowy, nie funkcjonalny schowek na okulary,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plusy:
-działanie całości płynne i efektywne,
-łatwa obsługa całego układu,
-szybkie grzanie i chłodzenie,
-wspomagający chłodzenie szyberach,
-nawiew na tył,
Minusy:
-brak,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Plusy:
-ogrom przestrzeni dla 5 osób na nogi i nad głową,
-duży, ustawny bagażnik,
-dodatkowa regulacja położenia oparcia tylnej kanapy,
Minusy:
-brak
5,0
Wyciszenie
Plusy:
-jest cicho, nawet przy wysokiej prędkości
Minusy:
-słychać wysokie obroty przy dynamicznym wyprzedzaniu ale dźwięk okazjonalny i przyjemny,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Plusy:
-standardowe czynności serwisowe w cenach nie odbiegających od średniej,
-podobnie koszty ubezpieczenia itd,
Minusy:
-niestandardowe czynności serwisowe wymagają dedykowanej, czyli droższej obsługi,
-drogie ogumienie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto relatywnie niszowe w grupie podwyższonych kombi jest raczej atrakcyjną propozycją. Konkurencja typu Audi A4/A6 Allroad jest droższa/bardziej zawodna/kosztowniejsza w eksploatacji, XC70 podobnie, kompaktowe Focus Active, Octavia Scout czy Golf/Passat Alltrack są mniejsze, także niszowe, mają problemy z silnikami lub nie posiadają napędu na 4 koła przy podobnym poziomie cen. Ostatecznie wszystko zależy od jakości/ceny wybranego egzemplarza aczkolwiek ciężko o tą generację Outbacka po lifcie z silnikiem benzynowym w wersji nie US (diesle to najczęściej "miny", a auta z USA wystarczy obejrzeć aukcje na Bidfaxie).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Aktualnie brak awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aktualnie brak awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 173KM 127kW
[l/100km]