Szukaj

Ocena kierowcy - Ssangyong Tivoli Crossover

Terenn, ponad rok temu
Silnik 1.6 128KM 94kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ssangyong Tivoli Crossover 1.6 128KM 94kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto z bardzo dużą ilością miejsca w środku. Wygodne w codziennym użytkowaniu i bardzo oszczędne. Ma pewne minusy takie jak belka zawieszenia z tyłu przez co auto traci na komforcie, czy opóźnienie na wciśnięcie pedału gazu do którego ciężko się przyzwyczaić. Natomiast nadrabia prostota konstrukcji przez co się nie psuje i jest oszczędny, światła świecą mega super , radio gra jak na takie auto bardzo dobrze, silnik toleruje LPG i to ze smakiem, jak ktoś szuka ładnego auta na codzienne turlanie się do pracy zakupy itd godny polecenia i bezproblemowy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 i 128 koni daje radę, i to rozpędza auto bardzo żwawo. Jest na hydraulicznych popuchaczach więc pod gaz idealnie.
4,0
Skrzynia biegów
Manual 6 biegów ma dosyć głośnia pracę ale wiem że tak ma być. Zmieniłem w niej olej na zagesty i chodziła ciszej ale auto paliło o litr więcej więc szybko wróciłem do oleju 70w i stwierdziłem że tak poprostu ten typ ma. Więc jak przy wrzucaniu 1 na postoju czy z 1 na 2 usłyszycie metaliczny trzask to tak ma być. Niestety niemiła cechą nowszych koreańskich i japońskich aut z wodą zamiast oleju w skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Auto świetnie się prowadzi i jego największy minus jest też największym plusem. Czyli zawieszenie. Jest za twarde jak na crossovera ale za to nie wygina się w zakrętach a i ESP działa naprawdę wyśmienicie. Mógł by być trochę miększy ale wtedy na zakrętach by się gorzej prowadził.
5,0
Karoseria
Rzecz gustu... Mi się podoba , blacha twarda korozji jak na 7 lat brak.
Komfort
3,0
Widoczność
Kamera cofania robi robotę w tych nowszych autach są tak projektowane że bez tego widoczność jest mierna, cofanie z przyczepka jest nieprzyjemne , trochę za dużo zasłania słupek
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być choć np przycisk od zegarów na konsoli środkowej więc kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super klima średnia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szok auto 4.20 długie a miejsca naprawdę dużo.
4,0
Wyciszenie
Jak na Koreańczyka powiedział bym że jest bardzo dobrze choć mogło by być lepiej, o ile silnika nie słychać zawieszenie też w miarę cicho pracuje o tyle wyciszenie kół jest kiepskie. W zależności od opony głośność jest zauważalna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio tanio i jeszcze raz tanio przez 100tys km tylko oleje klocki tarcze, spalanie w zależności od stylu jak ktoś przewiduje drogę, zmienia biegi jak pokazuje na zegarach to 7l a nawet poniżej można zejść. Natomiast przy normalnym użytkowaniu ok 8.5l LPG wciąga a jak fantazja poniesie to i 11l zje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem auto używane w bardzo dobrych pieniądzach i jak patrzę na rynek aut to był dobry strzał. Jest dobrze wykonany i przyjazny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
100 000km jedna usterka pękła sprężyna po skoku przez śpiącego policjanta po za tym nic absolutnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ssangyong Tivoli Crossover