Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Felicia II Hatchback

Michał, 6 lat temu
Silnik 1.3 68KM 50kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Moje poprzednie auto tak trochę słabo hamowało. Na przeglądzie nie wyszło nic. Felicie każdy krytykuje za słabe hamulce, więc nie spodziewałem się za wiele, a tu niespodzianka, bo staje w miejscu, po pierwszym hamowaniu zbierałem zęby z kierownicy.
Inne : Nic drogiego się nie zepsuło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jedyne do czego można się przyczepić to to, że nie jest nowe, a nawet gdy będziemy trzymać je pod kocem, to raczej nie zyska na wartości. Lepiej jeździć do oporu i cieszyć się chwilą, bo jeździ zaskakująco dobrze.
Przeniesienie napędu : Olewanie napraw np lewarka od biegów kończy się tym, że wbicie biegu przypomina mieszanie zupy, podobny mechanizm zastosowano w ikarusie.
5,0
Całokształt
Niesamowicie wdzięczne auto. Proste, tanie i łatwe w naprawie. Zawiezie cię w każde miejsce na świecie bez spiny. Nie posiada zbędnych i drogich komputerów, filtrów, kół i pomp, czy nawet rozrządu i co tam jeszcze nie wymyślą, żeby tylko zarobić na serwisie. Trochę powolne, ale nie o to tutaj chodzi. Taniej jest jeździć felicją na gaz niż rowerem na prąd ! Polecam kupić zadbany egzemplarz za ciut więcej niż średnia rynkowa, a na pewno was nie zawiedzie. Nie słuchajcie rad dobrych wujków i nie patrzcie na sąsiadów, to auto jeździ codziennie, a te "zadbane niemieckie" stoją na warsztatach. Niestety ma już swoje lata i raczej nie traktujcie tej inwestycji poważnie - nie zyska na wartości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nazywam go "czeska padaczka". Wyje buczy, a nie jedzie ;) Wymaga też kontroli luzów zaworowych raz na jakiś czas. Raczej bezawaryjny. Nie wymagam do niego więcej niż zapalać i jeździć i on to robi. Zawsze.
1,0
Skrzynia biegów
Słabo. Najniżej położony element samochodu, przez co wyższy krawężnik czy głębsza dziura i można sobie załatwić samochód na dłuższy czas. Jak z kobietą, wystarczy chwila nieuwagi, jeden nieostrożny ruch i bach budzisz się z dzieckiem i kredytem u boku. Mechanizm przenoszenia biegów z lewarka na skrzynie to kolejny wymysł czeskiej inżynierii. Jeżeli jest luz, to ok, to normalne. Milion przegubów i tulejek - to nie mogło się udać.
5,0
Układ jezdny
Żadnych zastrzeżeń. Bez wspomagania też daje radę ;)
5,0
Karoseria
Rdzerwieje, ale ma prawie 20 lat. Nie ma nie rdzewiejących 20 letnich aut. Sorry. Poza tym niezbędna rozpórka na kielichach z przodu bardzo poprawia prowadzenie w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Elegancko widać z każdej strony. Możesz zostawić otwarte a i tak nikt nie zauważy.
5,0
Ergonomia
Mercedes jest wygodniejszy, no ale... to nie jest mercedes. Niesamowicie podoba mi się łatwość składania i wyjmowania tylnych foteli. Robi się to jedną ręką dosłownie w 15 sekund. Chciałbym, żeby każde auto tak miało, a nie wykręcać, kombinować, ciężkie, nie idzie....
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak na szybko - latem gorąco, zimą gorąco, działa tylko środkowa kratka, bo te boczne to chyba dali dla ozdoby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z tyłu, 4 osoby jadą sobie wygodnie. Malutki bagażnik
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie a raczej jego brak. Tak do 120 się jeździ bo powyżej zaczyna przeszkadzać już hałas od maleńkiego silnika. Zatem jest to najbezpieczniejsze auto w swojej klasie, bo w jeżdżąc powoli, nie da się go rozbić. Legenda głosi, że ktoś kiedyś rozbił felkę, ale prawda jest taka, że jechał nieprzytomny, albo zrobił to specjalnie ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drożej mi jest utrzymać rower w nienagannej kondycji niż felkę. Przykładowo do roweru kupię siodełko za 300zł a do felki cały silnik za te same pieniądze. To prawdziwe tanie auto, a nie zajechane i zakatowane golfy, czy polówki od niemca co tylko do kościoła jeździł, a kościół za autostradą.
5,0
Stosunek jakość/cena
No właśnie, bo nie liczy się ile da się za auto, ale ile się na nie wyda po roku eksploatacji, a tu banan z twarzy mi nie schodzi. Kupcie dowolny samochód za 5 tys i zaraz się zacznie... Do felki w tych pieniądzach dostaniecie opony akumulator i wszystkie płyny. Rozrząd na łańcuszku, rozpórka 20zł termostat 30zł i na tym eksploatacja przez pierwszy rok właściwie się zamyka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są. Termostat 30zł, regulacja luzów zaworowych - sam zrobiłem. 10 tys km za mną, oleje, filtry i jak dotąd nic więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przeciekająca przednia szyba - uszczelnione za kilka groszy. Temat znany, da się naprawić. Jak dotąd po przebiegu 10 000 nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Felicia II Hatchback