Autko pojemne i przyjemne. Silnik - jeżeli nie przekracza się 3 tys. obrotów na minutę, to potrzebuje stosunkowo niewiele paliwa. Inaczej w przypadku "dynamicznej" jazdy - co nie oznacza że płynna jazda jest wolniejsza. Według mnie, na długim dystansie bardziej liczy się średnia prędkość, niż chwilowa prędkość maksymalna. Powyżej 3 tys. obrotów, silnik potrafi spalić nawet powyżej 10 litrów na setkę. Ogólnie uważam, że silnik pasuje jak ulał do tego wysokiego nadwozia, chociaż gdyby skrzynia biegów była siedmio-biegowa, to autko było by bardziej ekologiczne. Choć 110 koników, to może niewiele, ale 240 nm robi swoje i autko żwawo się zbiera. Moim zdaniem jedynym poważnym mankamentem tego silnika są wtryski, które wymagają paliwa dobrej jakości (a to niestety jest powszechne w nowoczesnych silnikach diesla). Ogólnie auto warte polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny do tego nadwozia
4,0
Skrzynia biegów
Szkoda, że jest tylko 6 biegów.
5,0
Układ jezdny
Dobre właściwości jezdne, pomimo tak wysokiej bryły.
5,0
Karoseria
Bez problemów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko, co trzeba plus do tego czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Jak zawsze u francuza piątka z plusem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwu strefowa klima jest wydajna i nie zwiększa mocno zużycia paliwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszyscy są zadowoleni, a Ci co nie znają autka, po zajęciu siedzeń z tyłu nie kryją pozytywnych uwag.
4,0
Wyciszenie
Standardowo i bez stresu, przecież to nie jest klasa premium.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za darmo to nawet koń dziś nie pojedzie ... .
5,0
Stosunek jakość/cena
Czego się spodziewać, to nie jest klasa premium. Tym nie mniej jest OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
[l/100km]