Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic 2013

Aleksander, 4 lata temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 2013 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem, że będzie głośno i uciążliwie ale radzi sobie z autem i kompletem pasażerów (2 dorosłych + 3 dzieci) oczywiście wtedy nie jest wyścigówką.
5,0
Całokształt
Auto kupione jako nowe w polskim salonie. Zawsze jeździłem renówkami i nigdy mnie nie zaskakiwały niespodziankami. I tym razem jestem pozytywnie (nie)zaskoczony. O te i poprzednie auta dbałem, może nie pedantycznie ale mechanicznie zawsze musiało u mnie grać. Filtry i oleje maks. co 15 tysięcy km lub raz w roku przed zimą. Komfort, cisza, spalanie na satysfakcjonującym poziomie. Nie będę się rozpisywał - jestem zadowolony z auta i z pewnością kupiłbym je ponownie (obecnie oglądam się za kolejnym autem Reno).
Wrażenia
5,0
Silnik
Wszystko oki. Jak dbasz tak masz. trzeba przestrzegać kultury technicznej jazdy przede wszystkim ze względu na turbinę i jej "wyciszenie" po jeździe. Zimnym nie szaleję i jest super. Trochę na dole nie ciągnie ale jak wskoczy na obroty to na serio potrafi być dynamicznym autkiem. Kiedyś miałem 1.5dCi, na które wszyscy psioczyli a ja nim zrobiłem 180tyś. km i sprzedałem w rodzinie, gdzie po przeszkoleniu wujka użytkował je przez kolejne 6 lat robiąc blisko 70 tyś km. bez awarii. WAŻNE - PILNOWAĆ POZIOMU OLEJU - latem weźmie troszkę więcej - u mnie to jest około 0,4-0,5L / 1000km ale latem - zimą nie muszę nic dolewać (dziwne).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna, 6-cio biegowa. Wybiera się biegi precyzyjnie, bez haczenia. Ogólnie z przełożeń można być zadowolonym - biegi 5 a przede wszystkim 6 na autostradę dla zapewnienia ekonomii. Przy pewnych prędkościach na biegu 4 pali mniej niż na 5-tce mimo, że podpowiada, aby zmienić bieg na wyższy.
5,0
Układ jezdny
Sportowcem nie jestem ale dla mnie jest precyzyjny, zapewniający komfort kierowania.
5,0
Karoseria
Po ponad 5 latach nic się nie dzieje. Żadnych problemów. Karoseria sztywna, słupki nie skrzypią pomimo szyberdachu. Linia autka może się podobać (przynajmniej dla mnie).
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać doskonale chociaż słupki z przodu potrafią czasem coś zasłonić. Z cofaniem nie mam najmniejszego problemu pomimo tylko czujników cofania. Szyby miałem fabrycznie przyciemnione ale przy dzieciach to było mało (dodatkowo mam rolety) - dodatkowo przyciemnione szybu nie ograniczają widoczności (w nocy żona ma trochę gorzej ale tak już one mają). :)
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, skrzynia chodzi fajnie, obsługa nawigacji intuicyjna i prosta. Przesuwany podłokietnik z dodatkowo przesuwanym boksem - duża pojemność. Duża ilość schowków z których pewne nadal pozostają nieużywane (chyba, że dzieciaki sobie dokuczają i w nich coś schowają). Bagażnik w porządku ale w wersji grand - w wersji krótkiej wydawał się za mały dla naszej piątki. Fotele z tylu każdy osobno regulowany przesuwany itp. łatwo je zdemontować powiększając bagażnik ale ich ponowny montaż był kłopotliwy do czasu kiedy tego nie opanowałem (jakaś pomroczność mnie dopadła) - teraz uważam, że ich montaż jest prosty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna, nawiew na tył mógłby być lepszy (albo sterowana osobno siła nawiewu). Nagrzewa się szybko i kabina i silnik (nawet przy tej małej pojemności). Do szybszego schładzania auta które stało na słońcu latem wykorzystuję otwierany szyberdach (przy większych prędkościach (już od 60-70 km/h jest głośno).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wystarczająca z przodu. Duże możliwości ustawienia fotela i jego podparcia. Z tyłu też jest spoko. W pewnym okresie było ciasno jak 2 dzieci musiała jeszcze jeździć w fotelikach - cierpiał najstarszy. Dla mnie w porządku.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho w kabinie, przy większych prędkościach chyba tylko bardziej słychać silnik. Opony mam dobrej firmy w wersji ekonomicznej zapewniającej mniejsze spalanie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto serwisuję w ASO - mogło być taniej chociażby za cenę oleju (5l syntetyka za 400 PLN !!!!) dlatego wożę swój. Miałem raz na trasie potrzebę zrobienia tylnych klocków - cena poza ASO jak najbardziej do przyjęcia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem w promocji plus dodatkowy rabat co dało na serio świetną cenę do jakości, wyposażenia i komfortu. Z pewnością polecę i ponownie kupiłbym te autko. Nowsza generacji jest chyba troszkę mniejsza i ciaśniejsza w środku (przymierzałem się w ASO) ale i na pewno ładniejsze (taki mniejszy Espace).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na gwarancji wymieniono mi matę grzejną w fotelu kierowcy oraz musiałem wymienić klocki z tyłu (grzało się koło na trasie) - poza tym nic, żadnych problemów. Trzeba pilnować poziomu oleju.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego mi się nie przytrafiło. Mam przejechane od nowości ponad 50 tyś km i była to czysta przyjemność.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic II Grand Scenic 2013 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 2013