Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur II Crossover

grzegorz, ponad rok temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur II Crossover 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : spalanie o 7 l/100km czytałem w poprzednich komentarzach ale myslałem że to przy niższych predkościach. Natomiast też przeczytałem tutaj że ktoś ma na liczniku 10 tyś i nigdy nie zszedł poniżej 8 l. Może inny styl jazdy albo coś innego
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z zakupu. Poprzednio jezdziłem dusterem 1.6 sce. Chciałem kupić nowego z tym silnikiem ale cena 97 tyś. to już nie jest korzystny stosunek jakości do ceny. 5tyś. wiecej kosztuje ztym samym silnikiem CAPTUR. Auto lepiej wykonane, wyciszone i lepiej wyposażone. Mówie o wersji techno. Miejsca dla pasażerów z tyłu tak samo tylko bagaznik 445 l. a w Capturze 420 . Jednak komfort jazdy dla mnie w Dusterze był lepszy. Tutaj jest troche twardsze zawieszenie za to na to na szybkich zakretach Captur jest stabilniejszy i to zdecydowanie. No i Duster jest 35mm wyzej zawieszony i dla mnie to było ważne bo mieszkam na terenach leśnych i czesto wjeżdżam tam gdzie można.
Wrażenia
4,0
Silnik
Naprawde bałem sie ze ten 1.o Tce LPG bedzie za słaby jednak po jezdzie próbnej zmieniłem zdanie. jest zupełnie wystarczający . Przy jezdzie 100km /h na 6 biegu spaliłem równo 7 litrów . mierzyłem od tanowania do tankowania. Tylko czuć na biegu jałowym wibracje ,ale to normalne przy 3 cylindrach
5,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie z leciutkim chaczeniem . W poprzednim - Dusterze było podobnie . Tam było 5 biegów a tutaj 6. Dzisiaj oba samochody z tym silnikiem mają po 6 biegów
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste i troche bardziej twarde ale na trasie o wiele lepiej pokonuje zakręty . Natomiast na drogach o gorszej nawierzchni to Duster zdecydowanie lepiej sobie .poradzi. Do układu kierowniczego nie mam zastrzeżeń .
5,0
Karoseria
Dla mnie bardzo ładna sylwetka Mam kolor orange z czrnym dachem. Z felgami aluminiowymi ładnie to współgra. Ale wiadomo to kwestia gustu
Komfort
4,0
Widoczność
dla mnie średnio. W Dusterze było lepiej jednak kamery 360 stopni , camera cofania i czujniki parkowania - przód i tył robią swoje i problemu nie ma. Najwiekszą różnice zauważyłem w światłach drodowych i mijania .Tutaj są ful ledy i na dodatek automatycznie sie drogowe zmieniają, działa to bardzo dobrze
5,0
Ergonomia
Dla mnie jest ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa poprawnie, zobaczymy jak będą upały. wnetrze szybko sie nagrzewa . Wentylacja dobra . W Dusterze średnio to działało - podczas deszczu załaczałem czsami klime a tutaj nie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tą wielkośc samochodu jest zaskakująco dużo miejsca na tylnej kanapie - na kolana .W Dusterze za swoim fotelem kierowcy to lekko dotykałem oparcia z przodu a tutaj nie. Z przodu ilóśc podobna .
5,0
Wyciszenie
jest bardzo dobrze tylko podczas tylko podczas przyspieszania słychać silnik.jeszcz nie jechałem na autostradzie to niewiem jak będzie przy 140km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj nie dałem 5 gwiazdek. Bardzo małe koszty paliwa. Jak wczesniej wspomniałem na trasie mozna spokojnie spalic 7 l/100 , ale jak przyjdzie regulacja luzu zaworowego to na dzień dzisiejszy szykować 4,5 do 5 tyś. Ten silnik nie ma samoczynnej regulacji .w niektórych ASO wiedzą o tym ale kłamią
5,0
Stosunek jakość/cena
uważam że jest bardzo korzystna na tle konkurentów a dodatkowo fabryczne lpg
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
puki co nowe auto i żadnych problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Captur II Crossover