Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan Facelifting

Michał, ponad rok temu
Silnik 1.6 e-THP 165KM 121kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 508 I Sedan Facelifting 1.6 e-THP 165KM 121kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,57
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort w długich trasach. Po przejechaniu 1000km nie wychodzę z auta połamany.
Inne : Wentylowany schowek przed pasażerem pełni funkcje lodówki.
Układ hamulcowy : Super gdy był oryginalny. Teraz też jest dobrze (BOSCH) ale czuć małą różnicę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Może pechowy egzemplarz, może za szybko, może oba. Tak czy inaczej ten silnik nie pasuje do autostradowej niemieckiej jazdy. Odkładający się nagar wymagający czyszczenia silnika.
Inne : Wycieraczki. Tragedia powyżej 130 km/h.
Inne : Szyba przednia nadaje się już do wymiany (przepiaskowana).
4,0
Całokształt
Kupiłem auto u dilera Peugeot z przebiegiem 52 000 km. Teraz po 5 latach ma 185 000 km, zrobionych głównie po autostradach najczęściej niemieckich z prędkościami 160 - 180km/h. I jeżeli ktoś planuje użytkować ten silnik w takich warunkach to odradzam, może diesel będzie trwalszy. Silnik nadaje się do spokojnej jazdy z prędkościami do 140 km/h (3000 obr/min na 6 biegu). Wtedy odwdzięcza się prawie dieslowsko niskim spalaniem i podejrzewam, że zadowalającą bezawaryjnością. Gdyby nie ten cholerny silnik od BMW i nowa jak na tamte czasy norma emisji spalin, to autko dostałoby ocenę 5/5. Spalanie : komputer z 10tyś km pokazuje 6,8 ale realnie jest o 1,2 l więcej czyli ok 8 l/100km co jest świetnym wynikiem dla sposobu użytkowania tego auta. Dodam, że Megane 1,33 tce 140km żony pali więcej na autostradzie. Przy prędkościach 160 km/h na tempomacie spala realnie ok 9 litrów. Tempomat na 200 spalanie wg komputera 12,3 l/100km. Kupując auto z tym silnikiem byłem świadomy awarii, które mogą mnie spotkać, więc wybrałem wersję poliftową (poprawioną) i dbałem jak umiałem - olej co 10 tyś km, świece, filtry częściej niż zalecane przez producenta. Przy ok 140 tyś przebiegu zdecydowałem się na chip tuning (165 km - 185 km / 240 Nm - 300 Nm). Przez zabiegiem autko zostało dobrze sprawdzone i odkryto : zapchany katalizator, który spowodował pęknięcie kolektora wydechowego i zajechane turbo. Usterki naprawiono i z tuningu jestem bardzo zadowolony. Auto w końcu ma porządny moment obrotowy, spalanie trochę spadło, uśmiech na twarzy większy. Autko przez ponad 130 tyś km, które nim zrobiłem w bardzo ciężkich dla silnika warunkach, nigdy mnie nie zawiodło (zawsze dowiozło do celu, choć kilka razy w trybie awaryjnym). Nigdy nie stałem na poboczu czekając na lawetę. Mimo kilku drogich awarii i tak jestem z tego autka zadowolony, przemierzanie długich tras wysokimi prędkościami jest przyjemnością, jakość wykonania wnętrza pasuje bardziej do klasy premium.
Wrażenia
3,0
Silnik
Mieszane uczucia. Spalanie śmiesznie niskie, ale awaryjny. Ja swój silnik troszkę zajechałem i teraz jestem dla niego delikatniejszy. Dobry do przepisowej jazdy do 140 km/h. Na niemieckie autostrady się jednak nie nadaje.
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK, mogłoby być lepiej. Lepsza niż w Megane z 2019
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, pewnie przy dużych prędkościach.
5,0
Karoseria
OK
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
OK, żadnych odczuwalnych niedogodności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja OK. Najbardziej doceniam klimatyzowany schowek, który działa jak lodówka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże autko z przodu, z tyłu, w bagażniku.
5,0
Wyciszenie
Super wyciszenie, przy 160 km/h można rozmawiać prawie szeptem z pasażerem obok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdy kupowałem swojego 2 letniego Peugeota, zastanawiałem się też nad Passatem i Mondeo. Oba modele były wtedy jakieś 15 - 20 tyś zł droższe co czyniło z Peugeota świetną okazję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka drobiazgów, nic szczególnie irytującego bądź uniemożliwiającego dalszą jazdę
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu jest tak sobie. Katalizator się zapchał przy ok 100 tyś km i żaden mechanik tego nie wychwycił. Spowodowało to przy ok 140 tyś km, konieczność wymiany kolektora wydechowego (stary pękł), regenerację turbo no i usunięcie zapchanego katalizatora (nowy miał wtedy kosztować około 5000zł). Klimatyzacja raz odmówiła posłuszeństwa - naprawa ok 1000zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-THP 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13

Peugeot 508 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 508 I Sedan Facelifting