Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 305 I Kombi

Dariusz Lewicki Płock, 18 lat temu
Silnik 1.3 60KM 44kW
Rok produkcji 1980
Przebieg: 360 tys. km
Peugeot 305 I Kombi 1.3 60KM 44kW 1980-1982 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pomimo tych kilku zdarzeń - między innymi awarii silnika w trasie - Cenię ten samochód najwyżej jak tylko mogę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, jest bardzo elastyczny - choć wysokoobrotowy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi przełącza się bardzo lekko, pewnie, wygodnie - nic dodać nic ująć.
5,0
Układ jezdny
Stabilny - bez zarzutów, dobrze trzyma się na zakrętach przy większej prędkości, ukłąd hamulcowy rewelacyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
jeżeli chodzi o widoczność - iest bardzo dobra. nic nie przeszkadza.
4,0
Ergonomia
co do ergonomii - jak na tamte i te czasy - jest więcej niż dobra - ale niedoskonałą, ale nie mam zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
układ wentylacyjny - bardzo dobrze rozwiązany - nadmuchi są na swoich miejscach - tam gdzie powinny być.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli chodzi i przestrzeń dla kierowcy jak i wszystkich pasażerów - to chyba jest największa zaleta tego samochodu - ten kto ma np. DAEWOO ESPERO - wszakże duży samochód - ale wygodą podróżowania i ilością miejsca do dyspozycji w kabinie - nie wart jest postać obok PEUGEOT´a 305.
5,0
Wyciszenie
Wręcz doskonałe - rzadnych szumów, trzasków, warkotu - naprawdę dopracowane.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód miał już kilka małych remontów - wykonuję wszystko sam - ale patząc na te pieniądze jakoie wydałem - MOŻE I NIE MAŁO - ALE WART JEST PIENIĘDZY - JAK ZROBISZ I NOWE ORYGINALNE CZĘŚCI POWKŁADASZ - TO CHODZI JAKBY Z FABRYKI BYŁ WYPROWADZONY - TAK JEST CAŁY CZAS. a ŻE CZĘSTO NIE TRZEBA WYMIENIAĆ PODZESPOŁOw - zalivczam go do bardzo ekonomicznych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocena oczywiście jest prosta - Super pojazd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mi się nie popsuło w trakcie jazdy - może raz dioda w alternatorze - i brak ładowania miałem - ale to drobiazg, który po powrocie do domu naprawiłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie było - owszem raz oberwała się podstawa sprężyny na przednim amortyzatorze - ale taka już jest konstrukcja - nie za solidna - jak w każdym samochodzie. Powyspawywałem te amortyzatory mosiądzem - porobiłem mosiężne wzmocnienia i nakłądki - że praktycznie jak nie będzie wypadku - to wytrzymają i 50 lat bez usterki - no a co do wkładów w amortyzatorach - to normalne jak się zurzyją - trzeba nowe włożyć - ale są bardzo wytrzymałe. Raz w trasie również poadł mi silnik - uszczelka pod głowicą siadła - no ale spodziewałem się tego - ryzykując po prostu jazdę w dalsze trasy - zbierało się na tą awarię tak ze 3 lata - w końcu się stało. Zrobiłem wtedy kapittalny remont silnika - i znowu moge jeździć nie jak na szpilkach - ale jak nowym samochodem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 305 I Kombi