Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 2008 II SUV

MAC, ponad rok temu
Silnik 1.2 PureTech 155KM 114kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 2008 II SUV 1.2 PureTech 155KM 114kW 2019-2023 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie mimo dobrej dynamiki samochodu. Średnie spalanie z 0 tyś km liczone wg komputera pokładowego wynosi 5,7 L/100km a licząc wg. rachunków za paliwo 6,1 L/100km.
Przeniesienie napędu : Działanie automatycznej skrzyni biegów.
Inne : Komfort i przyjemność z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z Peugeota 2008 w wersji 155 konnej. Bardzo dużo zaskoczyło mnie w tym samochodzie na plus, a bardzo mało znalazłem minusów. Na pewno kupiłbym go ponownie, ale niekoniecznie w słabszej wersji, jakie są obecnie dostępne, ponieważ lubię samochody dynamiczne, a w tym samochodzie 155 koni nie oznacza wysokiego spalania. Do ideału brakowałoby tylko miękkiej hybrydy, która zwiększałaby sensowność stosowania systemu Start&Stop i dokładałaby dodatkowe parę koni mocy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niskie spalanie i dobra dynamika to bardzo dobre połączenie. Sprawdziłem zawartość filtra oleju po przeglądach przy 15 i 30 tyś km i nie spodziewam się problemów eksploatacyjnych związanych z tym silnikiem mimo iż przejechałem pierwsze 15 tyś na oleju fabrycznym. Pasek rozrządu w kąpieli olejowej jak na razie jest w bardzo dobrym stanie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna działa bardzo dobrze. Zmienia biegi szybko i nie zwleka z redukcją gdy jest taka potrzeba. Częściej zdarza się wręcz, że skrzynia zredukuje, gdy jeszcze nie ma takiej potrzeby. Lepsze jest to, niż sytuacja odwrotna. Nie zamieniłbym tej skrzyni na manualną, mimo iż trochę gorzej działają łopatki ręcznej zmiany biegów - nie można szybko zbić kilku biegów i trzeba zachować wyraźny odstęp miedzy kliknięciami. Komputer sterujący skrzynią wyraźnie walczy o niskie spalanie, redukując i hamując silnikiem nawet przy dość mocnym zwalnianiu. Biegi są tak stopniowane, że zwalnianie w korku (i nie tylko), pozwala na zminimalizowanie użycia hamulców. Zupełnie, jakby komputer oceniał odległość do pojazdu znajdującego się z przodu i dobierał biegi tak, aby zwolnić samochód tylko za pomocą silnika. To jedno z większych zaskoczeń, ponieważ przy silniku 1.2 spodziewałem się raczej, że hamowanie silnikiem będzie prawie niezauważalne. Tryby jazdy: Eco, Normal i Sport są wyraźnie rozróżnialne i bardzo przydatne: Eco - przede wszystkim do płynnej jazdy w korku Normal - do jazdy na codzień, Sport - do jazdy bardziej dynamicznej albo autostradowej.
5,0
Układ jezdny
Ok. Zawieszenie jest trochę miękkie, ale jazda jest bardzo przyjemna. Samochód jest dość stabilny w zakrętach i prowadzi się wystarczająco precyzyjnie. Przy 18 calowych kołach i dobrych oponach jest sporo przyczepności. W trakcie normalnej jazdy nie czuć żadnych minusów, ale oczywiście nie jest to samochód na tor wyścigowy.
5,0
Karoseria
Piękna zwarta linia, piękny perłowy lakier. Przy samochodzie poniżej roku od daty produkcji , trudno obawiać się korozji, ale karoseria i podwozie wygląda na dobrze zabezpieczone.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na boki nie jest perfekcyjna, ze względu na wysoko poprowadzoną dolną linię okien w tylnej parze drzwi. Poza tym jest OK. Bagażnik nie jest przeszklony, co uważam za zaletę, a widoczność przez tylną szybę jest przyzwoita.
5,0
Ergonomia
Po przyzwyczajeniu do nowego samochodu i przejechaniu nim 30 tyś. km nie mogę narzekać na brak ergonomii. Pasuje mi klimatyzacja sterowana za pomocą ekranu dotykowego, gdyż ekran jest tak zorganizowany że dostęp klimatyzacji możliwy jest w każdym momencie, jest też podświetlenie w nocy, a temperaturę reguluję odruchowo. Nigdy nie miałem problemów ze znalezieniem właściwej pozycji za bardzo wygodną, małą kierownicą. Fotele są bardzo komfortowe, również na długich trasach. Kilka razy przez przypadek włączyłem podgrzewanie fotela, gdyż manipulując na ekranie dotknąłem pola dotykowego od tej funkcji, znajdującego się poniżej ekranu. Mimo wszystko nie chciałbym mieć "fizycznych przycisków" ponieważ wizualnie, cała deska rozdzielcza wygląda bardzo atrakcyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma czego zarzucić. Sprawnie chłodzi i podgrzewa, bardzo sprawnie usuwa parę z szyb. W zupełności wystarcza mi tryb działania "soft" dzięki któremu nadmuch działa cicho. Ciekawą funkcją jest odcinanie zewnętrznego obiegu w trakcie pracy spryskiwaczy przedniej szyby co zapobiega potencjalnemu zatruciu alkoholem metylowym jaki czasem można znaleźć w płynie do spryskiwaczy ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę głównie w pojedynkę i nie narzekam na brak miejsca czy ilość schowków. Moi pasażerowie też ocenili ten aspekt pozytywnie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo przyzwoite. Silnik przy 140km/h na 8 biegu pracuje wyraźnie poniżej 3000 obrotów i mało go słychać. Przy mniejszych prędkościach jest jeszcze lepiej. Ogólnie wyciszenie jest na tyle dobre z w trasie szybko się odprężam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa są bardzo zadowalające, ponieważ silnik pali mniej niż się spodziewałem. Trochę gorzej jest z przeglądami w ASO co 15 tyś km. Niestety teraz częstotliwość przeglądów (wymiany oleju w silniku) zwiększa się u wszystkich marek więc, nie mogę tego oceniać negatywnie. Koszt przeglądu w ASO w dużym mieście wydaje się dość wysoki, ale daję 5 gwiazdek ze względu na niskie spalanie i brak konieczności wymiany oleju w skrzyni automatycznej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość samochodu oceniam bardzo wysoko. Pozytywnie oceniam również plastiki "piano black" , ponieważ przy stosowaniu odpowiednich środków nie rysują się tak bardzo, i nie łapią tak bardzo odcisków palców. Jeśli dba się o czystość w samochodzie, wyglądają świetnie, a cały samochód po przejechaniu 30 tys km wygląda jak nowy. Początkowo cena samochodu wydawała się dość wysoka, ale z czasem wiedzę, że taka nie była.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych problemów z samochodem. Ze dwa razy zdarzyło mi się tylko, że "zresetował" się kolor podświetlenia kabiny po dojechaniu do celu podróży. Nie miałem problemów multimediami itp. żadnych restartów, zawieszeń itd. Nie dotyczy to bezpośrednio samochodu, ale najbardziej awaryjnym elementem jest dla mnie aplikacja na smartfon, która często nie komunikuje się z samochodem, mimo iż smartfon jest do niego poprawnie podłączony przez bluetooth. Zdecydowanie jest to błąd po stronie aplikacji a nie samochodu czy smartfona.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych problemów z samochodem. Sprawdzam elementy eksploatacyjne jakie zostają po serwisie i wnioskuję że nie będzie problemów w rozsądnej przyszłości.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 2008 II SUV