Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-3 Crossover Facelifting

Grzegorz, ponad rok temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda CX-3 Crossover Facelifting 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto mam od nowości. Jego specyfikację ustalałem sam, bo nie było tej wersji w Europie i wyprodukowano go dokładnie 22 września 2018 w sobotę, a zamówienie poszło 3 września. Potem przewóz z fabryki w Hiroszimie do Belgii, później do salonu w Katowicach i odbiór 18 listopada 2018. Mam w nim wszystko, co było dostępne w wersji Sky Passion, plus koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego (bo nie chciałem). Nie mam tylko szyberdachu w opcji, bo to zbędny gadżet. Czarna skóra, felgi 18', lakier machine gray za dopłatą, automat 6 biegowy, silnik 121km na benzynie, manetki biegów w kierownicy na tryb manual, aktywny tempomat, asystent pasa ruchu, nawigacja, rozpozn. znaków, podgrzew. fotele i kierownica w skórze, system audio Bose, dodatkowo ledowe podświetlenie wnętrza, skrętne, aktywne oświetlenie drogowe led, czujniki przód-tył, kamera, system wspomagający start na wzniesieniu, start-stop (ale wyłączam), podłokietnik kierowcy i na tylnej kanapie. Obecnie, w roku robię nim tylko ok. 3,5 tys. km w roku, więc mam przejechane po prawie 5 latach ledwo 22 tysiące km. Auto idealne dla kogoś, tak jak ja, kto nie ma już małych dzieci, jeździ w większości sam, lub jak ja, najwyżej z żoną i ogólnie, nie chce kolubryn, co wozi się w nich potem tylko powietrze. Fajnie startuje na światłach na automacie, od razu strzał, bez pisku jak elektryk (wielu kierowców w BMW czy Audi zdziwiłem), a gdy wbijemy tryb Sport, robi dodatkowo moc z dymem z dwóch rurek, więc na pożegnanie inni widzą tylko moje tylne światła z dymem z rur. Minus, to system audio, niby Bose, ale w moim Nissanie Qashqai grało lepiej, a też było Bose ze wzmacniaczem jak w tej Mazdzie. No i jeśli ktoś ma dwoje małych dzieci i chce jechać na wakacje w 4kę, to się do auta raczej nie zapakuje. Ogólnie - jestem bardzo zadowolony, choć oczywiście problem nie działającego składania automatycznych lusterek przerabiałem już po pół roku, ale serwis ogarnął, bo to wina złego zabezpieczenia szczelności mechanizmu - oba gwarancyjnie wymienione, zabezpieczone na przyszłość (temat znany w serwisach). Kupiłbym to auto ponownie, bo to już 2 japońska marka jaką miałem I zdecydowanie jestem fanem aut z Nipponu. Mnie, zdecydowanie ten samochód odpowiada, dobrze się prowadzi i 200km/h spokojnie pociśnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Fajna kierownica, czuły układ skrętny.
5,0
Karoseria
Od razu po zakupie robiłem powłokę na lakierze w studiu detaillingowym, żeby brud mniej siadał. Warto było.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu, kamera dużo daje, bardzo pomaga.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, pokrętło przy podłokietniku do sterowania systemem idealnie się sprawdza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa zimą plus ogrzewanie foteli i kierownicy na plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadowolony, bo w większości jeżdżę sam.
5,0
Wyciszenie
Nie narzekam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znakomita, jak na 2 litry, spalam teraz 7,1 litra na sto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem za nowego 109 tysięcy, ale mam w nim wszystko, co chciałem. Choć... może nowego z salonu bym już nie kupił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prócz wymiany mechanizmów i jednej kampanii wymiany pompki paliwa - tylko serwis raz w roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-3 Crossover Facelifting