Jeździłem jakiś czas takim range'm, samochód wygodny i przestronny i ładnie radzi sobie w terenie. Niestety jest bardzo awaryjny, a części do niego są trudno dostępne i bardzo drogie. Nie kupujcie absolutnie manual'a. Remont sprzęgła kosztował mnie tyle, że kupiłbym za to niemal 3 kompletne skrzynie automatyczne. Łapa sprzęgła w tym samochodzie to jakiś żart, jej konstrukcja praktycznie wymusza jej ukręcenie (zawsze pęka w tym samym miejscu a znalezienie używanej, która nie ma uszkodzenia w jednym konkretnym miejscu jest właściwie niemożliwe). Oczywista sprawa to dwumas. Kompresor zawieszenia oczywiście też wymieniałem (1500 zł za dunlopa). Kiedyś jak mi się zablokował (system bezpieczeństwa), to nawet spec z komputerem specjalny do rr, nie był w stanie mi go odblokować i zalecał wymianę ecu albo oddanie swojego do jakichś hackerów do odblokowanie. Na szczęście na rosyjskojęzycznej stronce, znalazłem domowy sposób, który zadziałał. W roli podsumowania, miałem kiedyś Lagunę II (tzw. królowa lawet), mniej więcej tyle samo czasu co RR i przy RR, Laguna to wspaniały i maksymalnie bezawaryjny samochód świata, mimo, że miałem najgorszy silnik 1,9DCI. never again.
Wrażenia
4,0
Silnik
1,0
Skrzynia biegów
$$$$$$$$$$$
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
psuje się właściwie wszystko, podnośnik szyb, kompresor zawieszenia, systemy bezpieczeństwa, sprzęgiełko wiskotyczne.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
remont sprzęgła pochłonął niemal wartość samochodu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 136KM 100kW
[l/100km]