Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Defender I 110

The Emperor, 19 lat temu
Silnik 2.5 83KM 61kW
Rok produkcji 1985
Przebieg: 100 tys. km
Land Rover Defender I 110 2.5 83KM 61kW 1985-1990 - Oceń swoje auto
2,31
46% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Tego 30 letniego już auta (nie był to jeszcze wówczas Defender) nie można oceniać dzisiejszymi kryteriami. W terenie jest nie do zdarcia. Cokolwiek się zepsuje, wystarczy młotek i jedzie sie dalej. Do codziennej jazdy nie nadaje sie w ogole. Do ekstremalnej jazdy w terenie nie wystarcza jednak stary 2,3 litrowy silnik.
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność z racji sporej pojemności nie najgorsza (można ruszać z 3 biegu). Dynamika na poziomie Malucha (a może i gorzej). Na pewno lepsza od Malucha jest kultura pracy - niezła mimo 30 lat stażu.
2,0
Skrzynia biegów
Beznadzieja. Brakuje 5 biegu, a te 4, co są wchodzą beznadziejnie. Ale mówimy tu o oryginalnym, 30 letnim elemencie.
3,0
Układ jezdny
Auto jest bardzo wysokie, co wpływa na silne bujanie przy szybkiej jeździe na szosie i w terenie. Resorowanie przeciętne. Możliwości terenowe całkiem spore, wysoki prześwit i duże zwisy pozwalają wjechać prawie wszędzie (o ile moc silnika na to pozwoli). Z pomocą może przyjść reduktor. Katastrofalnie duża średnica zawracania.
Komfort
2,0
Widoczność
Mocno ograniczona przez miniaturowe lusterka (regulowane z zewnątrz i ciągle się trzęsące).
1,0
Ergonomia
Do dzisiejszych standardów nie ma co tego porównywać. Wszystko porozrzucane losowo. Jak się znajdzie to dobrze.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie brak.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie za wiele mimo sporych rozmiarów karoserii.
1,0
Wyciszenie
Szkoda gadać.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ok 25l gazu na 100km, niezależnie od stylu jazdy, bo w sumie możliwy jest tylko jeden (noga do deski, inaczej nie pojedzie). Teren duuużo więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze w niezłym stanie można dostać za kilkanascie tys. zł. Dalsze koszty sa do przebolenia. Najgorzej z paliwem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie psuje się coś co chwila, ale naprawy są bardzo proste.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne awarie nie są zbyt częste, naprawy dokona byle mechanik z PRLu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Defender I 110