Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Picanto III Hatchback 5d

Jan, 3 lata temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,50
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo skuteczne hamulce - tarczowe na wszystkich kołach
Zawieszenie : Dobre i precyzyjne prowadzenie
Silnik : OK dla tego samochodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wsteczny bieg wchodzi z problemami
4,0
Całokształt
Kupiłem samochód jako nowy - wersja L, a ze względu na pandemię odebranie uległo opóźnieniu. Mieszkam w dużym mieście gdzie problemem jest znalezienie miejsca do parkowania - ten mały samochód wciśnie się tam gdzie większe muszą odpuścić. Większość przejazdów to raz w tygodniu po zakupy do hipermarketu w odległości 4 km i 1-2 razy w tygodniu na działkę położoną 8 km od mieszkania. Kilka razy w roku jest podróż w 2 osoby w Polskę - 250-350 km nie stanowi problemu. Niekiedy na max 20-30 km przejazdy wkładane są siedzenie dla dwojga wnuków. Mała waga samochodu i silnik 84 KM zapewniają dobrą prędkość i przyśpieszenie a samochód na oponach 175/65-14 dobrze trzyma się drogi. Kilka razy doceniłem automatyczne hamowanie, acz w tej wersji nie mam jeszcze czujnika pieszych i rowerzystów. Kupiłem wersję z nawigacją - zaletą jest błyskawiczne działanie i przeliczanie trasy, wadą fakt, że tylko raz w roku jest aktualizacja dokonywana przez serwis a sama mapa jest mniej dokładna niż Automapa. Trochę trwało zanim udało mi się znaleźć optymalną pozycję za kierownicą (jestem raczej niski) i musiałem kupić poduszkę na siedzenie gdyż regulacja w pionie jest zbyt mała. Biegi do przodu wchodzą bardzo płynnie, niestety ze wstecznym są irytujące problemy.
Wrażenia
5,0
Silnik
84 KM to wystarczająca moc do tego małego, lekkiego samochodu
3,0
Skrzynia biegów
Często nie wchodzi tylny bieg - trzeba niekiedy kilkukrotnie wcisnąć pedał sprzęgła. Gdyby wsteczny działał jak pozostałe to byłoby 5 gwiazdek.
5,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi a wspomaganie nie jest nadmierne w czasie jazdy szosowej i wystarczające do parkowania.
4,0
Karoseria
Liście zbierają się w wytłoczeniach przy stałych elementach (dźwigniach) wycieraczek i ciężko jest je stamtąd wyjąć.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to mój pierwszy samochód w którym nie widzę maski.
4,0
Ergonomia
Niewystarczająca jest regulacja do góry siedzenia kierowcy. Po pewnym czasie doczytałem się na YT jak wyregulować zagłówki - cofnąłem obydwa maksymalnie gdyż kierowca i pasażer z fabrycznym ich ustawieniem mieli głowy pochylone do dołu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo skuteczne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobre - z przodu 160-170, z tyłu 150-160
5,0
Wyciszenie
Wystarczające
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wsteczny bieg wchodzi z problemami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Picanto III Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
4,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Picanto III Hatchback 5d