Przeniesienie napędu
: 1.6 i przyspieszenie lepsze niż w moim poprzednim 3,5 litrowym Lexusie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: ale czy to uciążliwe? raczej nie
5,0
Całokształt
Optimę musiałem wziąć nową w leasing ze względów optymalizacji podatkowej. Do tamtej pory jeździłem Lexusem RX350 III gen z 2009 roku. Na tamtą chwilę na rynku w cenie ok 110 tys zł Optima dawała najwięcej w wersji XL: asystent pasa, grzane fotele, grzana kierownica, automat 7 st. W aucie do tej pory nie dzieje się nic poważniejszego. A to raz komputer się przywiesił (wizyta w aso) albo zwariował czujnik ciśnienia. Ale to są rzeczy usuwane od ręki w 5 min. Nie ukrywam, że przesiadka z o 10 lat starszego luksusowego SUV-a do Optimy niestety działała raczej na niekorzyść salonowej Optimy, ale wiadomo nie ten poziom wykończenia itd. Natomiast pochwalić trzeba silnik (1.6 gdi) który zbiera to autko bardzo ładnie. Mocy nie brakuje nawet przy 150-170 km/h. Moja biała perła prezentuje się naprawdę świetnie, chociaż przedliftowy grill (diamenciki) był moim zdaniem o niebo ładniejszy od tych pionowych linii. Na co mógłbym ponarzekać? fotele - strasznie niewygodne ze względu na braku możliwości uniesienia przodu fotela do góry (wersja z elekt, ustaw.) po 100 km mam wrażenie, że cały ciężar ciała spoczywa na kości ogonowej co powoduje dyskomfort. Lexem potrafiłem na raz łyknąć 600 km i nie czułem zmęczenia, a tu niestety. Wyciszenie - większość uważa, że jest ok, dla mnie jednak jest za głośno w tym aucie przy 140 km/h trzeba już głośno mówić. Brzmienie silnika jest takie hmm, małolitrarzowe ;-) ale tak to jest jak się jeździ kilka lat v6. Poza tym fajne rodzinne auto z dużym bagażnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daje radę, brzmienie ma średnio przyjemne, ale ciągnie tę budę bez problemu na każdym biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Szybka, przewidywalna i w trybie sport zapewnia super kontrolę na autem
4,0
Układ jezdny
wszystko ok
5,0
Karoseria
Ładna ponadczasowa linia
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba mocno w pionie, co sprawia, że do świateł nie podjeżdżam za blisko, bo nie widziałbym ich. Ale pewnie dlatego że mam 187 cm wzrostu
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, co dotykowe to dotykowe, a najważniejsze funkcje w postaci fiz. przycisków. 3 min i każdy kierowca się odnajdzie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko ok, nie mam uwag
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, chociaż teraz kiedy urodziło mi się 3 dziecko to już na 3 foteliki miejsca brak.
2,0
Wyciszenie
po przesiadce z Lexusa RX niestety głośno, ale z tego co wiem, i tak jest lepiej niż w analogicznych modelach innych marek jak Mazda 6 czy WV Passat
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średnio 7,2 litra, więc jak na 1.6 spodziewałem się mniej, ale auto jest jednak duże. Serwis duży ok 1000,-
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj 5 gwiazdek, Kia to obecnie światowa klasa, nie ma co i w wersji XL pod względem jakość/cena jest bezkonkurencyjna
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
136 tys i dwie usterki natury software'owej, usuwane od razu w serwisie, raczej nie ma powodów do narzekania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
absolutnie nic, brawo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 180KM 132kW
[l/100km]