Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Compass II SUV

Konrad, 3 lata temu
Silnik 1.4 Multiair 170KM 125kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Compass II SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
3,43
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Układ elektryczny jest bardzo kapryśny. Zarówno w wersji testowej podczas jazdy próbnej jak i w moim egzemplarzu nie da się włączyć, wyłączyć i jeszcze raz włączyć asystenta parkowania. Druga próba włączenia po prostu nie zrobi nic. Kilka razy szwankował mi komputer pokładowy lub kamera cofania. Niejednokrotnie kamera cofania wyświetlała całkowicie zielony obraz. Czasami mam problem z połączeniem telefonu z samochodem.
4,0
Całokształt
Jeep Compass to przyzwoity KOMPAKTOWY SUV. Pomimo swojego wyglądu, nie zajmuje na parkingu więcej miejsca niż większość samochodów (poza kompaktami czy samochodami miejskimi). Samochód użytkuję od roku, od nowości. Jest całkiem komfortowy, przestronny wewnątrz i dobrze wygląda. Całkiem dobrze sprawuje się podczas jazdy w mieście lub w niedaleką trasę. Nie mniej jednak, samochód nie jest idealny do jazdy po autostradzie lub do jazdy w dalsze trasy. Spalanie na autostradzie jest bardzo złe (około 12 litrów przy prędkości 140-150km/h), optymalnie jest jechać 130km/h (spalanie 8-9l/100km). Spalanie w mieście (średnie, z niewielkimi korkami, liczone z okresu około pół roku) około 11 litrów, natomiast spalanie w trasie (70-90km/h, stała prędkość i spokojna jazda) to około 5l/100km. Jak na SUVa, nie jest świetnie, ale nie jest też źle. Posiadam wersję z silnikiem 1.4 i 9-cio stopniową skrzynią biegów. Ten układ sprawdzi się dla osób, które wolą podróżować spokojnie, bez konieczności wyprzedzania wszystkich i wszystkiego. Skrzynia biegów pracuje trochę powoli, najgorzej jest gdy potrzebne jest gwałtowne przyśpieszenie. Od wciśnięcia gazu do dechy do jakiejkolwiek reakcji silnika mija dobre 0.5-1s. Samochodu trzeba się trochę nauczyć żeby pewnie nim kierować. Na pewno brakuje mu trochę mocy, ale jeśli jeździmy w granicach prawa i nie traktujemy ulicy jako toru wyścigowego, dla większości kierowców powinno to wystarczyć. Samochód nie jest przeznaczony do szybkiej i dynamicznej jazdy. Z pewnością sprawdzi się dla osób z niewielką rodziną (2+2) lub dla par z psami / dla par lub singla. Mimo mojego zadowolenia z samochodu, nie polecam go do kupna przez większość osób. Ten samochód mimo wszystko jest chyba skierowany do węższej grupy odbiorców, natomiast można znaleźć lepszych kandydatów za te same pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brakuje mocy i ma ogromną turbodziurę. Sam silnik działa całkiem sprawnie i cicho. Przez rok użytkowania (22'000 km) nie miałem żadnej awarii.
4,0
Skrzynia biegów
9-cio stopniowa automatyczna skrzynia biegów nie jest najlepszym rozwiązaniem w tym samochodzie. Skrzynia działa bardzo powoli, czasami ma się wrażenie że długo "myśli". Może wpływa na ekonomię jazdy, ale na pewno nie na jej wygodę. Skrzynia czasami szarpie lub redukuje bez powodu. Przełączenie skrzyni w tryb ręczny jest tylko pozorny, ponieważ mimo wszystko komputer pokładowy nie zezwoli na zbyt mocna redukcję lub wbicie za wysokiego biegu.
4,0
Układ jezdny
Napęd na 4 koła robi robotę i nieraz został już przetestowany w terenie. Samochód sprawia wrażenie stabilnego zarówno w terenie jak i na szosie. Samochód ma możliwość wyboru różnych trybów (np. na śnieg, błoto, piach), ale nie zauważyłem żeby samochód zachowywał się jakoś inaczej na którymkolwiek z terenów na którymkolwiek z trybów. Najlepszą opcją jest po prostu zablokowanie napędu na 4 koła.
4,0
Karoseria
Użytkuję kolor zielony (oliwkowy), który wygląda bardzo dobrze. Samochód prezentuje się doskonale jak na swój segment oraz na taką cenę. Niestety, samochód jest kiepsko spasowany. Częstym przypadkiem jest parowanie tylnego reflektora, albo dostawanie się wody w szczeliny samochodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Pomimo dobrej pozycji, widoczność jest często ograniczona przez przedni słupek nadwozia. Duże szyby i duże lusterka pomagają zorientować się w terenie. Kamera cofania jest wystarczającej jakości.
2,0
Ergonomia
Niektóre przyciski wydają się rozmieszczone całkowicie losowo. Bardzo mylące przyciski na kierownicy (np. przycisk muzyki "do góry" oznacza "następny" utwór, natomiast przycisk menu "do góry" oznacza "poprzedni" element listy). Hamulec ręczny znajduje się bardzo blisko kubków i innych przycisków, przez co nie raz zdarzyło mi się przypadkiem zwolnić ręczny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie działają bardzo dobrze. Samochód nagrzewa się całkiem szybko, chłodzi podobnie dobrze. Świetnie spisywał się zarówno podczas temperatury -10 jak i podczas +40. Mam wrażenie, że podgrzewane fotele działają sobie "tak jak chcą". Raz grzeją bardzo mocno, a raz nie czuję ich w ogóle. Podgrzewana kierownica podobnie, bez względu na to jaką temperaturę ogrzewania mamy ustawioną.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód został zaprojektowany aby wyglądał na dużego, niestety taki nie jest. Kierowcy o wzroście około 190cm mogą poczuć się trochę za mali na ten samochód. Miejsca z tyłu jest wystarczająco, natomiast przestrzeń kierowcy jest trochę skromna. Bagażnik bardzo rozczarowujący.
3,0
Wyciszenie
Nie jest to najlepiej wyciszony samochód w tym segmencie. Przy wyższych prędkościach słychać niewielki szum z tyłu samochodu. Na krótkie trasy nie jest to uciążliwe, ale pokonując trasy np. przez całą Polskę to czasami to kiepskiej jakości wyciszenie daje się we znaki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy serwis w ASO kosztował mnie 1,400 PLN brutto. Nigdy nie miałem żadnych awarii, więc nie wiem na chwilę obecną nic więcej. Samochód potrafi trochę palić, ale jest to raczej standard w tym segmencie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Około 16 tysięcznego kilometra samochód miał jednorazowy problem z systemem start-stop. System start-stop włączył się na światłach, po czym po puszczeniu hamulca nie potrafił rozpędzić się więcej niż 5km/h, blokując przy tym całe skrzyżowanie. Była to jednorazowa akcja.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 22 tysiącach kilometrów nie miałem jeszcze żadnej poważnej usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Multiair 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Compass II SUV