Zawieszenie
: Idealne + idealny układ kierowniczy. To jest absolutnie auto dla kierowcy który kocha prowadzić.
5,0
Całokształt
Ocena na chłodno, chociaż to trudne w przypadku Jaguara. Przetestowałem kilka aut z segmentu i to był jedyny diesel (oprócz Alfy Giulia, która była za droga) który daje emocje i frajdę z jazdy. Audi za nudne, lexus ciasny, BMW awaryjne, volvo bezpłciowe a Merc za damski. Oczywiście podstawa to bezwypadek. Autem jeżdżę 8 miesięcy i zrobiłem 30 tyś z racji wypadów na Europę, turystycznie. Jag xe to auto dla kogoś dla kogo samochód to nie tylko urządzenie transportujące z A do B. Piękna pozycja za kierownicą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy na ciepło i zimno. Jedyny drażniący dźwięk wydaje przy ruszaniu, 1,2,3 bieg, potem spoko. Dźwięk przyjemniejszy od BMW ale nie tak cichy w środku jak ciepły tdi A4. Zmiana oleju arcy ważna co 12-15tyś. Omijać interwały Jaga szerokim łukiem. Co 8 tysięcy zalać diesel premium lub płyn czyszczący wtryskiwacze etc. Studzić turbo, dbać, a kociak się odwdzięczy. Te rady pochodzą od mojego kuzyna, który zrobił xe 360 tyś bez żadnych usterek, auto z początku produkcji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sama w sobie świetna ale zaprogramowana na trasę. W mieście czasem się gubi. Ale ja po mieście robię 20% całości wiec ok.
5,0
Układ jezdny
Tutaj kot jest mistrzem. Serio, prosi o dynamiczną jazdę, świetnie znosi nierówności, nawet poprzeczne. Doklejony jak go kart, ale również komfortowy. Kocha łuki, zakręty i uniki. Lider w klasie. Czujesz zawsze po czym jedziesz i czym jedziesz. Brak jakichkolwiek luzów.
5,0
Karoseria
Sztywna, zero pisków, dziwnych skrzypień, wszystko zwarte, czuć integrację z pojazdem podczas jazdy. Coś w rodzaju kity z Avatara.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba ujmuje gwiazdkę, ale jest kamera którą można włączyć podczas jazdy do przodu. Ale mimo wszystko we wstecznym lusterku mało widać
4,0
Ergonomia
Ergonomia w BMW jest liderem i koniec kropka. Tutaj na przykład wysuwające się pokrętło zmiany biegów zasłania status aktualnego biegu. Bez sensu. Ok jest też na zegarze ale podczas zmiany biegu oczy intuicyjnie wędrują na pokrętło, a to wszystko zasłania. USB w podłokietniku. Dobrze że nie kuźwa w bagażniku. Gniazdo 12V w podłokietniku też. Reszta w zasięgu ręki i intuicji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa w mroźne dni i szybko chłodzi. Nie tak cicha jak w lexusie, ale nie drażni dźwiękiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm wzrostu. Dużo miejsca, mam wrażenie ze jadę większym autem przez jego sporą szerokość i mocno pochyloną szybę przednią. Tył mnie nie interesuje, porównywalnie do a4 z tego samego rocznika.
5,0
Wyciszenie
Auto swietne aerodynamicznie, świetnie walczy z wiatrem również tym bocznym. Ciche przy dużych prędkościach. Dźwięk toczenia opon słyszalny głównie z tyłu. Gdy otworzysz bagażnik, wycisz dodatkowo górę gdzie w niektórych autach są głośniki na tylnej półce(w xe nie ma). W xe jest goły metal bez żadnego materiału wyciszającego. Po wyciszeniu tego elementu, wyraźnie ciszej.