Szukaj

Ocena kierowcy - Jaguar XE Sedan

Paweł, ponad rok temu
Silnik 2.0 i4 180KM 132kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 84 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Jaguar XE Sedan 2.0 i4 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,64
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Idealne + idealny układ kierowniczy. To jest absolutnie auto dla kierowcy który kocha prowadzić.
5,0
Całokształt
Ocena na chłodno, chociaż to trudne w przypadku Jaguara. Przetestowałem kilka aut z segmentu i to był jedyny diesel (oprócz Alfy Giulia, która była za droga) który daje emocje i frajdę z jazdy. Audi za nudne, lexus ciasny, BMW awaryjne, volvo bezpłciowe a Merc za damski. Oczywiście podstawa to bezwypadek. Autem jeżdżę 8 miesięcy i zrobiłem 30 tyś z racji wypadów na Europę, turystycznie. Jag xe to auto dla kogoś dla kogo samochód to nie tylko urządzenie transportujące z A do B. Piękna pozycja za kierownicą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy na ciepło i zimno. Jedyny drażniący dźwięk wydaje przy ruszaniu, 1,2,3 bieg, potem spoko. Dźwięk przyjemniejszy od BMW ale nie tak cichy w środku jak ciepły tdi A4. Zmiana oleju arcy ważna co 12-15tyś. Omijać interwały Jaga szerokim łukiem. Co 8 tysięcy zalać diesel premium lub płyn czyszczący wtryskiwacze etc. Studzić turbo, dbać, a kociak się odwdzięczy. Te rady pochodzą od mojego kuzyna, który zrobił xe 360 tyś bez żadnych usterek, auto z początku produkcji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sama w sobie świetna ale zaprogramowana na trasę. W mieście czasem się gubi. Ale ja po mieście robię 20% całości wiec ok.
5,0
Układ jezdny
Tutaj kot jest mistrzem. Serio, prosi o dynamiczną jazdę, świetnie znosi nierówności, nawet poprzeczne. Doklejony jak go kart, ale również komfortowy. Kocha łuki, zakręty i uniki. Lider w klasie. Czujesz zawsze po czym jedziesz i czym jedziesz. Brak jakichkolwiek luzów.
5,0
Karoseria
Sztywna, zero pisków, dziwnych skrzypień, wszystko zwarte, czuć integrację z pojazdem podczas jazdy. Coś w rodzaju kity z Avatara.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba ujmuje gwiazdkę, ale jest kamera którą można włączyć podczas jazdy do przodu. Ale mimo wszystko we wstecznym lusterku mało widać
4,0
Ergonomia
Ergonomia w BMW jest liderem i koniec kropka. Tutaj na przykład wysuwające się pokrętło zmiany biegów zasłania status aktualnego biegu. Bez sensu. Ok jest też na zegarze ale podczas zmiany biegu oczy intuicyjnie wędrują na pokrętło, a to wszystko zasłania. USB w podłokietniku. Dobrze że nie kuźwa w bagażniku. Gniazdo 12V w podłokietniku też. Reszta w zasięgu ręki i intuicji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa w mroźne dni i szybko chłodzi. Nie tak cicha jak w lexusie, ale nie drażni dźwiękiem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm wzrostu. Dużo miejsca, mam wrażenie ze jadę większym autem przez jego sporą szerokość i mocno pochyloną szybę przednią. Tył mnie nie interesuje, porównywalnie do a4 z tego samego rocznika.
5,0
Wyciszenie
Auto swietne aerodynamicznie, świetnie walczy z wiatrem również tym bocznym. Ciche przy dużych prędkościach. Dźwięk toczenia opon słyszalny głównie z tyłu. Gdy otworzysz bagażnik, wycisz dodatkowo górę gdzie w niektórych autach są głośniki na tylnej półce(w xe nie ma). W xe jest goły metal bez żadnego materiału wyciszającego. Po wyciszeniu tego elementu, wyraźnie ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko tanie i dostępne, sporo zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Idealna i adekwatna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria podgrzewania siedziska kierowcy. Wymiana kostki pomogła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i4 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jaguar XE Sedan