Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai H100

Marek FilmFactory, 18 lat temu
Silnik 2.5 TD 80KM 59kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 120 tys. km
Hyundai H100 2.5 TD 80KM 59kW 1992-2000 - Oceń swoje auto
3,69
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nie oczekiwałem cudów-jestem bardziej zadowolony niż się spodziewałem. Duże trwałe ergonomiczne auto rodzinne. Wystrczjąco komfortowe,ponad przecietnie funkcjonalne i przyjazne użytkownikowi. Starej generacji diesel-paliwożerny,ale trwały tani i łatwy w servisie. Jakoś wnętrza-mocno irytująca. Niemniej szukam już takiego samego samochodu tylko rocznik po 2003r i z silnikiem CRDI 140KM. 175km/h i maksymalnie 11l/100km.
Wrażenia
4,0
Silnik
HYUNDAI H-1 STAREX VAN 7-MIEJSC Niezły silnik starej generacji,bardzo elastyczny od najniższych obrotów (1200obr/min).Na najniższych obrotach na pewno elastyczniejszy niż TDI. Słaby, ale robi lepsze wrazenie na drodze niż na papierze- moc tylko 80KM z 2,5L Turbo?! Odpala bez problemów nawet poniżej -25 stopni. Tani w servisie i bezawaryjny-to bliźniacza konstrukcja z mitsubishi l300 TD.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo łatwo sie przełącza,niestety mocno"za krótka". Po długiej jeździe z predkościami bliskimi maksymalnych (160km/h), czuć czasem zapach oleju przekładniowego.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie trwałe ponad przecietną(jak na vana),po 45tys. km po Wrocławiu i polskich dziurawych drogach wymieniłem tylko gumy stabilizatora z przodu. Słabo z układem napędowym,głośny wał i most. Jest to tym bardziej przykre,że auto jest dosyć dobrze wyciszone i słychać właściwie tylko te dwa podzespoły. Naprawdę niezłe trzymanie na drodze-fatalne opony w orginalnym rozmiarze. Po wymianie na niski profil radykalna poprawa prowadzenia-50% lepsze trzymanie kierunku na wprost i 100% lepsze trzymanie boczne na zakretach. Ogólnie jak na auto o gracji i gabarytach małego słonia, ze sztywnym mostem i napędem na tył,ocena zawieszenie na 5-
Komfort
4,0
Widoczność
Przecietnie,słabe lusterka,dobra widocznośc do przodu, gorzej na boki.Wysoka pozycja za kierownica-z góry widać lepiej :-)
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, wszyskie z podłokietnikami. Wersja STAREX siedmioosobowa jest równie praktyczna jak T4 multivan rocznik 2000 i praktyczniejsza niz każdy inny wan. Fotele drugiego rzedu dają się obracać i przesuwac po podłodze. Tylne w ciagu 10s można bez wysiłku złożyć na boki tworąc naprawdę wielka przestrzeń bagażową, lub rozłożyć-tworzą wtedy wraz ze środkowymi miejsce do spania. Całkowicie płaska podłoga na całej długości auta. dwustrefowa klimatyzacja i wentylacja(obsługiwana również z tyłu).Słaba wydajnośc klimatyzacji,dobra ogrzewania. NIESTETY TRAGICZNA JAKOŚĆ I TRWAŁOŚĆ TAPICERKI I WYKŁADZINY!!! PO 80tys.km FOTEL KIEROWCY PODARTY!!! WSZYSKIE POZOSTAŁE "ZMECHACONE"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja i wentylacja(obsługiwana również z dodatkowego panela z tyłu).Słaba wydajnośc klimatyzacji,dobra ogrzewania. Za słaby nawiew i głośny ostatni bieg wentylatora.Szyby lubia zaparować i trzeba użyć klimatyzacji do odparowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5- Minus za małą wysokość wnętrza,bardzo wysoka podłoga-czuć rodowód z miniciężarówki. Bardzo duża przestrzeń pasażerska-porównywalan jedynie z VW multivanem lub toyotą Previą. Mały bagażnik przy 7 osobach. Wygodne fotele szerokie wnętrze. Wystarczy dodać,że istnieją wersje 9 osobowe.Siedem osób mieści się komfortowo.
3,0
Wyciszenie
3+.Przecietnie,bardzo słychać układ napedowy-nie silnik,ale skrzynię,wał i most. Odgłosy powietrza w normie,orginalne opony HANKOK z indeksem C,głośne, niekomfortowe i niebezpieczne-zero trzymania bocznego na zakrętach i słabe utrzymywanie kierunku na wprost. Niestety"tragicznie" trwałe nawet po70tys. km przebiegu bieznik jeszcze ponad 2mm(ciężko jeździć,żal wyrzucić). Generalnie w trasie głośnośc na przyzwoitym poziomie, przy 110km/h można jeszcze rozmawiać ze wszyskimi pasażerami.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 Bezapelacyjnie dwója. Po wymianie opon auto zrobiło sie dużo bezpieczniejsze i pewniejsze w prowadzeniu. Zacząłem jezdzić szybciej i dynamiczniej. W mieście nie udało mi się zejśc ponizej 12l/100km, w trasie jak nie przekraczam 100km/h 10,5l/100km,jeżeli jadę z predkościami prawie maksymalnymi 140-155 ponad 15l/100km(dokładnie 15,2 na trasie Wrocław-Hamburg 5h45min 680km).Słaby starej generacji diesel i waga robi swoje 1920kg masy własnej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny absolutnie okazyjne, za 25tys zł można kupić bardzo dobry egzemplarz z silnikm TD(80KM) z pełnym wyposażeniem. Niestety potem część oszczędności na cenie zakupu wlejemy do baku:-)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo:Mocowanie lusterek naprawiam kolejny raz,mechanizm szyberdachu stuka,fotele-patrz wyżej,szyby elektryczne potrafia się"zastanawiać",plastikowe regulacje foteli-wypadaja,czasem nie trzyma podparcie fotela w części lędźwiowej,zamek drzwi bocznych lubi się zaciąć. Generalnie drobiazgi,ale tu jeszcze widać,że to Daleki Wschód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezwarunkowe 5. Bardzo dobra trwałośc zawieszewnia(wiem co mówię,bo w firmie mamy jeszcze T4 multiwana syncro 2000r), wysoka niezawodnośc mechaniczna, tanie częśći eksploatacyjne w zamiennikach-orginały też do przeżycia. Słaby i drogi servis w autoryzowanych salonach-może ze względu na mały import tych samochodów.Musze jednak uczciwie przyznać, że "coś drgneło" ostanimi czasy w autoryzowanych servisach,mam nadzieję,że we włąsciwym kirerunku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai H100