Nie oczekiwałem cudów-jestem bardziej zadowolony niż się spodziewałem. Duże trwałe ergonomiczne auto rodzinne. Wystrczjąco komfortowe,ponad przecietnie funkcjonalne i przyjazne użytkownikowi. Starej generacji diesel-paliwożerny,ale trwały tani i łatwy w servisie. Jakoś wnętrza-mocno irytująca. Niemniej szukam już takiego samego samochodu tylko rocznik po 2003r i z silnikiem CRDI 140KM. 175km/h i maksymalnie 11l/100km.
Wrażenia
4,0
Silnik
HYUNDAI H-1 STAREX VAN 7-MIEJSC
Niezły silnik starej generacji,bardzo elastyczny od najniższych obrotów (1200obr/min).Na najniższych obrotach na pewno elastyczniejszy niż TDI. Słaby, ale robi lepsze wrazenie na drodze niż na papierze- moc tylko 80KM z 2,5L Turbo?! Odpala bez problemów nawet poniżej -25 stopni. Tani w servisie i bezawaryjny-to bliźniacza konstrukcja z mitsubishi l300 TD.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo łatwo sie przełącza,niestety mocno"za krótka". Po długiej jeździe z predkościami bliskimi maksymalnych (160km/h), czuć czasem zapach oleju przekładniowego.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie trwałe ponad przecietną(jak na vana),po 45tys. km po Wrocławiu i polskich dziurawych drogach wymieniłem tylko gumy stabilizatora z przodu.
Słabo z układem napędowym,głośny wał i most. Jest to tym bardziej przykre,że auto jest dosyć dobrze wyciszone i słychać właściwie tylko te dwa podzespoły. Naprawdę niezłe trzymanie na drodze-fatalne opony w orginalnym rozmiarze. Po wymianie na niski profil radykalna poprawa prowadzenia-50% lepsze trzymanie kierunku na wprost i 100% lepsze trzymanie boczne na zakretach. Ogólnie jak na auto o gracji i gabarytach małego słonia, ze sztywnym mostem i napędem na tył,ocena zawieszenie na 5-
Komfort
4,0
Widoczność
Przecietnie,słabe lusterka,dobra widocznośc do przodu, gorzej na boki.Wysoka pozycja za kierownica-z góry widać lepiej :-)
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, wszyskie z podłokietnikami. Wersja STAREX siedmioosobowa jest równie praktyczna jak T4 multivan rocznik 2000 i praktyczniejsza niz każdy inny wan. Fotele drugiego rzedu dają się obracać i przesuwac po podłodze. Tylne w ciagu 10s można bez wysiłku złożyć na boki tworąc naprawdę wielka przestrzeń bagażową, lub rozłożyć-tworzą wtedy wraz ze środkowymi miejsce do spania. Całkowicie płaska podłoga na całej długości auta. dwustrefowa klimatyzacja i wentylacja(obsługiwana również z tyłu).Słaba wydajnośc klimatyzacji,dobra ogrzewania. NIESTETY TRAGICZNA JAKOŚĆ I TRWAŁOŚĆ TAPICERKI I WYKŁADZINY!!! PO 80tys.km FOTEL KIEROWCY PODARTY!!! WSZYSKIE POZOSTAŁE "ZMECHACONE"
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja i wentylacja(obsługiwana również z dodatkowego panela z tyłu).Słaba wydajnośc klimatyzacji,dobra ogrzewania. Za słaby nawiew i głośny ostatni bieg wentylatora.Szyby lubia zaparować i trzeba użyć klimatyzacji do odparowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5- Minus za małą wysokość wnętrza,bardzo wysoka podłoga-czuć rodowód z miniciężarówki. Bardzo duża przestrzeń pasażerska-porównywalan jedynie z VW multivanem lub toyotą Previą. Mały bagażnik przy 7 osobach. Wygodne fotele szerokie wnętrze. Wystarczy dodać,że istnieją wersje 9 osobowe.Siedem osób mieści się komfortowo.
3,0
Wyciszenie
3+.Przecietnie,bardzo słychać układ napedowy-nie silnik,ale skrzynię,wał i most. Odgłosy powietrza w normie,orginalne opony HANKOK z indeksem C,głośne, niekomfortowe i niebezpieczne-zero trzymania bocznego na zakrętach i słabe utrzymywanie kierunku na wprost. Niestety"tragicznie" trwałe nawet po70tys. km przebiegu bieznik jeszcze ponad 2mm(ciężko
jeździć,żal wyrzucić). Generalnie w trasie głośnośc na przyzwoitym poziomie, przy 110km/h można jeszcze rozmawiać ze wszyskimi pasażerami.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 Bezapelacyjnie dwója. Po wymianie opon auto zrobiło sie dużo bezpieczniejsze i pewniejsze w prowadzeniu. Zacząłem jezdzić szybciej i dynamiczniej. W mieście nie udało mi się zejśc ponizej 12l/100km, w trasie jak nie przekraczam 100km/h 10,5l/100km,jeżeli jadę z predkościami prawie maksymalnymi 140-155 ponad 15l/100km(dokładnie 15,2 na trasie Wrocław-Hamburg 5h45min 680km).Słaby starej generacji diesel i waga robi swoje 1920kg masy własnej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny absolutnie okazyjne, za 25tys zł można kupić bardzo dobry egzemplarz z silnikm TD(80KM) z pełnym wyposażeniem.
Niestety potem część oszczędności na cenie zakupu wlejemy do baku:-)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo:Mocowanie lusterek naprawiam kolejny raz,mechanizm szyberdachu stuka,fotele-patrz wyżej,szyby elektryczne potrafia się"zastanawiać",plastikowe regulacje foteli-wypadaja,czasem
nie trzyma podparcie fotela w części lędźwiowej,zamek drzwi bocznych lubi się zaciąć. Generalnie drobiazgi,ale tu jeszcze widać,że to Daleki Wschód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezwarunkowe 5. Bardzo dobra trwałośc zawieszewnia(wiem co mówię,bo w firmie mamy jeszcze T4 multiwana syncro 2000r), wysoka niezawodnośc mechaniczna, tanie częśći eksploatacyjne
w zamiennikach-orginały też do przeżycia. Słaby i drogi servis w autoryzowanych salonach-może ze względu na mały import tych samochodów.Musze jednak uczciwie przyznać, że "coś drgneło" ostanimi czasy w autoryzowanych servisach,mam nadzieję,że we włąsciwym kirerunku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 80KM 59kW
[l/100km]