Karoseria
: Polonez Caro jest bardzo ładnym samochodem, i gdyby FSO przyłożyło się bardziej do tego auta mielibyśmy naprawdę fajne autko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja
Przeniesienie napędu
: Wyjący tylni most i kiepska skrynia
Układ elektryczny
: Kiepskie ładowanie alternatora.
4,0
Całokształt
Ocena całego auta była by doskonała... gdyby auto było produkowane w harmonii wraz z panującymi obecnie trendami. Dość stara i archaiczna konstrukcja auta, przestarzałe zawieszenie, brak elektroniki a chociażby wspomagania kierownicy w standardzie. Wszystko to działa na wielki minus, nie uraczymy się w Polonezie komfortem podróżowania. To auto nie było do tego zaprojektowane, a tak je reklamowali. 96 roku ta konstrukcja była daleko z tyłu nawet za Primerą p10 z91 roku. Jednak pod względem bezawaryjności i wytrzymałości auto jest naprawdę niezawodne. Pokona tysiące kilometrów, i na pewno nas nie zawiedzie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik nawet na jedno punktowym wtrysku nie grzeszy mocą ani kulturą jazdy. Jest głośny nawet na postoju. Brak elastyczności jednostki, trzeba mieć wielką odwagę by rozpocząć wyprzedzanie z prędkości powyżej 100 km/h.
2,0
Skrzynia biegów
Kiepska praca silnika plus kiepska praca skrzyni daje nam kiepskie osiągi. Biegi nie chodzą płynnie i lekko. Źle umieszczona dźwignia zmiany biegów oraz gumowa osłonka sprawiają że ta wypada po wrzuceniu 1 bądź biegu wstecznego.
3,0
Układ jezdny
Polonez jest gumiasty na jezdni, ruch kierownicy nie jest od razu przekazywany na układ jezdny. Auto ma mały promień skrętu co sprawia czasem nas w zakłopotanie. Zawieszenie jest twarde i wydaję się niestabilne na drodze. Po wciśnięciu hamulca auto dość długo się zatrzymuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Tu było by doskonale gdyby FSO zamontowało lepsze lusterka, Caro ma je bardzo małe i nie wiele w nich widać. Jednak pod względem widoczności to Caro est dość dobrze zaprojektowany gdyż widzimy wszystko dookoła auta.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, choć czasami trzeba czegoś poszukać nim uda nam to się włączyć. Dużym plusem są duże czytelne zegary w Polonezie. Wszystko ładnie skomponowane, czytelne i precyzyjne.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepska wentylacja auta to nie jedyny jego minus. W deszczowe dni trudno pozbyć się pary z szyby, a regulacja powietrza ciepłego i zimnego jest trudna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie zabraknie dla 4 pasażerów. Jednak jeśli dodamy nieco bagaży oraz dojdzie nam jeszcze jedna osoba, to Polonez staję się ciasny i jeszcze bardziej nie wygodny. Przy pełnym załadunku osób auto traci na skuteczności hamowania.
1,0
Wyciszenie
Nie można mówić o wyciszeniu w tym aucie, jest to tylko teoria. Filcowe okładziny na podłodze nie poprawiają wyciszenia auta. Warkot silnika oraz odgłosy powietrza opływającego karoserie sprawia negatywne wrażenie. A jeśli dodamy do tego głośną pracę tylnego mostu mamy przepis na bardzo niekomfortową jazdę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pali dużo, ok. 10 l/100km. Zasięg auta przy pełnym zbiorniku nie przekroczy 500 km. Jeśli chodzi o części są ono łatwo dostępne i tanie co wpływa na większy plus tego auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę za jaką można nabyć ten samochód to można powiedzieć że są to dobrze wydane pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie psuję się za bardzo, w moim użytkowaniu awarii uległ jedynie alternator. Brak poważniejszych problemów z tym samochodem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek dyskwalifikujące ten samochód z dalszej jazdy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 87KM 64kW
[l/100km]