Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Cuore III

Wojteqq, 12 lat temu
Silnik 0.8 41KM 30kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu Cuore III 0.8 41KM 30kW 1990-1994 - Oceń swoje auto
4,00
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na swoje parametry to bardzo dużo potrafi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Strasznie rdzewieją wnętrza nadkoli tylnych.
Układ elektryczny : U mnie już kilka razy był problem z kablami(od swiatel i oddzielnie reszty elektryki) przy akumulatorze.
Silnik : Dużo kombinowania z poprawnym ustawieniem zapłonu(kompromis moc/spalanie)
4,0
Całokształt
Ogólnie dla kogoś kto nie musi od razu jeździć nowiutkim Rols-Roycem, komu nie przeszkadzają dorbne wady, i nie ma za dużej gotówki na zakup i utrzymanie auta to własnie taki samochód jest bardzo ciekawą opcją :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku cudnie, później małe problemy z wolnymi obrotami, ale po znalezieniu dziury w przewodzie podciśnienia gaźnika, i regulacji wolnych obrotów/ssania/zapłonu znowu chodzi prawie jak nowy :)
4,0
Skrzynia biegów
Krótka wajcha zmiany biegów robi za seryjny \"Short Shifter\", bardzo dobrze wybiera się biegi, nic nie zacina, nic nie wyskakuje, a tak naprawdę nie wiem czy cokolwiek było w niej robione, przełożenia są naprawdę dobrze dobrane do samochodu, nie ma problemu ze w mieście albo na trasie \"brakuje\" biegu :)
4,0
Układ jezdny
Według mnie, to jak na taki samochodzik to układ jezdy jest naprawdę dobry. Od kiedy go mam to nigdy nie mialem jakichś problemów. Niestety z racji z racji rozstawu osi/kół i wymiarów samych kół to przy ostrych zakrętach, lub śliskiej nawierzchni nie trzeba mu duzo zeby \"poleciał bokiem\", ale taki już jego urok :)
Komfort
4,0
Widoczność
Z pozycji za kierownicą można praktycznie zobaczyć wszystko dookoła, duże, przejrzyste szyby umożliwiają bardzo łatwe i wygodne prowadzenie/parkowanie autka.
4,0
Ergonomia
Jak na wymiary i wiek auta to naprawdę mnie zadziwiło. Siedzi się naprawdę wygodnie(a małym człowiekiem nie jestem), dostęp do wszystkich pstryczków elektryczków/manetek/przełączników/dźwigni jest bardzo dobry, nie trzeba sie nigdzie odchylać, wykręcać wszystko jest pod ręką z wygodnej pozycji :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie rewelacyjne. Samochód w ciągu dosłownie 3-4 minut jest w środku nagrzany aż miło, nawet jeśli na zewnątrz jest naprawdę zimno. Nagrzewnica aż szokuje tym co potrafi. W lato przy braku klimy wentylacje daje jakieś tam uczucie chłodniejszego powietrza :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój \"Chrupek\" jest zarejestrowany na 2 osoby i o takiej konfiguracji się wypowiem. Jak na mały, stary, typowo miejski samochodzik to podróżowanie w 2 osoby nie stanowi żadnego problemu, nie trzeba się ściskać, każdy ma wygodnie :)
4,0
Wyciszenie
Według mnie nawet przy dużych prędkościach nie jest to jakimś wielkim minusem tego samochodu. Jeśli ktoś nie jest specjalnie na dźwięki zewnętrzne uczulony to spokojnie jazda tym samochodem nie sprawia warunków.(Przez miesiąc jeździłem z tłumikiem urwanym przy samym katalizatorze i nie ogłuchłem, a nawet nie było najgorzej:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z racji silnika pali naprawdę mało, nawet przy ostrej jeździe, a co do cen mechaniki tego samochodu to nie jest jakoś bardzo źle.(np. kpl łożysk przednich na jedna stronę to ~50zł)
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę, którą zapłaciłem kupiłem bardzo ciekawy i dość niezawodny samochód więc jakość do ceny ma się bardzo dobrze :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z niezawodnościa jest już mały problem, bo auto potrafi mieć humory, ale przy minimalnej wiedzy o samochodach, nie sprawiają one wiekszego problemu bo zazwyczaj nawalają drobiazgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie najpoważniejsza usterką(bardziej z powodu warunków w jakich nastapiła a nie samej usterki) było zerwanie się paska, który napędza jednocześnie alternator i pompę wody :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.8 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Cuore III