Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Lublin I

Łukasz, 14 lat temu
Silnik 2.4 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 480 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daewoo Lublin I 2.4 TD 90KM 66kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie do zdarcia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : częste drobne usterki typu coś nie łączy ale po tylu latach ma do tego prwo. samemu łatwo iszybko można to naprawić
Karoseria : trzeba o nia dbać bo lubi rdzę
Silnik : mimo wymiany uszczelek są małe wycieki ale raz na jakis czas wystarczy umyć
5,0
Całokształt
Auto kupiłem w 1998r w Fabryce w Lublinie jako rama + izoterma. Model to Lublin II 3,5t 2.4 TD 90KM. Auto przez 12 lat nie przechodziło żadnych napraw blacharsko-lakierniczych. Po zakupie został bardzo dobrze zakonserwowany i co roku jest to powtarzane. Blacha trzyma się dośc dobrze. Aktualnie będzie na wiosnę robiona blacharka ( wymiana maski, przedniej kratki i progu od strony kieowcy) pozostałe elementy w bdb stanie. Wypiaskowana i pomalowana rama. 3 lata temu zmienione wiązki silnika i tylnych lamp na nowe bo kroszyły się już kable. Wszystkie lampy zmienione na nowe po 12 latach eksploatacji. Ogólnie powiem tak że jak ktoś szuka auta do tłuczenia i nie ma czasu na napawy to niech da sobie z Lublinem spokój. Ale jak ktoś szuka auta do dzwigania ciężarów to zdecydoeanie polecam lublina 3.5tony. Trzeba pamiętać że te auta nie są młode i wyskakują różne pierdółki ale przy odrobinie chęci łatwo i szybko można samemu sobie z nimi poradzić. Polecam zakładać same dobre części a auto będzie bardziej niezawodne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.4TD 90KM Lublin II izoterma 3.5t. aktualny przebieg 480000km. Kapitalny remont robiony przy 300000km. Koszt około 3.5tys zł. Turbo jeszcze oryginalne nie regenerowane. Kultura pracy ładna. Autko wozi znaczne ciężary 2,5-3,5 tony samego ładunku i spisuje się znakomicie. silnik daje radę. Gdzieniegdzie mimo wymiany uszczelek poci się ale wystarczy umyć co jakiś czas. Odpala przy nawet największych mrozach -25st. Wszystkie wymiany na bieżąco. Olej i filtry co 15tys km. Olej to Mobil 15w40. Zużycie oleju w normie około 0.7l na 15tys km.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest ok. Przez 480000km raz tylko zakleszczyła się ale to przez pasażerkę która chciała wrzucić luz bez sprzęgła. Poza tym 3x zmieniane sprzęgło i 1x wymieniane wszystkie łożyska w skrzyni. Biegi dobrze zestrojone ale 5 bieg mógłby być zdecydowanie dłuższy żeby przy większej prędkości czyli 90-100km/h były mniejsze obroty silnika.
3,0
Układ jezdny
Wiadomo że jest to samochód dostawczy-ciężarowy. Prowadzi się bardzo dobrze na pusto nawet w zakrętach dobrze trzyma się drogi. Po załadowaniu 2-3tony trzeba uważać żeby nie przesadzić z prędkością w zakrętach bo trochę buja i trochę nosi w koleinach. Może jest to spowodowane dość dużą izotermą 2.20m wys x 2.20m szer x 3.80 dł. Dołożone z tłu jedno długie pióro z powodu dużych ciężarów. Zawieszenie nawet trzyma się na naszych dogach dzięki zakładaniu w miarę najlepszych części a nie najtańszych zamienników. Skręt bardzo dobry. Hamulce dają radę.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu jak i na boki bardzo dobra dzięki dużym oknom. Do tyłu również nie ma najmniejszego problemu z cofaniem mimo szerokiej izotermie. Musialem tylko założyć lusterka z Lublina III które są trochę szersze.
3,0
Ergonomia
nie jest źle
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dobra jak się otworzy okno :) Ogrzewanie bardzo sprawnie działa. Bardzo szybko w zimie leci ciepłe powietrze już po przejechaniu 1-2km jest ciepło w aucie. Niestety trzeba pamiętać aby przed każdą zimą smarować linkę od zaworka ciepłe-zimne powietrze bo lubi się zapiekać. Należy też delikatnie obchodzić się z panelem sterowania wentylacji bo łatwo można go zepsuć lub coś urwać. Mógł by być lepszy nadmuch na boczne szyby kierowcy i pasażera bo chwilę trzeba czekać aż odparują. Przednia szyba szybciutko odparowuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sam kierowca w trasie może nawet się nieźle wyspać. Wiele nocy spałem w kabinie lublinka i nawet miejsca jest sporo. Podróżuje się wygodnie w 2 osoby. W 3 osoby tak do 100km jeszcze idzie wytrzymać. Ale dalekie trasy po kilkaset km w 3 osoby jest niewygodnie. Kierowca jeszcze bajka ale pasażerowie mają ciasno. Tapicerka siedzeń po 350tys km trochę była zniszczona jak i fotel kierowcy więc zostały na nowo obszyte porządnym grubym materiałem, Fotel kierowcy ma wymienioną gąbkę na twardszą. Plastiki mimo przebiegu trzymają się na swoim miejscu i nawet nie najgorzej wyglądają.
2,0
Wyciszenie
No tutaj jest kiepsko. Jeszcze tak 70-80 km/h idzie wytrzymać, później jest już bardzo głośno w kabinie. ale można się przyzwyczaić
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa z ładunkiem 2-3tony jest w granicach 15-16l/100km przy prędkości 90km/h. Ceny części są w miarę niskie. Wszystko można zrobić w sumie samemu dzięki czemu sporo kasy zostaje w kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Części należy kupować dobrych firm to wtedy auto posłuży długo. Mimo to części i tak są dość tanie. Większość rzeczy można zrobić samemu przy odrobinie chęci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik bardzo wytrzymały. Auto może dźwigać znaczne ciężary. Łatwość napraw.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rzadko coś poważnego występuje. Urwał się zawór przez co trzeba było robić kapitalkę po 300000km. Słabo zabezpieczona blacha przed korozją ale gdy się dba to wytrzyma kilka dobrych lat.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Lublin I