Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Lublin I

Sss, 2 lata temu
Silnik 2.4 D 70KM 51kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Daewoo Lublin I 2.4 D 70KM 51kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wysoko zawieszony, dzielny w lekkim terenie. Wybiera nawet ogromne dziury, przez kilka lat nic przy zawieszeniu robić nie musiałem mimo nielekkiej eksploatacji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Blachy słabej jakości - nic dodać nic ująć.
4,0
Całokształt
Ocena dotyczy Lublina II 3322 z uwagi na to, że we właściwej kategorii nie było do wyboru silnika 2.4D. Co do samego auta: wdzięczny i lojalny wołek roboczy. Nie jest za szybki, nie jest za cichy, nie jest za komfortowy, ale jest za to godny zaufania i ma swój unikalny charakter. Przerobiłem go na campervana i o już od kilku lat nie mogę znaleźć godnego następcy nie wydając jakiś szalonych pieniędzy na chociażby dobrego sprintera 4x4...
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest głośny, nie zapewnia też rewelacyjnej dynamiki. Sprawny spala za to stosunkowo nieduże ilości oleju napędowego, nie psuje się, a jak cokolwiek nawet jest do naprawienia to nie unieruchamia samochodu a sama naprawa kosztuje grosze.
3,0
Skrzynia biegów
Z uwagi na nieduża moc i moment obrotowy biegi są bardzo krótkie. Bieg czwarty od piątego różnią się bardzo niewiele przełożeniem. Powyżej 90km/h robi się w środku głośno, bo obroty mają już poziom około 3000/min.
3,0
Układ jezdny
Precyzja prowadzenia przy wyższych prędkościach (100km/h) pozostawia dużo do życzenia. Auto dość mocno myszkuje i jest lekko niestabilne przy zmianie kierunku jazdy. Układ kierowniczy ma dość dużą bezwładność, nawet bez luzów auto reaguje z opóźnieniem na ruch kierownicą. Bardzo dzielnie radzi sobie w lekkim terenie, współczesne konstrukcje nie mają szans.
3,0
Karoseria
Blacharka nie jest mocną stroną Lublina, tak jak i innych Polskich aut. Szybko koroduje, co kilka lat wymaga poprawek, ale z uwagi na charakter auta nie ma wysokich wymagań co do jakości i estetyki, co obniża koszty ewentualnych remontów. Numer VIN na ramie z czasem staje się mało czytelny.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w aucie o dostawczym rodowodzie....nie jest zbyt dobra, szczególnie wyjeżdżając z dróg podporządkowanych po lekkim skosie. Lusterka są za to duże i ułatwiają parkowanie. Przy większych prędkościach wpadają w wibracje. Siedzi się na tyle wysoko, nawet jak na samochód dostawczy, że widać ponad dachami większości SUVów.
5,0
Ergonomia
Osobiście nie widzę niedostatków ergonomicznych oprócz braku ustawiania luster boczny od wewnątrz. Poza tym wszystko pod ręką. Pozycja za kierownicą rzekłbym ciekawa, siedzi się bardzo prosto i wysoko nawet jak na dostawczaka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaba wentylacja i wydajne ogrzewanie. Sam silnik do połowy w kabinie generuje duże ilości ciepła. Zimą - zaleta, latem - przekleństwo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kabina z przodu dość obszerna, aczkolwiek przy trzech osobach, dwójka pasażerów siedzi ramię w ramię.
3,0
Wyciszenie
Jest głośno, ale przy sprawnym motorze i szczelnym wydechu wcale aż nie tak dramatycznie głośno jak niektórzy piszą. Przy prędkościach właściwych dla tego auta, czyli do 90km/h, da się rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto rewelacyjne pod względem kosztów utrzymania. Wszystkie części oraz naprawy są bardzo tanie. Poważnie psuje się rzadko. Nie wymaga wyspecjalizowanego serwisu. Sprawne nie pali dużo, u mnie w granicach 10l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Duże, tanie w zakupie i eksploatacji auto. Relatywnie dzielne terenowo. Mało awaryjne. Dla mnie do tej pory nie ma konkurencji w swojej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez kilka lat eksploatacji ukręciło mi się jedynie pokrętło regulacji nawiewu. Auto tak skromnie wyposażono, że niemalże nie ma pierdółek, które mogłyby się psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez kilka lat jedynie wykonana wymiana oleju i filtrów oraz serwis hamulców. Ostatnio pojawił się wyciek na przewodzie od pompy ciśnieniowej, ale nie unieruchomił auta. Koszt 30zł + robocizna. Rewelacja.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Lublin I