Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

elanski2, 10 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Trzeba przyznać, że Citroen się postarał przy nowym C4. Auto nie jest może tak awangardowe jak poprzednia wersja (ocenia się, że stało się golfo-podobne) ale mnie to nie przeszkadza. Wykonanie i użyte materiały są dobrej jakości. Komfort i wygoda, jak na Francuza przystało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka 120 KM rodem z BMW jest bardzo elastyczna. Nie wymaga wkręcania wysokich obrotów do zmiany biegu na wyższy, Silnik dobrze radzi sobie na 4-biegu w mieście, w zakresie prędkości 40-50 km/h. Jest to odczuwalne, bo nie wymaga od kierowcy częstych redukcji przy mniejszych prędkościach. Silnik pracuje bardzo cicho, co jest też zasługą dobrego wyciszenia kabiny. Podczas jazdy z muzyką w tle silnika niemalże nie słychać, ale wymaga zerkania na obrotomierz aby kontrolować obroty. Bardzo przydatna jest informacja wyświetlana na obrotomierzu informująca o konieczności zmiany biegu na wyższy. Przydała by się jeszcze informacja o redukcji biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów 5M, zauważyłem dwa mankamenty: pierwszy to brak 6-biegu, który w trasie przy większych prędkościach znacząco poprawiłby komfort i estetykę (ekonomię) jazdy; drugi mankament to nienajlepsza precyzja pracy - biegi nie wchodzą tak płynnie jak chociażby w nowym Focusie czy Civicu. Przełożenia zostały dobrane prawidłowo, a 5-tka jest na tyle elastyczna, że w trasie przy wyprzedzaniu nie wymaga redukcji do wyprzedzania, co jest również zasługą elastycznego silnika 1.6 VTi 120 KM.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny i prowadzenie są perfekcyjne. Układ kierowniczy jest precyzyjny, co jest niewątpliwie zasługą progresywnego wspomagania. Dopełnieniem pełnego komfortu jazdy jest zawieszenie - bardzo dobrze zestrojone, dla wygody i komfortu jazdy w samochodach wyższej klasy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność wzorowa za sprawą panoramicznej szyby przedniej i wysokiej pozycji za kierownicą. Regulacja położenia fotela na wysokość umożliwia dopasowanie pozycji do wzrostu. Dodatkowo jest regulacja położenia kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Duże lusterka boczne ułatwiają prowadzenie i obserwowanie pola za pojazdem. Widoczność we wstecznym lusterku przez tylną szybę bez zarzutu, ale i bez rewelacji. Szyby przyciemniane i lusterko wsteczne fotochromatyczne nie powodują oślepienia przez światła pojazdów jadących z tyłu - tutaj duży plus.
4,0
Ergonomia
Wszystko doskonale rozmieszczone, przełączniki i pokrętła są na swoim miejscu. Po nabraniu wprawy można obsługiwać konsolę środkową bez odrywania wzroku od drogi. Duży plus za pokrętła regulujące pracą klimatyzacji i pracą zestawu multimedialnego. Podstawowe funkcje związane z tempomatem, ogranicznikiem i radiem obsługiwane z kierownicy. Zadowalająca liczba schowków, kieszonek i uchwytów, choć przydałby się zamykany schowek w konsoli centralnej. Dobrze, że jest chociaż ten w podłokietniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic działa sprawnie, utrzymując zadaną temperaturę. Dobrze reguluje pracą wentylatora, pozwalając w krótkim czasie dogrzać lub schłodzić wnętrze. Duże uznanie za 3-stopniową regulację nawiewu w trybie auto. Dodatkowo płynna regulacja nadmuchu w trybie manualnym. Dopełnieniem są ogrzewane lusterka powiązane z ogrzewaną tylną szybą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca. Kierowca ma wystarczająco przestrzeni. Warte podkreślenia są bardzo wygodne fotele, dobrze wyprofilowane i miękkie. Po dłuższej jeździe z auta wysiadam bardziej wypoczęty, niż przed podróżą. Krótko mówiąc - wygodnie i komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie doskonałe jak na tą klasę auta. Praca silnika niemalże niesłyszalna na postoju i przy mniejszych prędkościach. Głośność w kabinie pojawia się dopiero po przekroczeniu 120 km/h, ale barwa dźwięku jaka wydobywa się z silnika jest bardziej przyjemna niż męcząca. Auto nie huczy od opływającego go powietrza. Nie słychać też odgłosów toczenia, nawet przy założonych oponach zimowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.6 120 KM ma swoje prawa i nie należy do jednostek ekonomicznych. W mieście spalanie na poziomie 9-10 L/100km nie jest zaskoczeniem, w trasie spalanie spada do 6 L/100km ale przy ekonomicznej jeździe. Przekroczenie 120 km/h niestety znacząco podnosi spalanie. Ekonomika jazdy więc raczej przeciętna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 60 tyś. zł z z salonu z bogatym wyposażeniem to bardzo dobra propozycja w tym segmencie. + Jeżeli szukamy auta komfortowego, ładnego stylistycznie i dobrze wykonanego to polecam nowe C4. - Dla osób szukających oszczędności w codziennym użytkowaniu, C4 z tym silnikiem 1.6 120 KM może być rozczarowujący.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 II Hatchback 5d