Bardzo dobry samochód, bezawaryjny, dynamiczny i zaskakująco oszczędny. Rozważałem Q7, X5, Grand Cherokee, a X6 omijałem, bo stylistyka wydawała mi się kontrowersyjna. Ostatecznie właśnie na X6 dostałem najlepszą ofertę i to zdecydowało. I ani razu nie żałowałem. Wbrew pozorom, auto okazało się bardzo uniwersalne. bagażnik duży aż z zapasem (pozory mylą), a brak wycieraczki na tylnej szybie (wskazywany jako wada w każdym teście) w ogóle nie jest problemem. Auto jeździ fantastycznie, dobrze się prowadzi, a przy tym jest wystarczająco komfortowe (nawet na 20" felgach, na 19" zimówkach jest zauważalnie lepiej). Średnie spalanie z 34tys.km wynosi 8,8 na 100, bardziej niż dobry wynik biorąc pod uwagę masę, gabaryty i osiągi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, oszczędny, o bardzo przyjemnym brzmieniu (jak to rzędowe jednostki BMW). Świetny moment dostępny już przy niskich obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
W ogóle nie wiem, że jest. Zmienia biegi niemal niezauważalnie, gładko, w trybie normalnym stara się utrzymywać niskie obroty silnika, ale lekkie naciśnięcie gazu i redukuje biegi. Fantastyczna, skrzynia to bardzo mocna strona tego auta.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi, ale potrafi przy tym być komfortowe (w trybie Comfort), przy trybie Sport robi się bardziej responsywne, ale i traci komfort. Jest świetnie, ale w porównaniu do klasycznych zawieszeń w X5 E53 i E70 jest mniej precyzyjnie, tamte jechały jak po szynach, ale komfortu było mniej. Coś za coś.
5,0
Karoseria
Wbrew pozorom jest w porządku. Jedyna wada w codziennym użytkowaniu to fakt, że przy ładowaniu do bagażnika bardzo łatwo pobrudzić się o tylny zderzak.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive 40d 313KM 230kW
[l/100km]