Xdrive 20d kupione z przebiegiem 70tys z salonu BMW - przejechalem dotychczas 30tys tym modelem. W rodzinie to już druga taka X1 o tych samych parametrach więc mogę się wypowiedzieć o dwóch modelach (jeden z roku 2015 drugi 2016). Szukałem przez ponad 0.5 roku samochodu dla mnie - koniecznie xdrive przebieg do 120 tys km, większy i komfortowy w trasy do 150-160 tys zł. Brałem pod uwagę: 3GT,5GT i testowałem F10, X4,X6. Na moje gabaryty (100kg i 195 cm) brakowało mi miejsca w X4 i nie było praktyczne - mały bagażnik, niski skos nad głową,mało miejsca z tyłu a F10 nie mogłem znaleźć w moich rejonach więc kupiłem X6 z przebiegiem 80 tys km, w którym po paru dniach wykryto usterkę skrzyni rozdzielczej - samochód zwróciłem w ramach gwarancji. Znając już w miarę dobrze BMW X1 zdecydowałem się na ten model. Chyba najlepszy kompromis między komfortem i oszczędnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy i oszczędny, równa praca, turbo ma dobrą reakcję. Polecam dbać o dobry olej silnikowy. Żywotność do oceny po paru latach.
5,0
Skrzynia biegów
Inna niż we wszystkich modelach - skrzynia AISIN 8-biegowa - cieszy się dobrymi opiniami - również moją.
5,0
Układ jezdny
Całkiem sztywno, zadziwiająco dobrze trzyma się drogi na zakrętach.
4,0
Karoseria
Ładna i opływowa. Niestety twardość a właściwie miekkość nowoczesnych lakierów BMW to tragedia.
Komfort
5,0
Widoczność
Super, przestronnie, kamera tylna bardzo się przydaje.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu - grzeje i chłodzi alles gut
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Napewno więcej miejsca niż w X4. Dla dużego osobnika napewno będzie wygodnie. Z tyłu również komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Jeżdżę dużo autostradami - nie narzekam. Jak na SUVa dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok. Chińskie plastiki na desce rozdzielczej, ale to już chyba nie powinno dziwić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych awarii dotychczas poza: zerwaniem materiału szyberdachu w obydwóch modelach, który wisi nad głową. Niestety naprawa tego wiąże się ze zdjęciem szyberdachu i wymianą całej rolki - koszty niewyobrażalnie wysokie. Raz zepsuł się czujnik hamulca ręcznego. Wszystko przed 80tkm
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas brak
On
- zużycie paliwa dla silnika xDrive20d 190KM 140kW
[l/100km]