Nie kupujcie Q8 bez porządniej jazdy próbnej. Najlepiej weźcie go na testy na kilka dni. To auto bardzo traci przy bliższym poznaniu.
Poczytajcie w necie o tak zwanym throttle lag w Q8 - opóźnionej reakcji na wciśnięcie gazu. To największy feler tego pojazdu. Samochód tej klasy nie ma prawa tak jeżdzić. Jest to nie tylko irytujące, ale też niebezpieczne. Szybka zmiana pasa, włączenie się do ruchu, wjazd na rondo - to wyzwania dla tego pojazdu. Naciskasz gaz do dechy i samochód zaczyna się zastanawiać przez 2-3 sekundy czy ruszyć lub czy przyspieszyć. Przez pierwszy tydzień jazdy ciagle komuś wyjeżdzałem przed maskę i generowałem niebezpieczne sytuacje (przesiadłem się z BWM X5 3.0D, które jeżdzi normalnie). Przez takie zestrojenie napędu nie macie poczucia jazdy, względnie mocnym 3-litrowym dieslem.
Druga sprawa to system multimedialny i ergonomia jego obsługi. Logika menu, responsywność ekranów dotykowych i ich umiejscowienie - tu jest po prostu słabo. Ciężko trafić w przyciski w czasie jazdy, do tego system wolno działa.
Trzecia sprawa, na którą warto zwrócić uwagę to widoczność z miejsca kierowcy. Mała przednia szyba, szerokie słupki oraz małe lusterka nie zapewniają optymalnej widoczności. ale to już drobiazgi. Jako żart można potraktować spryskiwacze przedniej szyby - psikają jak plastikowe jajka wielkanocne, musicie to zobaczyć:)
Auto ma także zalety. W sumie trzy - jest bardzo dobrze wyciszone, ma bardzo przestronną kabinę i komfortowe zawieszenie.
Niestety kupiłem je bez jazdy próbnej, tylko dlatego, że było dostepne od ręki, a na BMW musiałbym czekać ponad rok - nie popełnijcie mojego błędu. To moje pierwsze Audi i zapewne ostatnie...
Wrażenia
2,0
Silnik
Brzmi nieźle, ale nie pokazuje swoich możliwości przez fatalny lag i przeciętną skrzynię.
2,0
Skrzynia biegów
Często nie może się zdecydować na którym biegu jechać. Potrafi długio trzymać niski bieg na wysokich obrotach zanim się zdecyduje na zmianę.
4,0
Układ jezdny
Auto jest zestrojone komfortowo. Są trzy poziomy twardości do wyboru. Układ kierowniczy niewiele przekazuje kierowcy - trzeba jeżdzić z najmniejszym wspomaganiem.
5,0
Karoseria
Tu jest dobrze - kwestia gustu. Generalnie to auto wprowadza w błąd swoim wyglądem - wygląda na sportowe, w rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie,
Komfort
3,0
Widoczność
Przydałyby się większe lusterka. kamera 360 bardzo pomaga w manewrach.
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą bardzo wygodna, obsługa multimediów fatalna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest świetnie. Szególnie na tylnych fotelach.
5,0
Wyciszenie
Tu jest bardzo dobrze. Przy prędkości autostradowej bez podnodzszenis głosu można rozmawiac z pasażerami z tylnyego rzędu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 50 TDI 286KM 210kW
[l/100km]