Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 II Q5-e Facelifting

sedael, ponad rok temu
Silnik 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q5 II Q5-e Facelifting 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Hybryda jest świetnym rozwiązaniem. Za parę lat przesiądę się na elektryka - dziś jeszcze stacji za mało :)
5,0
Całokształt
Auto jest fantastyczne, napęd hybrydowy pozwala na poruszanie się po mieście (jak i na trasie) niemal bezszelestnie, a w połączeniu z silnikiem spalinowym daje ogromną frajdę przy przyspieszaniu. Wykończenie na poziomie Audi, poza drobiazgami nie ma się do czego przyczepić. Sporo systemów wspierania podczas jazdy, rekuperacja na podstawie danych z nawigacji i kamery
Wrażenia
5,0
Silnik
Hybryda o łącznej mocy 299KM, mimo dużej masy (2200kg) katapultuje się do setki w około 6 sekund. Wielki ciężki SUV. Na autostradzie bez ograniczeń przyspiesza dynamicznie do ponad 210 km/h, maksymalnej nie testowałem. Nie było potrzeby... Spalanie - 8 tys KM - średnio 5k/100km i poniżej 15kWh/100km. W realu - autostrada - 11 litrów expresówka - 9 litrów miasto - 7 litrów miasto na prądzie około 22kWh
5,0
Skrzynia biegów
Czytałem uwagi, że działa wolno - tak, jak ustawiona jest w trybie Efficiency. Przy ustawieniu S i Dynamics zmienia biegi późno pozwalając by silnik benzynowy wchodził na wysokie obroty.
5,0
Układ jezdny
Po dowolnej drodze nie mam uwag, nic nie stuka, jedzie ja po szynach. Dwukrotnie udało mi się wyprowadzić auto z równowagi - mocne przyspieszenie na łuku wymusza akcję ESP, to zapewne wynik sporej masy i wysokości auta. Nie jest to auto terenowe, ale w piasku, śniegu czy w lekkim terenie daje radę - póki całe auto nie osiądzie na piasku "_
4,0
Karoseria
Auto w białym kolorze (nie metalic) wybór nie przypadkowy. Wbrew pozorom mniej się brudzi a jest dość eleganckie. Jedyny minus - tylny zderzak od strony kierowcy jest źle spasowany - jakby milimetry na spinkach były źle zamontowane i z jednej strony o milimetr odstaje, a kawałek dalej jest wciśniety... (zwrócę uwagę na przeglądzie... może da sie to poprawić)
Komfort
5,0
Widoczność
Wybrałem wersję standardową (nie sportback) i widoczność z każdej strony jest ok. Oczywiście bez kamer 360 parkowanie byłoby wyzwaniem (długa maska przesłania na parę metrów podłoże).
4,0
Ergonomia
W zasadzie jeden minus - ładowarka zbliżeniowa powoduje przegrzewanie telefonu. Niektórzy producenci stosują wentylator do chłodzenia lub jakieś elementy blokujące telefon centralnie. Więcej zastrzeżeń nie ma - wszystko jak w Audi czy VW tam gdzie ma być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę grzeje poprawnie, wspiera się ogrzewaniem foteli. W hybrydzie za małą dopłatą można ogrzewaniem i chłodzeniem sterować zdalnie. Chłodzenie również ok, bez nachalnego nawiewu na twarz/ręce utrzymuje zadaną temperaturę. Otwarty dach przy 60+ na godzinę wymaga uchylenia tylnych okien - ale to fizyka - gdzieś powietrze musi wyjść :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób wysoki komfort, dla osoby po środku ciasno - ale tutaj cudów nie ma - środkowe miejsce jest na ogół za wąskie...
5,0
Wyciszenie
Słychać opony - letnie też, choć cicho, przy dużych prędkościach słychać wiatr opływający lusterka. Elektryk bezgłośny (jest dźwięk wydawany przez głośnik by pieszy słyszał, że coś jedzie). Benzyna w trybie E cichutka, niemal nie słychać silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty "paliwa" zarówno prądu i benzyny (mimo wysokich cen obu z nich) poniżej 50% w porównaniu do typowej benzyny czy diesla. Przy ładowaniu z fotowoltaiki jeszcze taniej. Innych kosztów nie mam (leasing/wynajem), serwis i inne pewnie są na poziomie innych Audi więc drogo :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsze auto jakie miałem, lepsze nawet niż Mazda CX-7, którą uwielbiałem :) Drogie - ale warte pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic się nie zepsuło :-) Nawigacja, systemy audio działają bez zarzutu. Raz podczas jazdy wyskoczył komunikat o braku automatycznego hamulca (tego który zatrzymuje auto na podjeździe w górę czy na światłach), po wyłączeniu/włączeniu auta - wróciło do pracy. Minus za aplikację - bo czasem nie działa, czasem informuje o małej ilości oleju - czego auto nie potwierdza i za chwilę w aplikacji znika :-?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic - jeździ, ale ma ledwie 5 miesięcy i 8tys km - więc jeszcze nie ma szansy się popsuć :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q5 II Q5-e Facelifting