Audi A8 D2 - LIMUZYNA. Auto produkowane "dla pana prezesa". Niesamowicie komfortowe! W środku delikatny pomruk V8-ki to najlepsza stacja radiowa której słuchamy :) za nią pozostaje muzyka płynąca z nagłośnienia BOSE.. coś wspaniałego. Auto dynamiczne, (dla mnie szybkie!) z uwagi na fakt, że śmigałem 90km dieslem hdi.
W trasie cóż, bajka! Polskie prędkości autostradowe to fraszka - w środku cisza! Jazda po autobahnie w Niemczech... jeśli jest mały ruch to spokojna jazda 180-190 km/h i w środku nadal cicho :)
Niesamowite auto do kupienia za niewielkie pieniądze...zadbany egzemplarz około 20 tysięcy zł. Nie zmienia to faktu, że auto trzeba dopieścić, coś przy nim porobić. A to przeguby, a to visco, tu nie działa webasto, podłokietnik się łamie. Trzeba zrobić kompletny rozrząd, chcesz mieć ekonomicznie - załóż lpg - 4300 zł.. więc sumka uzbiera się konkretna. Odpukać, skrzynia jak na razie pracuje aksamitnie, płynnie.
Jazda tym autem to czysta przyjemność! Ale trzeba uważać na wydatki
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, niewysilony 4.2 300 KM :) pięknie pracuje, mruczy jak bestia leniwie budząca się ze snu. Jeśli poprzednik dbał o auto to motor ten jest niezniszczalny! Jedyna wada lubi brać olej, w zależności od stylu jazdy. 100-400 ml / 1000km może być normą. Lubi cieknąć spod pokryw zaworowych, uszczelnień przy rozrządzie - trzeba na to zwracać uwagę.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na razie bez zarzutu, pracuje płynnie, nie szarpie. W przypadku awarii trzeba mieć odłożone 5-6 tysięcy na remont...
5,0
Układ jezdny
Wspaniale trzyma się drogi, zawieszenie wielowahaczowe - cenowo porównywalne do passata, audi a6 - zresztą to chyba to samo zawieszenie. Amortyzatory Sahs na tył 230 zł/szt :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra na wszystkie strony+ czujnik parkowania
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą jeszcze nie testowałem, latem klima nabita chłodzi bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża! Wersja 4 osobowa - tylne siedzenia w pełni regulowane - bardzo komfortowe!
5,0
Wyciszenie
Bajka! 140 km/h można szeptać :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmmm... auto wiekowe, zdarzają się usterki. Wymiana Visco (tylko hella/behr) ok 450 zł. Kompletny rozrząd, uszczelniacze itd - 1500-1700 zł. Amortyzatory tył 230 zł :) Klocki + tarcze na przód - własna wymiana 700 zł. Części nie są strasznie drogie, trzeba mieć dobrego mechanika który ogarnie v8 - mkę.
Instalacja LPG znacząco obniża koszty podróżowania - jednak koszt instalacji jest wysoki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze - luksusowa limuzyna
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie np. nie działa jakiś czujnik w zamku - wyświetla przy otwarciu drzwi, że wszystkie są otwarte - na chwilę obecną nie utrudnia to życia, nie przeszkadza. Visco - można zaliczyć do drobnych usterek - chociaż jaka to usterka - ze starości pada.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, trzeba autko serwisować, sprawdzać i wymieniać płyny.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 quattro 300KM 221kW
[l/100km]