Autem zrobiłem już niecałe 100 tysięcy więc coś mogę o nim napisać. Kupione z przepiegiem niecałych 200tysiecy teraz na liczniku dokładnie 298760:-) (ALE PRZESZŁO KONWERSJĘ Z AUTOMATU NA 6 BIEGOWY MANUAL ALE O TYM PÓŹNIEJ) wcześniej miałem sporo aut ale żadne nawet dużo nowsze auto nie pasowało mi tak jak a8. Ma się rozumieć że za cenę zadbanego chociażby mechanicznie d2 można kupić duuuuuzo nowszego Forda czy Francuza itd. Tylko czy znajdziemy tam te przyjemność z JAZDY komfort moc i wyposażenie? Do pracy mam 700km i wysiadam z auta jakbym jechał do sklepu po bułki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ludzie wsiadaja i mówią: po 300km można by się spodziewać więcej. Ale to jest pięcio metrowy krążownik nie jest wolem w nim POPROSTU nie czuć prędkości i można się na tym przejechać. Dźwięk poezja zwłaszcza jak jadę tunelem niedaleko KOLN wyłączam radio i uchylam szyby:-) przez 100tys kilometrów wymieniłem tylko rozrząd filtry oleje no i świece zapłonowe 2 razy zero wyciek ów mimo takiego przebiegu.
3,0
Skrzynia biegów
Niewiem jak zaznaczyć. Auto fabrycznie że skrzynia automatyczna ZF5HP24 zaraz po zakupie przeszło konwersję na 6 biegowy manual z rozbitego s6 czyli wszystko na częściach OEM, dlaczego? Skrzynia działała ale miała pekniety kosz pierwszego biegu (objaw :skrzynia przechodzi w tryb awaryjny przy mocnym wciśnięciu gazu zwłaszcza na starcie) przypadłość tych skrzyń jeśli się je ostro traktuje i nie wymienia oleju. ZAZNACZAM ŻE AUTEM ITAK PRZEJECHAŁEM NA USZKODZONEJ SKRZYNI 2100KM I ZOSTAŁA ZDEMONTOWANA AUTO NIE STANĘŁO W TRASIE, a ze jestem mechanikiem jedyny koszt to zakup części i własna praca. Jak jeszcze była w aucie to gdy tylko ruszyłem spokojnie przelaczala biegi płynnie bez szarpanie kick down działał.
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o prowadzenie zachowanie na drodze wybieranie nierówności i tego typu sprawy to wszystko zależy od stopnia zużycia wachaczy sworzni łożysk itd. Ważne jest też na jakich podzespolach były wykonywane wymian części zwłaszcza jeśli chodzi o amortyzatory. Jeśli chodzi o wahacze komplet przodu (ALUMINIUM) ceny od nie całego tysiaca za najtańszy zestaw do ok 3tys. Za części z górnej półki z tyłem jest gorzej ja nie miałem przyjemności wymieniać u siebie ale u brata robiliśmy tył, i jeden z wachaczy dostępu tylko w serwisie (cena zabijaja) rozwiązanie to zakup dobrej używki lub regeneracja zestawdostepne na Alle.... cen ani jakości takiego zestawu nie jestem w stanie podać. Jeśli wszystko jest sprawne jest bardzo przyjemnie i cicho nie jest to ponton ale i nie wóz drabiniasty POPROSTU w sam raz
4,0
Karoseria
Aluminium i więcej chyba nie trzeba dodawać, auto POPROSTU nie koroduje. Trzeba uważać na samochody powypadkowe lub pokolizyjne naprawianie przez "PANA ZDZICHA W STODOLE" aluminium bardzo trudno naprawić i dobra naprawa kosztuje nie mało. W moim autku niestety zaczyna łuszczyca się lakier bezbarwny, nie mam pojęcia dlaczego może już wiek a może przez to że stoi pod chmurka najczęściej w pełnym słońcu.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest ok. Jeśli chodzi o tył... nie mam czujników parkowania, auto jest długie. Zmieniłem radio na takie z kamerą cofania bo trzeba było jeździć po omacku a to jednak limuzyna czujniki parkowania ułatwiło by sprawę.
5,0
Ergonomia
To stara dobra szkoła Audi, wszystko tam gdzie trzeba tej wielkości co trzeba i w miejscu gdzie potrzebne. Jedyne co dla mnie na minus to brak miejsca na kubek, chyba żadne a8 d2 nie posiada fabrycznie stojaka na kubek, chyba że wersja po lifcie ja posiadam pre fl.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja super chociaż gdy auto stoi w pełnym słońcu i skóra(czarna) się nagrzeje lepiej nie siadać w krótkich spodenkach:-) no i fotele nie są wentylowane więc płeć i niekiedy trochę się spoca.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam dwa metry wzrostu gdy siedzi za mną 3 letnia córka w dużym foteliku dotyka nogami moje oparcie jak wyprostuje nogi, ale opar ie mam odsunięty maksymalnie do tyłu. Dorosła osoba siedząc za mną ma wystarczająco dużo miejsca. Pięć dorosłych osób wygodnie odbędzie podróż a cztery z rozłożonym tylnim szerokim podlokietnikiem wprost luksusowo. (moim zdaniem)
5,0
Wyciszenie
Super do 120 nie słychać praktycznie nic a szkoda bo lubię posłuchać tego motoru. Powyżej 120 już robi się głośniej i w moim aucie powyżej 160 słychać szum z uszczelek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No coz to Audi w dodatku klasy premium z dużym z ponad 4litrowym silnikiem V8 do silnika wchodzi niecałe 7.5litra oleju układ chłodzenia mieści 14litrow płynu, koszt rozrządu 1800zl (same części) komplet tarcz do i klocków do przodu to ok. 800zl za najtańszy zestaw do tyłu ok. 400zl do tego świece itd. Jest tego sporo a wszystko razy dwa w porównaniu ze zwyklym autem. No i spalanie spro zależy od nogi mi udaje się zejść do 12.5 wtrasie jak nie przekraczam 150-160 (autostrada Niemcy) w mieście naprawdę różnie najmniej spalił mi 17 a najwięcej 25. ALE AUTO REKOMPENSUJE WSZYSTKIE WYDATKI PODCZAS KAŻDEJ PODROZY:-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie bomba mimo wieku auto dostojnie ciągle się podoba jest dobrze wyposażone bez awaryjne gdy tylko poświęci mu się trochę czasu i troski. I NIE GNIJE JAK MERCEDES CZY BMW A TO DLA MNIE SPORY PLUS.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z racji wieku niekiedy trzeba coś napracic, ja naprawiłem podgrzewanie fotela kierowcy, elektryczna regulacjetego samego fotela (nie podnosił się) antena radia przestała się wysuwac, spalił się silnik wycieraczek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak nie licząc zakupu auta z uszkodzona skrzynia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 300KM 221kW
[l/100km]